Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Пропозиція і закон пропозиції

Контрагентом споживача на ринку є продавець. Можливість та готовність виробника запропонувати товар ринку характеризує крива пропозиції.

Пропозиція(S ‑ supply) – це кількість товару, яку виробник бажає та може запропонувати на продаж у деякий проміжок часу за певних умов.

Закон пропозиції відображує пряму залежність величини пропозиції від ціни товару за решти рівних умов (чим вища ціна товару, тим більша кількість товару пропонується; нижча ціна обумовлює менший рівень пропозиції).

Це пояснюється такими чинниками:

· здоровим глуздом, оскільки зростання цін для виробника – стимулюючий фактор;

· зростанням витрат при збільшенні обсягів виробництва і незмінних потужностях, що потребує відповідного підвищення ціни.

Розрізняють індивідуальну і ринкову пропозицію

Пропозиція окремої фірми (індивідуальна пропозиція) визначається її виробничими можливостями, згідно з якими для кожної конкретної ціни фірма може запропонувати до продажу певні обсяги товару.

Ринкова пропозиціяскладається із суми індивідуальних пропозицій товару за кожною конкретною ціною.

Функція пропозиції – це залежність обсягу пропозиції товару від його ціни.

Закон пропозиції, як і закон попиту, можна задати у аналітичній формі:

QS = f (P)

де QSобсяг пропозиції товару в натуральних одиницях;

P – ціна одиниці товару.

Обсяг пропозиції – це кількість товару, яку продавці бажають та можуть продати на ринку за деякий період часу за певною ціною.

Графічно закон пропозиції відображується за допомогою кривої пропозиції. На рис. 5.3 крива пропозиції S має позитивний нахил, що пояснюється прямою залежністю між ціною і обсягом пропозиції. Графік вказує на всі можливі варіанти співвідношення цін і обсягів пропонування товару.

Рис. 5.3. Зміна величини пропозиції
Зміни ціниспричиняютьзміни в обсязі пропозиції, що графічно відповідає руху між точками на даній кривій пропозиції (рис. 5.3, під впливом збільшення ціни з Р1 до Р2 відбуваються зміни в обсязі пропозиції – , що відповідає руху вздовж кривий пропозиції від точки а до точки б).

Окрім ціни, пропозиція залежить від цілого ряду інших чинників (детермінант пропозиції), або нецінові детермінанти.


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. IV. Закони ідеальних газів.
  3. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  4. Авілум – “син чоловіка” – повноправна людина, охороні його життя, здоров’я, захисту його майнових інтересів присвячена значна частина законника.
  5. Аграрне право та законодавство США, Німеччини, Франції, Великої Британії, Ізраїлю, Польщі, Росії
  6. Аграрні закони України
  7. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  8. Адаптація законодавства України до законодавства ЄС - один із важливих інструментів створення в Україні нової правової системи та громадянського суспільства
  9. Адміністративна відповідальність за порушення аграрного законодавства
  10. Адміністративна відповідальність за порушення земельного законодавства
  11. Адміністративна відповідальність за порушення податкового законодавства.
  12. Адміністративна відповідальність осіб, винних в порушенні податкового законодавства




Переглядів: 553

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Нецінові детермінанти попиту | Нецінові детермінанти пропозиції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.