МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Тема 10План Конфлікти в менеджменті Тема 9. 9.1. Природа конфліктів та управління конфліктною ситуацією в організації; 9.2. Види конфліктів; 9.3. Умови та причини виникнення конфліктів; 9.4. Методи розв'язання конфліктів. 9.1. Природа конфліктів та управління конфліктною ситуацією в організації. Слово «конфлікт» має латинський корінь і розуміється як сутичка, зіткнення. Психологи під конфліктом розуміють такий «вид спілкування» в основі якого лежать різного роду протиріччя між особистостями, що спілкуються, а також внутрішній дискомфорт однієї особи. У суспільстві всі люди різні за своїм моральним вихованням, особливостями характеру, матеріальним забезпеченням, тому в ньому виникають конфлікти. Конфлікт - це відсутність згоди між двома чи декількома суб'єктами, зіткнення протилежних сторін, сил, а також внутрішній дискомфорт однієї особи. При конфлікті кожен суб'єкт нав'язує свою точку зору, цілі, думки, гостру суперечку і заважає іншому суб'єктові чинити так само. Сучасний американський менеджмент підкреслює бажаність конфліктів, вбачає їхнє позитивне значення та вимагає вмілого керівництва ними. Звичайно, конфлікт не завжди має позитивний характер. Конфлікти є повсякденним і природним явищем виробничо-господарської діяльності, її невід'ємним атрибутом. Конфлікти є джерелом змін, що відбуваються в організації (на підприємстві) і являє собою безперервний процес виникнення й розв'язання різноманітних виробничо-господарських проблем. Саме внаслідок конфліктів виробничі відносини стають інколи мобільними, динамічними, здатними до модернізації та оновлення. Це не означає, що конфлікти мають лише позитивне значення і не можуть виконувати деструктивну (руйнівну) для організації (підприємства) роль.
9.2. Види конфліктів.
Конфлікти поділяються за такими ознаками: За змістом: 1.Внутрішньоособистий - може приймати різні форми. Одна з найбільш поширених - рольовий конфлікт, коли до однієї особи висувають різні вимоги щодо того, яким має бути результат роботи. Приклад: зав. відділом —> продавець. Внутрішньоособистий конфлікт може також виникати в результаті того, що виробничі вимоги не співпадають з особистими потребами і цінностями. Приклад: жінка - керівник. 2. Міжособистий конфлікт - найбільш поширений. Найчастіше це боротьба керівників за обмежені ресурси, капітал або робочу силу. Кожен вважає, що оскільки ресурси обмежені, він має переконати начальство виділити ці ресурси саме йому, а не іншому. Або, може бути конфлікт між двома кандидатами на підвищення при наявності однієї вакансії. Міжособистий конфлікт може також виявлятися як зіткнення особистостей (різні риси характеру, погляди, цінності). 3.Конфлікт між особою і групою - може виникати, якщо особа займе позицію, відмінну від позиції групи. 4.Між груповий конфлікт - організації складаються з великої кількості груп (як формальних так і неформальних). Між ними можуть виникати конфлікти.
9.3. Умови та причини виникнення конфліктів. Любий конфлікт виникає лише за певних умов та причин. Умови —це грунт конфлікту на якому він зароджується і визріває. Умови виникнення конфліктних ситуацій в трудових колективах: 1. Недоліки в організації праці і побуті членів трудового колективу та членів їх сімей. 2. Наявність в трудовому колективі неформальних мікро груп із негативною спрямованістю їхньої діяльності. 3. Недовіра керівника до підлеглих, яка виражається в підміні їх при виконанні ними своїх обов'язків. 4. Прискіпливе ставлення керівника до своїх підлеглих і навпаки. Відкритому прояву конфлікту передує цілий ряд причин, які носять особистий і виробничий характер. Причини особистого характеру: а) причини фізичного несумісництва (виникають через наявність у людей певних фізичних недоліків і негативних звичок). На цю групу припадає 20% усіх конфліктів. б) причини емоційного несумісництва (антипатія у взаєминах людей, злість, гнів, роздратування). На цю групу припадає 38% усіх конфліктів. в) причини інтелектуального несумісництва є наслідком недостатнього спілкування, інтелектуального розвитку людей, обмеженості їхньої розумової діяльності. На цю групу припадає 42% усіх конфліктів. Причини виробничого характеру: а) порушення в режимі роботи; б) зниження заробітної плати працівникам; в) погіршення умов роботи. 9.4. Методи розв'язання конфліктів. Є кілька ефективних способів управління конфліктною ситуацією, їх можна поділити на 2 категорії: Структурні методи: 1. Розв'язання вимог щодо роботи. 2. Визначення загально організаційних комплексних цілей з метою спрямування зусиль усіх працівників на досягнення єдиної мети. 3. Використання системи винагород (премії, матеріальних заохочень, підвищення по службі). Особові методи: 1.Ухилення —людина намагається ухилятися від конфлікту. 2.Згладжування - «Ми всі - одна щаслива команда». 3.Примус - такий стиль може бути ефективним у ситуаціях, коли керівник має значну владу на підлеглих. 4.Компроміс - характеризується прийняттям точки зору іншої сторони, але частково. Здатність до компромісу цінується високо, оскільки дає можливість вирішити конфлікт так, що це задовольнить обидві сторони. 5.Розв'язання проблеми - такий стиль - це визначення різниці в поглядах і готовність ознайомитись з іншими точками зору, для того щоб зрозуміти причини конфлікту і визначити курс дій, прийнятий для всіх.
|
||||||||
|