Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



І найпоширеніший жанр аналітики

Тема 3. Кореспонденція як найдавніший

Аналітико-публіцистичним матеріалом

Тема 2. Методика роботи журналіста над

ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

„АНАЛІТИЧНІ ЖАНРИ”

Тема 1. Аналітичні матеріали в системі жанрів журналістики

Газетний номер, радіо і телепрограма як система жанрів. Загальне уявлення про журналістську аналітику. Аналіз і синтез як два парних методи наукового пізнання. Етимологія основних термінів. Аналітика в жанровій системі журналістики, її функції, місце, роль. Провідні аналітичні газети і журнали, теле- і радіопрограми в українському медіапросторі. Відомі журналісти-аналітики.

Порівняльне співставлення аналітики з інформаційним блоком журналістських жанрів. Головні визначальні характеристики аналітичної журналістики. Загальні принципи підготовки аналітичних публікацій, радіо- і телепередач, визначення їх дієвості.

Концептуальність, масштабність, проблемність аналітичних матеріалів, посилення ролі суб’єктивного фактору в них, теоретична та фактична аргументація, види і форми аналізу. Суспільно заангажований суб’єктивізм журналіста-аналітика. Багатофактовість із вивченням поміжфактових зв’язків як характерна риса аналітичних матеріалів. Заглибленість у приховану сутність подій і явищ. Відкритий або підтекстний полемізм. Апелювання до певних осіб або інстанцій. Використання методів індукції, дедукції, аналогії. Критерії ефективності матеріалів аналітичних жанрів.

 

Основні етапи організаційно-творчої роботи журналіста над аналітичними жанрами. Визначення теми. Накопичення інформації. Розробка авторської концепції. Оцінка і систематизація фактологічного матеріалу. Підготовка тексту. Осмислення і вироблення композиційної структури аналітичного матеріалу: експозиція, постановка проблеми, аргументація, рекомендація, узагальнена оцінка. Літературне опрацювання тексту: переробка, обробка, вичитка.

Соціологічний аналіз ефективності аналітичної публікації, радіо- або телепередачі, Інтернет-видання.

Функціонування аналітики в сучасних українських ЗМІ. Проблемно-тематичні вектори аналітичної журналістики. Рубрикація, обсяг, оформлення аналітичних матеріалів

Уявлення про локальну аналітику. Індуктивний метод вивчення суспільної проблеми. Етимологія терміну “кореспонденція”. Визначення кореспонденції як одного з найпоширеніших жанрів аналітичного блоку. Види кореспонденції. Виникнення та історія жанру. Специфічні жанрові ознаки. Головні позитивні характеристики і типові недоліки кореспонденцій.

Методика роботи журналіста над кореспонденцією. Шляхи визначення теми, її розробки. Особливості композиції, стилю кореспонденції. Основні вимоги до кореспонденції. Робота журналіста щодо організації та підготовки авторської кореспонденції. Критерії ефективності журналістського виступу в жанрі кореспонденції. Соціологічний аналіз дієвості матеріалу. Тематика, проблемність, рубрикація, обсяг кореспонденцій. Знайомство з практикою сучасних ЗМІ по використанню жанрових різновидів кореспонденції.




Переглядів: 1663

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ | Тема 6. Рецензія та її типологізація у новітній журналістиці

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.