МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Пропозиція і закон пропозиціїВ основі попиту лежать постійно зростаючі і потреби людей, що змінюються, а пропозиція виступає як відповідну реакцію на ці потреби. Пропозиція - це обсяг і номенклатура благ, які знаходяться на ринку і готових надійти в продаж (потенційний обсяг продажу). Це маса товарів і послуг, що, виробники готові продати за визначеною ціною за визначений період часу. Як і у відношенні попиту, розрізняють: - пропозиція окремого чи товару групи близьких товарів, що поставляються однією фірмою, - індивідуальна пропозиція; - постачання всього обсягу даного товару, здійснювані всіма його продавцями, - ринкова пропозиція; - постачання всіх товарів, що надходять на ринок від усіх продавців, - сукупна пропозиція суспільства (використовується в макроаналізі). Залежності, властивій індивідуальній пропозиції, характерні і для сукупної пропозиції. Як і попит, пропозиція розглядається, насамперед , у залежності від цін реалізації, тому що в ціні містяться доходи продавців, що спонукують їхній займатися пропозицією товару на ринок. Тому вся безліч цін Р, що визначає величини пропозиції при даних цінах, - це ціни пропозиції. Закон пропозиції: за інших рівних умов з підвищенням цін відповідно виростає і величина пропозиції, зі зниженням цін скорочується, тобто має місце пряма залежність між ціною і пропозицією Цей закон диктується винятково здоровим глуздом продавців, що бажають одержати максимальний виторг від реалізації товару. При підвищенні ціни на товар, що випускається, виробники задіють додаткові виробничі потужності, також у дану галузь спрямовуються й інші виробники, що в підсумку і збільшує пропозицію. На пропозицію, як і на попит, також впливають нецінові фактори: 1) зміна цін на ресурси і на інші сполучені товари (замінники і доповнювачи), що приводить до перерозподілу ресурсів; 2) динаміка чисельності продавців; 3) технологічний рівень виробництва і технічні нововведення; 4) зміна податків і дотацій; 5) чекання продавців (із приводу попиту, цін, доходів); 6) форс-мажорні обставини (природні умови, війни, катастрофи, політичні конфлікти і т.п.). Їхній вплив ілюструється зсувом усієї кривої пропозиції, що означає зміну характеру пропозиції: нагору - означає скорочення пропозиції, униз - означає ріст пропозиції. Вплив же цінового фактора обумовлює зміна величини (обсягу) пропозиції, що ілюструється, аналогічно ціновому фактору попиту, рухом крапки по кривій пропозиції (мал.5.3): У прикладі, приведеному на мал.5.3, показано, що підвищення ціни з P1 до Р2 збільшує величину (обсяг) пропозиції з Q1 до Q2. Вплив нецінових факторів змінює характер пропозиції (з S1 до S2) з Q1 до Q2 при ціні P1, a при ціні Р2 - з Q2 до Q4. Аналогічні висновки можна зробити і при зворотній динаміці ринкової ціни і пропозиції. У реальній господарській практиці на ринку діють фактори, що визначають динаміку пропозиції: - виторг від реалізації товарної продукції; - економічна кон'юнктура (ринкова ситуація) - чи ріст спад; - рівень конкуренції; - стан торгівлі. Читайте також:
|
||||||||
|