Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ротунда

Бастарда

Шрифт текстура, якийзастосовувався в церковних книгах, був менш зручний для світського життя. Для повсякденних потреб використову­вали бастардне письмо. Цей шрифт виник у Франції і швидко поширився по всій Європі. Писався швидко і був містким, як текстура.

Бастардає змішаним шрифтом, вякому можна знайти елемен­ти курсивного шрифту, текстури без ромбоподібних зарубок і антиквених шрифтів. Прекрасні зразки бастардного письма були створені в Італії. Модифікація італійської бастарди мала вплив на іспанську і нідерландську бастарди. На німецьку бастарду значний вплив спра­вили особливості верхньорейнської та франкської бастарди. В верхньорейнській бастарді помітна формальна спорідненість з французь­кою.

Плавний ритм бастарди створюється особливим написом групи букв. Плавні кінцеві штрихи букв переростають у бастарді в сполучний штрих. Для цього шрифту характерним є тонке закінчення букв.

 

До кінця XIII ст. в Італії та Іспанії застосовується форма знаків грецького мінускулу і текстури. Зміна форм шрифту, яка проявилася в округлості багатьох знаків,привела у кінці XIV ст. до створення нового виду готичного шрифту — ротунди(від лат. — округлий). Пізніше під впливом цього шрифту з'являються форми гуманістичного мінускулу.

У стилі ротунди і пізніх видів проміжних шрифтів (готикоантиква) було створено багато друкарських шрифтів, які завдяки зруч­ному читанню користувалисяв Італії великою популярністю. Ротунда вже не має ромбоподібних зарубок. Верхні закінчення основних і допоміжних штрихів мають нахил. Картина шрифту завдякивідсутності ромбоподібних зарубок, округлених елементів букв і збільшенню внутрішньо буквеного простору стає яснішою. Ротунда, також як і текстура, має темні вертикальні штрихи та короткі верхні і нижні виносні елементи. Однак ротунда є ширшою і круглішою, ніж текстура. Ромбоподібні закінчення основних штрихіву ротунді відсутні.

Незважаючи на те, що букви пишуться широко, чіткість штри­ху не поступається текстурі. У шрифті широко застосовуються лігатури.

Плавність переходу від одного напрямку руху пера до іншого проявляється і в основних штрихах багатьох букв. Тут запозичений від текстури ромбоподібний елемент плавно переходить в основний штрих. Для письма перо встановлюється під кутом 45°.

Букви ротунди мають різну ширину. Букви А, Е та інші мають співвідношення сторін 3:5. Буква О в порівнянні з текстурою здається дуже широкою і майже вписується в квадрат. Над буквою І ставиться тонкий розчерк замість широкої крапки.

Особливу увагу при написанні штрихів букв слід звертати на точність доведення пера до нижньої лінії рядка. Типовою помилкою щрифтовиків-початківців є те, що часто основні штрихи букв закін­чуються не на лінії рядка, а вище або нижче її.

 




Переглядів: 707

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Текстура | Фрактура

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.059 сек.