МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
РотундаБастарда Шрифт текстура, якийзастосовувався в церковних книгах, був менш зручний для світського життя. Для повсякденних потреб використовували бастардне письмо. Цей шрифт виник у Франції і швидко поширився по всій Європі. Писався швидко і був містким, як текстура. Бастардає змішаним шрифтом, вякому можна знайти елементи курсивного шрифту, текстури без ромбоподібних зарубок і антиквених шрифтів. Прекрасні зразки бастардного письма були створені в Італії. Модифікація італійської бастарди мала вплив на іспанську і нідерландську бастарди. На німецьку бастарду значний вплив справили особливості верхньорейнської та франкської бастарди. В верхньорейнській бастарді помітна формальна спорідненість з французькою. Плавний ритм бастарди створюється особливим написом групи букв. Плавні кінцеві штрихи букв переростають у бастарді в сполучний штрих. Для цього шрифту характерним є тонке закінчення букв.
До кінця XIII ст. в Італії та Іспанії застосовується форма знаків грецького мінускулу і текстури. Зміна форм шрифту, яка проявилася в округлості багатьох знаків,привела у кінці XIV ст. до створення нового виду готичного шрифту — ротунди(від лат. — округлий). Пізніше під впливом цього шрифту з'являються форми гуманістичного мінускулу. У стилі ротунди і пізніх видів проміжних шрифтів (готикоантиква) було створено багато друкарських шрифтів, які завдяки зручному читанню користувалисяв Італії великою популярністю. Ротунда вже не має ромбоподібних зарубок. Верхні закінчення основних і допоміжних штрихів мають нахил. Картина шрифту завдякивідсутності ромбоподібних зарубок, округлених елементів букв і збільшенню внутрішньо буквеного простору стає яснішою. Ротунда, також як і текстура, має темні вертикальні штрихи та короткі верхні і нижні виносні елементи. Однак ротунда є ширшою і круглішою, ніж текстура. Ромбоподібні закінчення основних штрихіву ротунді відсутні. Незважаючи на те, що букви пишуться широко, чіткість штриху не поступається текстурі. У шрифті широко застосовуються лігатури. Плавність переходу від одного напрямку руху пера до іншого проявляється і в основних штрихах багатьох букв. Тут запозичений від текстури ромбоподібний елемент плавно переходить в основний штрих. Для письма перо встановлюється під кутом 45°. Букви ротунди мають різну ширину. Букви А, Е та інші мають співвідношення сторін 3:5. Буква О в порівнянні з текстурою здається дуже широкою і майже вписується в квадрат. Над буквою І ставиться тонкий розчерк замість широкої крапки. Особливу увагу при написанні штрихів букв слід звертати на точність доведення пера до нижньої лінії рядка. Типовою помилкою щрифтовиків-початківців є те, що часто основні штрихи букв закінчуються не на лінії рядка, а вище або нижче її.
|
||||||||
|