Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Intensity

Value

Hue

PROPERTIES OF COLOR

Unit. 8. Color

Experimenting with Lines

Demonstrate technical skills.Start developing your art skills by using a variety of art tools. These might include pencil, marker, brush and ink, chalk, and crayon. Practice using the tools to draw lines. Notice the quality of line each tool produces. Try drawing lines that express different feelings. These might include joy, fear, anger, and excitement. Share your lines with classmates.

Питання для самоконтролю:

1.Name the five directions a line can take.

2.Tell how each of the line types can make a viewer feel or react.

3.What is line quality?

Колір

Ex. 1. Прочитайте та перекладіть текст:

 

Imagine a world without color. Like lines, color surrounds us. It is in the reds and purples of the sky at sunset. It is in the lush green of a well-tended lawn. Our moods even have “color.” We describe someone who is angry as “seeing red.” A happy, carefree person is said to be “in the pink.” In this lesson, you will learn about the way color is used in art. In the next lesson, you will practice using color yourself.

Have you ever tried to find a pair of matching socks on a dark winter morning? It is not easy. Without light, all colors look the same. Scientists and artists have long understood this. Both know that coloris what the eye sees when light is reflected off an object.

Some artists use color boldly. Others use it softly. To get these results, artists need to understand the three main properties of color. These are hue, value, and intensity.

Hueis a color’s name. Orange, green, and violet are all hues.Three of the hues —red, yellow, and blue—are known as the primary, or pure, hues. They are called primary because these three are mixed to create all the other hues. Mixing the two primary colors of yellow and blue gives green, a secondary color. Mixing a primary color like red with a secondary color like orange gives red-orange, an

intermediate color. Look at the painting in Figure 8–1.The artist has overlapped hues tocapture all the colors of the rainbow. Matchthe hues in the painting with those on thecolor wheel. Has the artist used any primaryhues? Which secondary hues has she used?Which intermediate hues has she used?

Figure 8–1

Helen Hardin. Robed Journey of the Rainbow Clan. 1976. Acrylic. 47 _ 76.2 cm (181⁄2 _ 30_). 1996 Helen Hardin, © 1999 Cradoc Bagshaw

The art element, value,is the lightness or darkness of a hue. Value is also considered as aproperty of color. You can change a hue’svalue by mixing in white or black. Whenwhite is added to a hue, the resulting coloris said to be a tint. When black is added, theresult is called a shade. Pink is a tint of red.Maroon is a dark shade of red.

Some colors appear lively and brilliant. Others look murky or dull. The difference is called the color’s intensity.This is the brightness or dullness of a hue. A strong, bright hue is said to be “high-intensity.” Pure green is such a hue. A faint, dull hue is said to be “low-intensity.” Olive green is a hue that fits this description.

One way of lowering a hue’s intensity is by mixing it with its complementary, or opposite, hue on the color wheel.


Читайте також:

  1. BACKGROUND_INTENSITY equ 80h




Переглядів: 455

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
LINE QUALITY | Monochromatic

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.