Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Пропозиція. Функція пропозиції. Зміна пропозиції та величини пропозиції

ПропозиціяS (Suррlу) це обсяг товарів, який виробники можуть і бажають виготовляти і продавати на ринку за певною ціною з ряду можливих на протязі певного періоду часу.

Пропозиція певного товару визначає прямий взаємозв’язок між ринковою ціною і кількістю товару, що продається,: чим вища ціна товару, тим більший обсяг товару, який буде виготовлений і запропонований до продажу, і навпаки.

Додатна залежність між ціною і обсягом товару, що пропонується до продажу, називається законом пропозиції.

Р
 
 

Крива пропозиції (S) – це крива, що показує, який обсяг товару можуть та бажають виготовити й продати виробники за різними цінами в даний час (рис.5.8). Крива пропозиції має додатний нахил. Це означає, що чим вища ціна товару, тим більший його обсяг буде запропонований до продажу, і навпаки.

Рис. 5.8. Крива пропозиції

 

Індивідуальна пропозиція – це пропозиція товару одного окремого виробника. Ринкова пропозиція – це пропозиція, що визначається як загальна сума всіх індивідуальних пропозицій, вона складається з сукупності обсягів товару, які виробляються і пропонуються до продажу всіма продавцями товару за відповідною ціною (рис. 5.9).


Рис. 5.9. Крива ринкової пропозиції

 

Функція пропозиції може бути виражена рівнянням:

 

, (5.3)

де - обсяг пропозиції;

Р - ціна одиниці товару.

 

Нецінові фактори, що впливають на пропозицію:

* витрати виробництва;

* технічний прогрес;

* ціни на інші товари;

* кількість продавців;

* стабільність законодавства та визначеність правового поля;

* специфічні фактори (погода тощо);

* сподівання щодо майбутніх економічних умов.

Зміна пропозиції в цілому, тобто переміщення кривої пропозиції (S) праворуч означає збільшення пропозиції (), переміщення кривої пропозиції ліворуч означає її зменшення () (рис. 5.10). На цей процес впливають тільки нецінові фактори.

Якщо ж жоден з нецінових факторів, що впливають на пропозицію, не змінюється, а ціна товару змінюється, то відбувається переміщення по кривій пропозиції (S) вгору чи вниз (при цьому пропозиція товару в цілому не змінюється, а змінюється її обсяг) (див. рис. 5.8).

 

 


Рис. 5.10. Зміна пропозиції в цілому

 

Для функції пропозиції важливе значення має фактор часу. Звичайно розрізняють найкоротший, короткостроковий (короткий) і довгостроковий (тривалий) періоди. У найкоротшому періоді всі фактори виробництва постійні, у короткостроковому деякі фактори (сировина, робоча сила й ін.) є змінними, у довгостроковому – усі фактори змінні (включаючи виробничі потужності, число фірм у галузі тощо).

В умовах найкоротшого ринкового періоду підвищення (зниження) попиту призводить до підвищення (зниження) цін, але не відбивається на розмірі пропозиції (рис. 5.11-а). В умовах короткострокового періоду підвищення попиту обумовлює не тільки зростання цін, але і збільшення обсягу виробництва, тому що фірми встигають змінити деякі фактори виробництва у відповідності з попитом (рис. 5.11-б). В умовах довгострокового періоду збільшення попиту призводить до значного росту пропозиції при постійних цінах або несуттєвому підвищенні цін (рис. 5.11-в).

“Аномальна” поведінка виробника

1. Створення штучного дефіциту

2. Продаж продукції, що швидко псується

3. Дискримінація цін

 

P D2 Sm P Ss P

D2 D2

Pm D1 Ps D1 D1

 

Р0 Pl Sl

P0 P0 Sl1

 

Q0 Q Q0 Qs Q Q0 QQ Q

(а) (б) (в)

Рис. 5.11. Зміна цін і обсягу пропозиції в найкоротшому (а), короткостроковому (б) і довгостроковому (в) періодах

 


Читайте також:

  1. Абсолютні і відносні величини
  2. Абсолютні і відносні статистичні величини
  3. Абсолютні, відносні та середні величини.
  4. Альтернативні уявлення щодо макроекономічного регулювання: теорії раціональних сподівань та економіка пропозиції. Крива Лафера.
  5. Аналіз обсягу пропозиції і реалізації послуг туристського підприємства
  6. Багатовимірні випадкові величини. Система двох випадкових величин
  7. Бюджетування як функція фінансового контролінгу
  8. В. Одноразова зміна хазяїна без ендогенної агломерації
  9. Векторні і скалярні величини
  10. Векторні і скалярні величини
  11. Величини ліміту каси підприємства за три місяці
  12. Величини.




Переглядів: 3341

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Вдавані виключення із закону попиту | Ринкова рівновага. Основні види ринкової рівноваги

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.