МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Попит і закон попитуПлан Тема 5. Попит, пропозиція, їх взаємовідносини 5.1. Попит і закон попиту. 5.2. Пропозиція і закон пропозиції. 5.3. Взаємодія попиту і пропозиції. 5.4. Еластичність попиту і пропозиції: види, фактори впливу, зв’язок з обсягами виторгу.
З точки зору мікроекономіки ринок– це механізм взаємодії основних мікроекономічних суб’єктів – споживачів і фірм. Споживачі на ринку товарів та послуг виступають як покупці. Їхнє бажання і можливість придбати певний продукт характеризує крива попиту. Розглядаючи принципи поведінки споживача на ринку, була виведена крива індивідуального попиту, а також ринковий попит, як сума індивідуальних попитів. Попит (demand) - це кількість товару, яку покупці хочуть і можуть придбати за певної ціни і за визначений проміжок часу. Тобто він показує співвідношення між рівнем ціни і кількістю товару, яку буде придбано за певний відрізок часу за інших рівних умов. Ця залежність має спадний характер і носить назву закону попиту. Закон попиту стверджує, обсяг попиту скорочується зі зростанням ціни і зростає зі зниженням ціни. Дію закону попиту (придбання більшої кількості товару за нижчої ціни) можна пояснити такими причинами: · виходячи із здорового глузду: покупці схильні купувати більше товарів, якщо ціни на них знижуються і навпаки, висока ціна є бар’єром для покупця; · дією принципу спадної граничної корисності товару: кожна наступна одиниця товару приносить менше задоволення споживачу, тому він купує додаткові одиниці лише за умов зниження ціни на товар; · дією ефекту доходу і заміщення: ефект доходу проявляється в тому, що за нижчої ціни на товар зростає купівельна спроможність грошового доходу покупця (на ті ж само гроші можна придбати більшу кількість товару), а ефект заміщення призводить до того, що при зниженні ціни на товар він стає відносно дешевшим і його споживання зростає, «заміщуючи» більш дорогі товари. Функція попиту – це залежність між величиною попиту та факторами (детермінантами), що на нього впливають. Найбільш впливає на попит ціна товару. Функція, на який базується модель попиту, має вигляд: QD = f (P) де QD–обсяг попиту на товар в натуральних одиницях; P – ціна одиниці товару. Обсяг попиту – це кількість товару, яку бажають і можуть придбати споживачі за кожного рівня цін. Графічно закон попиту відображується за допомогою кривої попиту. На рис. 5.1 крива попиту D має спадний характер, що ілюструє дію закону попиту. Графік вказує на всі можливі варіанти співвідношення цін і обсягів товару, що купується. Крива попиту не має статистичного характеру, це гіпотеза про те, що б було на ринку у відповідний момент часу при різних можливих цінах. Це крива типу "якщо - то". Ціна є основної детермінантою попиту. Зміна ціни спричиняє зміни в обсязі попиту,що графічно відповідає руху між точками на даної кривої попиту (на рис. 5.1. під впливом зниження ціни з Р1 до Р2 відбуваються зміни в обсязі попиту:, що відповідає руху вздовж кривий попиту від точки а до точки б). На попит впливає не тільки ціна, але й цілий ряд інших чинників (детермінант попиту), це – нецінові чинники, які являють собою основні мотиви споживання, вплив кожної нецінової детермінанти розглядається за умови незмінності ціни товару. Читайте також:
|
||||||||
|