Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Нецінові детермінанти пропозиції

1. Ціни на ресурси. Існує найтісніший зв'язок між витратами виробництва і пропозицією. Крива пропозиції фірми ґрунтується на витратах виробництва. Зниження ресурсних цін зменшує витрати виробництва і збільшує пропозицію, тобто крива пропозиції зміщується праворуч-вниз. Підвищення цін на ресурси веде до збільшення витрат і зменшення пропозиції. Крива пропозиції зміщується ліворуч-вгору.

2. Технологія виробництва. Удосконалення технології означає, що відкриття нових знань дозволяє більш ефективно виробляти одиницю продукції, тобто з меншими витратами ресурсів. При даних цінах на ресурси витрати виробництва зменшуються, а пропозиція збільшується .

3. Податки та дотації. Підприємства розглядають більшість податків як витрати виробництва. Тому збільшення податків збільшує витрати виробництва, що веде до скорочення пропозиції. Дотації вважаються "податками навпаки". Коли держава субсидує виробництво якогось товару, вона фактично зменшує витрати виробництва, а це призводить до збільшення пропозиції цього товару на ринку.

4. Ціни на інші товари. Зміни цін на інші товари також здатні змістити криву пропозиції товару (ліворуч-вгору – збільшити або праворуч-вниз – зменшити пропозицію). Наприклад, зниження ціни на пшеницю може спонукати вирощувати і пропонувати для продажу більшу кількість жита за кожною з можливих цін.

5. Сподівання виробників. Сподівання змін ціни товару в майбутньому також можуть вплинути на бажання виробника постачати товар на ринок сьогодні. Так, якщо виробник сподівається на підвищення цін у майбутньому, то пропозиція товару зменшується. Пропозиція підвищується, якщо ціни в майбутньому можуть стати нижчими.

6. Число продавців на ринку. При даному обсязі виробництва кожної фірми, чим більше число постачальників, тим більша ринкова пропозиція. Із вступом до галузі більшої кількості фірм крива пропозиції зміщується праворуч-вниз – пропозиція збільшується. І навпаки, якщо пропозиція зменшується (фірми з тих чи інших причин залишають галузь), то крива пропозиції зміщується ліворуч- вгору.

Таким чином, під впливом нецінових детермінант відбуваються зміни пропозиції, що графічно виражається в переміщенні кривої пропозиції праворуч (збільшення пропозиції) чи ліворуч (зменшення пропозиції) (рис. 5.4).

На рис. 5.4. під впливом нецінового фактору, наприклад, зростання кількості продавців, крива пропозиції S змістилася праворуч-вниз у положення S2. За того ж рівня ціни Р0 пропозиція зросла з Q0 до Q2. І навпаки, зменшення кількості продавців призводить до руху кривій пропозиції ліворуч-вгору у положення S1, пропозиція скорочується з Q0 до Q1 за стабільного рівня ціни.

З врахуванням нецінових детермінант пропозиції функція пропозиції може бути представлена формулою:

QS = f (P, ND),

де ND– нецінові детермінанти попиту.

 


Читайте також:

  1. Альтернативні уявлення щодо макроекономічного регулювання: теорії раціональних сподівань та економіка пропозиції. Крива Лафера.
  2. Аналіз обсягу пропозиції і реалізації послуг туристського підприємства
  3. Взаємодія попиту і пропозиції
  4. Взаємодія попиту і пропозиції в умовах досконалої конкуренції.
  5. Взаємодія попиту і пропозиції та ринкова рівновага.
  6. Взаємодія попиту і пропозиції.
  7. Взаємодія попиту і пропозиції. Ринкова рівновага.
  8. Взаємодія попиту й пропозиції. Ринкова рівновага
  9. Взаємодія попиту та пропозиції
  10. Взаємодія попиту та пропозиції
  11. Взаємодія попиту та пропозиції. Ринкова рівновага
  12. Взаємодія попиту та пропозиції: ринкова рівновага.




Переглядів: 1210

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Пропозиція і закон пропозиції | Взаємодія попиту і пропозиції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.