Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Фрактура

Швабахер

В середині XV ст. в Німеччині під безпосереднім впливом і на основі текстури та бастардних видів письма виник новий вид шриф­ту — швабський шрифт (швабахер). Швабахер вважається шриф­том селянського руху і Реформації. В швабахері помітні елементи франкської бастарди. Виразно просліджується зв'язок з гравюрою на дереві. В цьому шрифті вже відсутня точність штрихів, властива текстурі. Картина шрифту стає більш простою і яснішою. Характерна особливість швабахеру — ліво- і правосторонні дуги, які закінчу­ються гострим кутом.

Шрифт зручно читається, має чітко виражені верхні та нижні виносні елементи, меншу кількість лігатур. Оригінальним є накрес­лення великих букв. Для писання використовувалось ширококонечне очеретяне або пташине перо.

Шрифт швабахер виконується під кутом пера 45. Особливістю швабського шрифту є наявність гострих кутів в округлих буквах. Широке співвідношення букв надає цьому шрифту розма­шистого характеру.

Фрактура як вид письма з'явилася на початку XV ст. і була шрифтом німецького Ренесансу, похідним від текстури та швабахеру. Певний вплив на цей шрифт справила чеська бастарда. Від текстури фрактура перейняла високі букви, надлом, темну картину письма. Від швабахеру і чеської бастарди — одностороннє заокруглення. В XVI ст. фрактура розвивається як каліграфічний шрифт, який застосовується при написанні грамот і книг. Особливість фрактури — прикраси-закрутки ("слонові хобітки") і розчерки, які свідчать про вплив стилю барокко. Вплив книжкової текстури, бастарди і швабахеру привів до створення декоративного рисунку фрактури. Картина письма малих букв вузька, що зумовлено загостреним рисунком букв. Великі букви подібні до малих, однак вони більш орнаментовані та витончені.

Першим друкарським шрифтом фрактури був надрукований у 1513 році молитовник Максиміліана — імператора "Священної Рим­ської імперії", бібліофіла і покровителя книжного та графічного мистецтва. Молитовник був віддрукований Гансом Шьонпергером, придворним друкарем.

Фрактурний шрифт часто використовував у своїх живописних і графічних працях Альбрехт Дюрер. Під його керівництвом було створено кілька варіантів фрактурного набору шрифту. В епоху Ренесансу рисунок фрактури відрізнявся від каліграфічних зразків, які багато прикрашалися та програвали від цього. До початку кла­сицизму під впливом гравюри на міді виникають шрифти, що ви­користовуються в друці і сьогодні, витончені, безбарвні, тендітні та неприродні.

Фрактура має схожі елементи як із текстурою (вертикальний штрих з надломом), так і з ротундою (округлий штрих). У шрифті використовується багато орнаментальних прикрас.




Переглядів: 665

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ротунда | Гуманістичний мінускул

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.