МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
РотундаБастарда Шрифт текстура, якийзастосовувався в церковних книгах, був менш зручний для світського життя. Для повсякденних потреб використовували бастардне письмо. Цей шрифт виник у Франції і швидко поширився по всій Європі. Писався швидко і був містким, як текстура. Бастардає змішаним шрифтом, вякому можна знайти елементи курсивного шрифту, текстури без ромбоподібних зарубок і антиквених шрифтів. Прекрасні зразки бастардного письма були створені в Італії. Модифікація італійської бастарди мала вплив на іспанську і нідерландську бастарди. На німецьку бастарду значний вплив справили особливості верхньорейнської та франкської бастарди. В верхньорейнській бастарді помітна формальна спорідненість з французькою. Плавний ритм бастарди створюється особливим написом групи букв. Плавні кінцеві штрихи букв переростають у бастарді в сполучний штрих. Для цього шрифту характерним є тонке закінчення букв.
До кінця XIII ст. в Італії та Іспанії застосовується форма знаків грецького мінускулу і текстури. Зміна форм шрифту, яка проявилася в округлості багатьох знаків,привела у кінці XIV ст. до створення нового виду готичного шрифту — ротунди(від лат. — округлий). Пізніше під впливом цього шрифту з'являються форми гуманістичного мінускулу. У стилі ротунди і пізніх видів проміжних шрифтів (готикоантиква) було створено багато друкарських шрифтів, які завдяки зручному читанню користувалисяв Італії великою популярністю. Ротунда вже не має ромбоподібних зарубок. Верхні закінчення основних і допоміжних штрихів мають нахил. Картина шрифту завдякивідсутності ромбоподібних зарубок, округлених елементів букв і збільшенню внутрішньо буквеного простору стає яснішою. Ротунда, також як і текстура, має темні вертикальні штрихи та короткі верхні і нижні виносні елементи. Однак ротунда є ширшою і круглішою, ніж текстура. Ромбоподібні закінчення основних штрихіву ротунді відсутні. Незважаючи на те, що букви пишуться широко, чіткість штриху не поступається текстурі. У шрифті широко застосовуються лігатури. Плавність переходу від одного напрямку руху пера до іншого проявляється і в основних штрихах багатьох букв. Тут запозичений від текстури ромбоподібний елемент плавно переходить в основний штрих. Для письма перо встановлюється під кутом 45°. Букви ротунди мають різну ширину. Букви А, Е та інші мають співвідношення сторін 3:5. Буква О в порівнянні з текстурою здається дуже широкою і майже вписується в квадрат. Над буквою І ставиться тонкий розчерк замість широкої крапки. Особливу увагу при написанні штрихів букв слід звертати на точність доведення пера до нижньої лінії рядка. Типовою помилкою щрифтовиків-початківців є те, що часто основні штрихи букв закінчуються не на лінії рядка, а вище або нижче її.
|
||||||||
|