Мета роботи:підготовка початкових даних для дефектації визначення технічного стану дефектних конструктивних елементів, сортування деталей за наслідками контролю; призначення способів ремонту і змісту операцій по технології ремонту.
В процесі роботи двигуна на блок циліндрів і гільзи впливають сили тертя, вібрація, агресивність середовища і інші чинники. Все це приводить до зносу, відхилень від розташування, відхилень від форми, порушень якості поверхні (задирки, риски, корозія), механічних пошкоджень (тріщини, сколи, дефекти різьб). Знос, механічний і корозійні пошкодження усувають обробкою деталей під ремонтний розмір (РР) або постановкою додаткових ремонтних деталей (ДРД), зварюванням в середовищі аргону, а також синтетичними матеріалами. Деформації різного характеру усувають слюсарно-механічною обробкою.
Устаткування і оснащення робочого місця:лабораторний стіл, лупа чотирикратного збільшення, штангенциркуль ЩЦ-П-250-0,05 ГОСТ 166—80, мікрометр МР-100 ГОСТ 4381—87, індикаторний нутромір НІ 80-100 ГОСТ 868—82, блок циліндрів і гільзи.
Рис.1. Ескіз гільзи блоку циліндрів
Номінальний розмір Dn = 92мм.
Dpр1 = 92,5 мм. Dpр2 = 93,0 мм. Dpр3 = 93,5 мм.
0
Н/6
Н/2
-Н/6
А – А
92,35
92,29
92,38
92,41
Б – Б
92,30
93,0
92,15
93,05
1. Розраховуємо величину загального зносу () для всіх гільз, мм:
2. Розраховуємо величину одностороннього нерівномірного зносу (), мм
де — коефіцієнт нерівномірності зносу = 0,6.
3. Розраховємо овальність і конусність, мм:
4.Розрахавуємо розмір обробки отвору мм:
Де — мінімальний односторонній припуск на обробку (для розточування і хонінгування мм)
5. Порівняти величину із значеннями категорійних ремонтних розмірів і призначити категорію ремонтного розміру одну для всіх гільз (вибрати найближчу велику категорію РР):