Формування соціально – ціннісного ставлення до норм сучасної культури. (правов., естет., екол., побут. Тощо).
Формування образу гідної людини і його співвідношення до свого “Я”.
В якомц віці це доцільніше робити? – У підлітковому.
На якому етапі? – на початковому (на рівні наслідування)
4. Формування ставлення до Природи як до людської домівки(це формування гуманістичного фундаменту на майбутнє).
Це- у дошкільному віці.
Дитина спостерігає, набуває досвід, присвоює світ і стає його часткою.
Якщо пройдено всі ці щаблі, то дитина стає суб’єктом культури, стає її творцем. Це вже творення культури.
Зміна домінант надає динамічного характеру виховному процесу.
Наприклад:
Стосунки з Пр-ю:
1. Пр. навкруги Л. (поза нею)
2. Пр. для Л.
3. Пр. в Л.
4. Л. господар Пр.(добрий, дбайливий)
5. співіснування
6. Пр. – найбільша цінність.
Зміна домінантної взаємодії.
1. спостерігає і вивчає дитина (собака кусає, кішка нявчить, мама посміхається)
2. вивчення норм взаємодії (подалі від собаки, поближче до мами).
3. оцінювання з позицій життя (боюся собаки, але увечері з нею не страшно)
4. співучасть
5. співпереживання
6. усвідомлення як цінності
У ВР відбувається зміна форм взаємодії.
Прогулянка®Бесіда®Спостереження®Набуття досвіду (робота на ділянці) ®Турбота про тварин і рослини®Аналіз свого псих-го стану під час роботи (задоволення) ®Подорож®Спілкування з природою.