Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Взаємодія попиту та пропозиції. Ринкова рівновага

Відповідно до закону попиту імпульс поводженню споживача задає ціна пропозиції. Ця початкова ціна зіштовхується з ціною попиту - тобто тією ціною, що споживач готовий сплатити за товар. У результаті встановлюється така ціна, відповідно до якої "ціна попиту дорівнює ціні пропозиції, обсяг виробництва не виявляє тенденцію ні до збільшення, ні до скорочення; у наявності - рівновага".

Ринкова рівновага означає рівність величини пропозиції і величини попиту при даній ціні, називаною ціною рівноваги. Відповідна їй величина попиту та пропозиції називається рівноважною кількістю товару.

Розглянемо механізм ціноутворення на конкурентному ринку, де діють закон попиту і закон пропозиції (мал.5.4).

На мал.5.4 рівновага на ринку характеризується ціною Р* і обсягом товару Q*. Якщо ринкова ціна стане нижче рівноважної (наприклад, скоротиться до Pі), ринкова ситуація буде називатися дефіцит, дорівнює перевищенню обсягу попиту над обсягом пропозиції при даній ціні, тобто QD - Qs- Якщо ринкова ціна стане вище рівноважної (підвищиться до Р2), ринкова ситуація буде називатися надвиробництво, рівне перевищенню обсягу пропозиції над обсягом попиту при даній ціні, тобто Qs - QD- При цьому внаслідок дефіциту ціна автоматично буде зростати, а при надвиробництві - зменшаться, поки пропозиція не зрівняється з попитом.

Таким чином, перевищення попиту над пропозиціями (дефіцит) "штовхає" ціну нагору, а перевищення пропозиції над попитом (надвиробництво) -униз.

Рівновага вважається стабільним, якщо після його порушення (наприклад, при відхиленні ринкової ціни від її рівноважного стану) ринок самостійно здатний повернутися знову у вихідне положення. Якщо ж ринок такою здатністю не володіє, то його рівновага вважається нестабільним. У моделі класичного ринку за допомогою вільної конкуренції надвиробництво і дефіцит переборюються автоматично, тобто без регулюючого втручання держави.

Очевидно також, що ринкова рівновага має і динамічний характер Постійні зміни в попиті та пропозиції і зовнішні впливи на ринок змушують його змінювати свої основні параметри - рівноважну ціну і рівноважний обсяг. Переміщення крапки рівноваги визначається зміною характеру попиту та пропозиції під впливом нецінових факторів.


Читайте також:

  1. Активно взаємодіяти з навколишнім світом
  2. Альтернативні уявлення щодо макроекономічного регулювання: теорії раціональних сподівань та економіка пропозиції. Крива Лафера.
  3. Аналіз попиту
  4. Аналіз попиту
  5. Багатоманітність і взаємодія культур
  6. Баланс сил і рівновага в МС
  7. Валовий внутрішній продукт — це сукупна ринкова вартість кінцевої продукції та послуг, що вироблені резиден­тами країни за рік.
  8. Вдавані виключення із закону попиту
  9. Взаємодія
  10. Взаємодія +Це єдність В. і в-ця.
  11. Взаємодія алельних генів
  12. Взаємодія важелів. Оцінка сукупного ризику, зв'язаного з підприємством.




Переглядів: 1033

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Пропозиція і закон пропозиції | Еластичність попиту я пропозиції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.