Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вдавані виключення із закону попиту

1. Ефект “ціна – показник якості”

Багато споживачів вважають, що ціна достатньо точно показує якість товару. Насправді залежність “ціна – якість” не є одностайною: може бути відмінний товар за низькою ціною і низька якість при високій. Цей “психологічний” ефект використовують фірми-виробники (рис. 5.4).

Р D1 D2

 

P2

P1 D2

 

D1 0,5Q Q 1,5Q Q

Рис. 5.4. Ефект “ціна – показник якості”

 

2. Ефект престижного попиту ( Ефект Веблена)

Цей ефект означає купівлю товарів особливого роду за особливими престижними цінами, що свідчить про високий статус покупця.

Ринковий попит– це попит, який визначається як загальна сума всіх індивідуальних попитів при кожному значенні ціни.

Однак і тут є межі. Грамотний виробник, впливаючи на уподобання та переваги споживачів, відхиляє криву попиту від її попереднього вигляду. Якщо споживачі припинять сприймати товар як унікальний, особливий, тоді криві попиту повернуться до вихідного положення. Саме на “розщепленні” єдиної кривої попиту побудована стратегія багатьох фірм (рис. 5.5).

Р D1 D2 D3

 

 

D3

D2

D1

Q

Рис.5.5. Ефект Веблена

 

3. Ефект очікуваної динаміки цін

Очікування підвищення цін впливає на порядок переваг споживачів. Це означає, що зміниться сама функція попиту, і крива попиту відхилиться від нормального положення. До свого нормального стану попит повернеться, коли те, що повинно було відбутися, відбудеться (коли ціна досягне очікуваного споживачем рівня). Але, якщо споживач очікує ще більшого зростання цін, то крива попиту відхиляється від нормального положення ще більше. Таке відхилення попиту отримало назву ажіотажного попиту.

Ажіотажний попит – додатковий зверх нормального рівня попит, викликаний очікуванням значної зміни цін товару чи його зникнення з продажу.

Кількісно величина ажіотажного попиту (DQa) буде складати різницю між фактичним попитом на товар і нормальним попитом (рис. 5.6).

Р Dn Df

DQa > 0

P3

P2 DQa

P1 Df

Q2 Dn

Q3 Q1 Q 2 Q

Рис. 5.6. Позитивний ажіотажний попит

Ефект очікуваного зниження ціни діє в зворотному напрямку: якщо споживач знає, що ціна на товар знизиться, то він притримає свій попит. В цьому випадку ажіотажний попит прийме від’ємне значення, тому що негативною буде різниця між фактичним і нормальним попитом (рис. 5.7).

P Df Dn

P1

P2 DQa DQa < 0

P3

Dn

Df

0,5Q Q 1,3Q 2Q Q Рис. 5.7. Негативний ажіотажний попит


Читайте також:

  1. Алельне виключення
  2. Аналіз попиту
  3. Аналіз попиту
  4. Аналогія закону як форма усунення прогалин у законодавстві.
  5. Батьки мають право звернутися за захистом прав та інтересів дітей і тоді, коли відповідно до закону вони самі мають право звернутися за таким захистом.
  6. Батьки мають право обирати форми та методи виховання, крім тих, які суперечать закону, моральним засадам суспільства.
  7. Будь-яку фізичну або юридичну особу, яка використовує винахід, корисну модель, промисловий зразок, захищені патентом, з порушенням закону, вважають порушником патенту.
  8. Взаємодія попиту і пропозиції
  9. Взаємодія попиту і пропозиції в умовах досконалої конкуренції.
  10. Взаємодія попиту і пропозиції та ринкова рівновага.
  11. Взаємодія попиту і пропозиції.




Переглядів: 1834

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Попит. Функція попиту. Зміна попиту та величини попиту | Пропозиція. Функція пропозиції. Зміна пропозиції та величини пропозиції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.