МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||
Як же бути?А чи треба протиставляти ціну і цінність? Чи однакові ці поняття? Чи є між ними різниця? Від ціни А зовнішнє ставлення? Що нам треба формувати? - Внутрішнє ставлення - Мотиви. Внутрішнє – мотиви Яке буває ставлення? Зовнішнє – вчинки А критерій вихованості? – єдність поведінки і свідомості. Якщо в душі є добро, воно знайде вихід у вчинках. Тобто нам з вами треба працювати з найтоншим явищем-з душею. Тобто, ми матимемо справу з досвідом емоційно-ціннісниїх ставлень - ДЄЦС, тобто внутрішнє ставлення, ціннісне ставлення. Що ж таке цінність? Звідки це слово?
А.С. Пушкін: «Не продается вдохновенье, но можно рукопись продать».
Але перше , ніж починати ВР, треба розібратися, які ж цінності вже є у дітей. Для цього є чудова гра “Щедрий чарівник”. Він все може замінити у квартирі: меблі, комп’ютер тощо, але спитайте, щоб діти залишили і чому. Це може бути лялька, якась іграшка, листівка, фотографія. Тобто, те, що стало для дитини цінністю. Треба, щоб вони певним чином сполучалися, поєднувалися. Щоб реалізувати ціннісне ставлення (ЦС) потрібен предмет, що має ціну. Щоб написати лист коханому (цінність), треба папір, конверт, ручка – те, що має певну ціну. Щоб пізнати істину (цінність), потрібна книга, яка має ой яку ціну. Протиставляти це не можна. Треба визначити, що є метою життя, а що є засіб її досягнення. У нашому випадку почуття в листі - це мета, а засіб її досягнення має певну ціну. Коли вони переплутуються – це вже страшно. Може бути і так: Ціна - засіб зростання духовності. (коли предмети, що мають ціну, послугують духовному зростанню). А може бути: Цінність – як засіб пристосування до ціни (виправдовування свого духовного падіння) Всі билися-й я бився. Всі лаються – і я лаюся.( тощо.) Тут ціна і цінність помінялися місцями. Ось у цьому міститься квінесенція: Кожен робить свій власний вибір: що є метою його життя, а що засобом її реалізації. Перед нами постає проблема морального вибору. Але ж моральний вибір кожен робить тільки сам Ми можемо тільки допомогти дитині зробити правильний вибір, а робитиме вона його сама: Оскільки предмет ВМР – ціннісні ставлення, то квінтесенція цого – моральний вибір між добром і злом. Завдання У: допомогти зробити правильний (моральний ) вибір. Мета ВР: Допомогти дитині усвідомити і прийняти те, що основна ціль людини: організація життя, гідного людини. Шлях до цієї мети: Постійне духовне напруження у вирішенні життєвих проблем, тобто у накопиченні соціального досвіду, який сконцентровано у духовних цінностях. Де в педагогіці ми з цим зустрічалися? Який принцип (загальнолюд. цінності) були класові, нац-ні. Які ж мають бути в основі? (загальнолюдські) Які ж саме? Добро – лежить в основі ставлення до людей. Істина – в основі ставлення до розуму, що пізнає світ і себе у світі. Красота – як мірило гармонії. - Свобода - Совість - Щастя Ці цінності і становлять основу уявлень Людини про світ. А де ж ці цінності ставлення формуються? Тільки у діяльності: - труд таку діяльність ви маєте організувати у школі. - пізнання - спілкування - гра. Для чого ж організовувати діяльність дітей? Заради набуття цінностей. Але ієрархія цінностей у кожного своя. А от комбінацій цінностей безліч. Хто же є носієм цінностей? Вихователь – носій високих духовних цінностей. Чому так? Бо віддавати можемо тільки те, що маємо. А якщо не маємо, то треба поповнювати нестатки. О.Уайльд: “Циник знает всему миру цену, но не знает цінностей.” Д/З: Як ви це розумієте? (до наступної лекції). Ви пищите курсові роботи. Візьміть будь-який художній твір і проаналізуйте його з педагогічної точки зору. Вийде чудова курсова, а згодом диплом.
Д/З: Вчитель -цинік навіть коли говоритиме про совість, формуватиме цинізм. Чи згодні ви з цим твердженням? Ваші аргументи.
Фактори формування ціннісних ставлень. 1. Обов’язковий альтернативний вибір (щось втрачаємо, щось знаходимо). Першим вибір робить Учитель (захищає дитину, підтримує, навіть якщо його чекають неприємності. “Доживем до понедельника”) Дитина бачить своє віддзеркалення у Вчителеві. 2. Проживання ціннісного ставлення (“олюднення ставлення”) - відміна розважального ВЗ, коли у якоїсь дитини горе; - подруги вдягають простіший одяг, щоб не відрізнятися від подруги, яка не має модного одягу; - заняття зупиняють, коли дитина загубила контактну лінзу і допомагають її знайти; - на занятті панує мертва доброзичлива тиша, коли відповідає учень – заїка. 3. Усвідомлення цінності (дитина розуміє, що вона робить). Повертаємося до цілей у педагогіці. Історична ретроспектива цілей. 1. Ціль: великий обсяг і широта ЗН. 2. Набір індивідуальних якостей (моральний кодекс будівника комунізму). 3. Відпрацювання певних функцій. 4. Формування ставлень(відношень). Наталя Єгорівна Щуркова: “Все це не ціль, а засоби її досягнення, а мета : прожити життя, гідне людини.” Для цього виділяються вікові задачі – домінанти: 1. Формування життєвої позиції як загального ставлення до життя. Старшокласники перш ніж строїти життя, мають усвідомити, що ж будувати. У ваших зошитах з педагогіки – був девіз, кредо. Чи легко його було визначити? Якщо діти не усвідомлюють цього, то мета ВР не досягнута.
|
|||||||||||||||||||||||
|