Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






ПЛАН-КОНСПЕКТ ЛЕКЦИИ

Корисні копалини річкових відкладів

 

Під час розмивання і руйнування річкою гірських порід, серед яких вона протікає, у потік можуть попасти уламки різноманітних цінних мінералів, які містяться у корінних породах. Коли потім річка переносить продукти руйнування порід, відбувається розподіл (диференціація) уламків певних мінералів і порід вздовж течії річки за густиною, міцністю і хімічною стійкістю. При цьому, деякі з цінних мінералів і порід можуть накопичуватись в певних місцях річкової долини у промислових концентраціях, утворюючі скупчення (поклади) корисних копалин. Такі скупчення називаються алювіальними розсипами або розсипними алювіальними родовищами. Розсипні родовища можуть бути пов’язані як із відкладами сучасних річок, так і з відкладами палеорічок.

Основними корисними копалинами алювіальних розсипів є золото, платина, вольфрам (вольфраміт), алмази, олово (каситерит), титан (ільменіт), цирконій (циркон), дорогоцінні різновиди корунду – рубін і сапфір, гранати, топаз, гірський кришталь.

В Україні відкриті розсипні родовища титану і цирконію які знаходяться на Волині та на Середньому Придніпров’ї. Також зустрічаються алювіальні розсипи топазів.

Крім вказаних корисних копалин в долинах річок у певних місцях також накопичуються глини, піски, гравій, галечник, які використовуються у якості керамічної сировини і при виготовленні будівельних матеріалів. У великих палеодельтах річок можуть формуватись поклади нафти і газу.

 

 

на тему: Учение о ноосфере и концепция устойчивого развития.

 

Дисциплина: Концепции современного естествознания

 

Автор: Пугач П.А.

 

 

Владивосток


Тема: Вклад В.И. Вернадского в развитии учения о ноосфере.

Трансформация биосферы в ноосферу. Роль в этом процессе человеческого разума (сознания) и направленного труда. Человек - крупнейшая геологическая сила.

Цель занятия:Дать студентам понятия «биосфера», «ноосфера». Уяснить положения о том, что биосфера является результатом длительной эволюции всего органического мира и неживой природы, в которой принимает участие и сам человек. Рассмотреть пути решения глобальных проблем, стоящих перед человеческим обществом.

 

Литература по теме:

а) основная

1. Лавриненко В.Н. Концепции современного естествознания: Учебник для вузов / Под ред. проф. В.Н. Лавриненко, проф. В.П. Ратникова. – 3-е изд., перераб. и доп. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2009. – 319 с.

2. Карпенков С.Х. Концепции современного естествознания: Учебник для вузов. / 8-е изд., испр. и доп . – M. : Академический проект, 2004.– 632 с.

б) дополнительная

1. Вернадский В.И. Философские мысли натуралиста. М., 1998.

2. Моисеев Н.Н. Восхождение к разуму. Лекции по глобальному эволюционизму и его приложению. М., 1993.


Читайте також:

  1. Лекции по истории русской литературы 2 половины ХХ века.
  2. ЛЕКЦИИ ПО МЕТОДОЛОГИИ СОЦИОЛОГИЧЕСКИХ ИССЛЕДОВАНИЙ
  3. ЛЕКЦИИ ПО ЭЗОФАГОГАСТРОДУОДЕНОСКОПИИ
  4. План-конспект
  5. План-конспект
  6. ПЛАН-КОНСПЕКТ
  7. ПЛАН-КОНСПЕКТ
  8. ПЛАН-КОНСПЕКТ
  9. План-конспект заняття
  10. План-конспект заняття з трудового навчання
  11. План-конспект лекції №1




<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | ЛЕКЦИЯ №12

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.001 сек.