МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ТЕМА 6. САМООРГАНІЗАЦІЯСхема циклічного процесу Схема однократного рішення Схема дискретного процесу Схема неперервного процесу Схема мінливого процесу Схема усталеного процесу Принципи формування процесу організацї. Принципи, методи і оптимізація управління. За кібернетичним підходом до системи управління принципами управління виступають: принцип розімкненого управління; принцип розімкненого управління з компенсацією обурень; принцип замкненого управління; принцип однократного управління. Процес організацївіддзеркалює кількісні і якісні зміни обєкта управління на всіх його фазах, етапах і стадіях. Якщо змін немає, то нема і самого процесу. Спрощена схема процеса управління має такі етапи:
Кожний етап складається із набора процедур (розробка, узгодження, затвердження, організація і прийняття рішення), кожна з яких містить наступний набір операцій: визначення, формулювання, розробка варіантів, накопичення, зберігання, обробка, аналіз і оцінка, розробка засобів реалізації та ін. Залежно від побудови, вибору того чи іншого сполучення процедур і операцій процес організації може отримати такі властивості: усталеність або мінливість, неперервність або дискретність, циклічність або однократність. Кожна властивість процесу має сферу ефективного застосування. Усталеність.При виникненні обурюючих впливів на будь-якому етапі процес йде за схемою: М – С – П – Р.
Мінливість.При виникненні обурюючих впливів на будь-якому етапі процес буде йти за новою схемою: М 1 – С 1 – П 1 – Р 1. Цей процес пов'язаний зі створенням запасних варіантів при завчасно передбачених параметрах обурюючих впливів. Керівник првинен мати набір інструкцій з грифом «вскрити у випадку…». Якщо обурення не передбачене, то процес може пойти по непередбаченій схемі з великими витратами всіх ресурсів.
Неперервність.При виникненні обурюючих впливів на будь-якому етапі процес йде за схемою, що склалася: М – С – П – Р шляхом поступової (еволюціної) зміни (збільшення або зменшення) обсягу робіт, що виконуються на всіх етапах одночасно. Дискретність.При виникненні обурюючих впливів на будь-якому етапі процес йде за схемою, що склалася: М – С – П – Р шляхом поступової зміни (збільшення або зменшення) обсягу робіт (до заданого кінцевого стану), що виконуються повністю на кожному етапі: спочатку на одному, потім на другому і т.д. одночасно.
Однократність.При виникненні обурюючих впливів на будь-якому етапі процес йде за схемою, що склалася: М – С – П – Р шляхом однократного проходження по всіх етепах процесу і досягнення поставленої мети за принципом «Прийшов, побачив, переміг!». Цей процес пов'язаний з високим професіоналізмом керівника і наявністю благоприємних умов для виконання мети.
Циклічність.При виникненні обурюючих впливів на будь-якому етапі процес йде за схемою, що склалася: М – С – П – Р шляхом багатократного (циклічного) проходження по всіх етепах процесу до виконання поставленої умови (напр., досягнення стабілізації, вихід на заданий рівень якості продукції, повний перехід на випуск нового виробу). Часто це повязано з управлінням за проміжними результатами. Отже, цей процес пов'язаний з постійним коригуванням операцій, що виконуються, залежно від проміжних результатів.
Отже, керівник чи спеціаліст, який виробд\ляє рішення, завжди може підібрати необхідний набір властивостей процесу для досягнення поставленої мети. Якщо властивості не враховуються, то керівники часто стикаються з труднощами або непередбаченими наслідками. В діяльності керівників зустрічаються й інші схеми процесу:
Принципи керівництва - це орієнтири, що застосовуються в усіх ситуаціях. Наприклад, в управлінні фабрикою з виготовлення морозива використовуються такі ж принципи керівництва, як і на електростанції, в банку, якщо їх правильно застосовують. Освоєння навичок правильного використання цих принципів допомагає стати хорошим керівником. До таких висновків вчені прийшли методами спроб і помилок. Говорячи «це лише теорія», або «в житті зовсім не так», розуміють, що недосконалі не принципи, а те, як їх застосовують. Принципи управління (за А. Файолем): 1. Поділ праці Спеціалізація є природним порядком речей. Метою поділу праці є виконання роботи, більшої за обсягом, кращої за якістю при застосуванні однакових зусиль. Це досягається за рахунок скорочення кількості цілей, на які повинні бути спрямовані зусилля та увага. 2. Повноваження та відповідальність. Повноваження - це право віддавати наказ, а відповідальність - її складова протилежність; там де видаються повноваження, виникає відповідальність. 3. Дисципліна. Дисципліна передбачає справедливе застосування санкцій. Дисципліна передбачає слухняність і повагу до досягнутих узгоджень між фірмою та її працівниками. З встановлення цих узгоджень, які пов'язують фірму та її працівників, виникають дисциплінарні відносини, на яких базуються відносини між працівниками та керівництвом організації. 5. Єдиноначальність. Працівник повинен одержувати накази від одного безпосереднього начальника. 7. Єдність напряму. Кожна група, що діє у межах однієї мети, повинна бути об'єднана єдиним планом та мати одного керівника. 8. Підкорення особистих інтересів загальним. Інтереси одного працівника чи групи працівників не повинні переважати інтереси фірми чи організації великого розміру. 8. Винагорода персоналу. Для того, щоб забезпечити відданість і підтримку працівників, вони повинні одержувати справедливу заробітну плату за свою працю. 8. Централізація. Як і поділ праці, централізація є істотним порядком речей. Однак відповідна ступінь централізації може застосовуватися залежно від конкретних умов. Тому виникає питання про правильні пропорції між централізацією та децентралізацією. Це проблема визначення міри, яка забезпечить кращі можливі результати. Важливо знайти оптимальну рівновагу між централізацією та децентралізацією. 10. Скалярний ланцюг. Скалярний ланцюг - це перелік осіб на керівних посадах, починаючи від особи, яка займає найвищий щабель у цьому ланцюгу, до керівництва нижньої ланки. Було б помилкою відмовитись від ієрархічної системи без певної необхідності, але було б великою помилкою підтримувати ієрархію, коли вона дає збитки інтересам бізнесу. 10. Порядок. Місце для всього, і все на своєму місці. 11. Справедливість. Справедливість - це сполучення доброти та правосуддя. Вона спонукає до відданої служби. 13. Стабільність робочого місця для персоналу. Висока плинність кадрів знижує ефективність організації. Посередній керівник, який тримається за місце, має перевагу перед видатним талановитим менеджером, який швидко звільнюється та не тримається за своє місце на фірмі (поради Макіавеллі). 14. Ініціатива. Ініціатива означає розробку плану та забезпечення його успішного виконання. Це дає організації силу та енергію. 15. Корпоративний дух. Спілка - це велика сила. А вона є результатом гармонії персоналу. Оптимізація управління полягає в розробці адаптивних й таких, що самі настроюються, систем управління. Основні методи управління: детермінований метод управління; програмно-цільовий метод управління; ціннісно-орієнтований метод управління.
План 1.Природничо-наукові засади синергетики. Синергетична концепція самоорганізації. 2. Процеси і принципи самоорганізації. 3. Гнучкість організації. Виробнича гнучкість. 4. Сталість організації. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|