Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Попит і закон попиту

План

Тема 5. Попит, пропозиція, їх взаємовідносини

5.1. Попит і закон попиту.

5.2. Пропозиція і закон пропозиції.

5.3. Взаємодія попиту і пропозиції.

5.4. Еластичність попиту і пропозиції: види, фактори впливу, зв’язок з обсягами виторгу.

 

З точки зору мікроекономіки ринок– це механізм взаємодії основних мікроекономічних суб’єктів – споживачів і фірм. Споживачі на ринку товарів та послуг виступають як покупці. Їхнє бажання і можливість придбати певний продукт характеризує крива попиту. Розглядаючи принципи поведінки споживача на ринку, була виведена крива індивідуального попиту, а також ринковий попит, як сума індивідуальних попитів.

Попит (demand) - це кількість товару, яку покупці хочуть і можуть придбати за певної ціни і за визначений проміжок часу. Тобто він показує співвідношення між рівнем ціни і кількістю товару, яку буде придбано за певний відрізок часу за інших рівних умов. Ця залежність має спадний характер і носить назву закону попиту.

Закон попиту стверджує, обсяг попиту скорочується зі зростанням ціни і зростає зі зниженням ціни.

Дію закону попиту (придбання більшої кількості товару за нижчої ціни) можна пояснити такими причинами:

· виходячи із здорового глузду: покупці схильні купувати більше товарів, якщо ціни на них знижуються і навпаки, висока ціна є бар’єром для покупця;

· дією принципу спадної граничної корисності товару: кожна наступна одиниця товару приносить менше задоволення споживачу, тому він купує додаткові одиниці лише за умов зниження ціни на товар;

· дією ефекту доходу і заміщення: ефект доходу проявляється в тому, що за нижчої ціни на товар зростає купівельна спроможність грошового доходу покупця (на ті ж само гроші можна придбати більшу кількість товару), а ефект заміщення призводить до того, що при зниженні ціни на товар він стає відносно дешевшим і його споживання зростає, «заміщуючи» більш дорогі товари.

Функція попиту – це залежність між величиною попиту та факторами (детермінантами), що на нього впливають. Найбільш впливає на попит ціна товару.

Функція, на який базується модель попиту, має вигляд:

QD = f (P)

де QDобсяг попиту на товар в натуральних одиницях;

P – ціна одиниці товару.

Обсяг попиту – це кількість товару, яку бажають і можуть придбати споживачі за кожного рівня цін.

Графічно закон попиту відображується за допомогою кривої попиту. На рис. 5.1 крива попиту D має спадний характер, що ілюструє дію закону попиту. Графік вказує на всі можливі варіанти співвідношення цін і обсягів товару, що купується.

Крива попиту не має статистичного характеру, це гіпотеза про те, що б було на ринку у відповідний момент часу при різних можливих цінах. Це крива типу "якщо - то".

Ціна є основної детермінантою попиту.

Зміна ціни спричиняє зміни в обсязі попиту,що графічно відповідає руху між точками на даної кривої попиту (на рис. 5.1. під впливом зниження ціни з Р1 до Р2 відбуваються зміни в обсязі попиту:, що відповідає руху вздовж кривий попиту від точки а до точки б).

На попит впливає не тільки ціна, але й цілий ряд інших чинників (детермінант попиту), це – нецінові чинники, які являють собою основні мотиви споживання, вплив кожної нецінової детермінанти розглядається за умови незмінності ціни товару.


Читайте також:

  1. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. IV. Закони ідеальних газів.
  4. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  5. Авілум – “син чоловіка” – повноправна людина, охороні його життя, здоров’я, захисту його майнових інтересів присвячена значна частина законника.
  6. Аграрне право та законодавство США, Німеччини, Франції, Великої Британії, Ізраїлю, Польщі, Росії
  7. Аграрні закони України
  8. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  9. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  10. Адміністративна відповідальність за порушення аграрного законодавства
  11. Адміністративна відповідальність за порушення земельного законодавства
  12. Адміністративна відповідальність за порушення податкового законодавства.




Переглядів: 1385

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Виграш споживача | Нецінові детермінанти попиту

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.