Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема 10

План

Конфлікти в менеджменті

Тема 9.

9.1. Природа конфліктів та управління конфліктною ситуацією в організації;

9.2. Види конфліктів;

9.3. Умови та причини виникнення конфліктів;

9.4. Методи розв'язання конфліктів.

9.1. Природа конфліктів та управління конфліктною ситуацією в організації.

Слово «конфлікт» має латинський корінь і розуміється як сутичка, зіткнення.

Психологи під конфліктом розуміють такий «вид спілкування» в основі якого лежать різного роду протиріччя між особистостями, що спілкуються, а також внутрішній дискомфорт однієї особи.

У суспільстві всі люди різні за своїм моральним вихованням, особливостями характеру, матеріальним забезпеченням, тому в ньому виникають конфлікти.

Конфлікт - це відсутність згоди між двома чи декількома суб'єктами, зіткнення протилежних сторін, сил, а також внутрішній дискомфорт однієї особи.

При конфлікті кожен суб'єкт нав'язує свою точку зору, цілі, думки, гостру суперечку і заважає іншому суб'єктові чинити так само.

Сучасний американський менеджмент підкреслює бажаність конфліктів, вбачає їхнє позитивне значення та вимагає вмілого керівництва ними.

Звичайно, конфлікт не завжди має позитивний характер.

Конфлікти є повсякденним і природним явищем виробничо-господарської діяльності, її невід'ємним атрибутом.

Конфлікти є джерелом змін, що відбуваються в організації (на підприємстві) і являє собою безперервний процес виникнення й розв'язання різноманітних виробничо-господарських проблем.

Саме внаслідок конфліктів виробничі відносини стають інколи мобільними,

динамічними, здатними до модернізації та оновлення.

Це не означає, що конфлікти мають лише позитивне значення і не можуть виконувати деструктивну (руйнівну) для організації (підприємства) роль.

 

9.2. Види конфліктів.

 

Конфлікти поділяються за такими ознаками:

За змістом:

1.Внутрішньоособистий - може приймати різні форми. Одна з найбільш поширених - рольовий конфлікт, коли до однієї особи висувають різні вимоги щодо того, яким має бути результат роботи.

Приклад: зав. відділом —> продавець.

Внутрішньоособистий конфлікт може також виникати в результаті того, що

виробничі вимоги не співпадають з особистими потребами і цінностями. Приклад: жінка - керівник.

2. Міжособистий конфлікт - найбільш поширений. Найчастіше це боротьба керівників за обмежені ресурси, капітал або робочу силу. Кожен вважає, що оскільки ресурси обмежені, він має переконати начальство виділити ці ресурси саме йому, а не іншому.

Або, може бути конфлікт між двома кандидатами на підвищення при наявності однієї вакансії.

Міжособистий конфлікт може також виявлятися як зіткнення особистостей (різні риси характеру, погляди, цінності).

3.Конфлікт між особою і групою - може виникати, якщо особа займе позицію, відмінну від позиції групи.

4.Між груповий конфлікт - організації складаються з великої кількості груп (як формальних так і неформальних). Між ними можуть виникати конфлікти.

 

9.3. Умови та причини виникнення конфліктів.

Любий конфлікт виникає лише за певних умов та причин.

Умови —це грунт конфлікту на якому він зароджується і визріває.

Умови виникнення конфліктних ситуацій в трудових колективах:

1. Недоліки в організації праці і побуті членів трудового колективу та членів їх сімей.

2. Наявність в трудовому колективі неформальних мікро груп із негативною спрямованістю їхньої діяльності.

3. Недовіра керівника до підлеглих, яка виражається в підміні їх при виконанні ними своїх обов'язків.

4. Прискіпливе ставлення керівника до своїх підлеглих і навпаки.

Відкритому прояву конфлікту передує цілий ряд причин, які носять особистий і виробничий характер.

Причини особистого характеру:

а) причини фізичного несумісництва (виникають через наявність у людей певних фізичних недоліків і негативних звичок). На цю групу припадає 20% усіх конфліктів.

б) причини емоційного несумісництва (антипатія у взаєминах людей, злість, гнів, роздратування). На цю групу припадає 38% усіх конфліктів.

в) причини інтелектуального несумісництва є наслідком недостатнього спілкування, інтелектуального розвитку людей, обмеженості їхньої розумової діяльності. На цю групу припадає 42% усіх конфліктів.

Причини виробничого характеру:

а) порушення в режимі роботи;

б) зниження заробітної плати працівникам;

в) погіршення умов роботи.

9.4. Методи розв'язання конфліктів.

Є кілька ефективних способів управління конфліктною ситуацією, їх можна

поділити на 2 категорії:

Структурні методи:

1. Розв'язання вимог щодо роботи.

2. Визначення загально організаційних комплексних цілей з метою спрямування зусиль усіх працівників на досягнення єдиної мети.

3. Використання системи винагород (премії, матеріальних заохочень, підвищення по службі).

Особові методи:

1.Ухилення —людина намагається ухилятися від конфлікту.

2.Згладжування - «Ми всі - одна щаслива команда».

3.Примус - такий стиль може бути ефективним у ситуаціях, коли керівник має значну владу на підлеглих.

4.Компроміс - характеризується прийняттям точки зору іншої сторони, але частково. Здатність до компромісу цінується високо, оскільки дає можливість вирішити конфлікт так, що це задовольнить обидві сторони.

5.Розв'язання проблеми - такий стиль - це визначення різниці в поглядах і готовність ознайомитись з іншими точками зору, для того щоб зрозуміти причини конфлікту і визначити курс дій, прийнятий для всіх.

 

 


 

 




Переглядів: 501

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лідерство та влада | Тема 11

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.