Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Monochromatic

COMBINING COLORS

You may have heard the term loud used to describe outfits of clothing. The term also refers to a combination of colors that clash. Art, like clothing, makes use of color combinations, or schemes. Different color schemes give different effects. Some color schemes are quiet. Others are exciting. Some common color schemes used by trained artists are monochromatic, analogous, and complementary.

Amonochromatic (mah-noh-kroh-mat-ik) color scheme uses different tints or shades of a single hue. Such a combination can help bring together the parts of a work. Monochromatic color schemes must be used with caution, however, because they can produce a dull, uninteresting effect.

Ex. 2. Випишіть визначення кольорів.

Ex. 3. Складіть діалог за даною ситуацією:

How did the artist use line and color to portray the figures in this painting? (Figure 8–1)

Ex. 4. Доповніть речення використовуючи текст:

1. Both know that coloris what the eye sees …

2. They are called primary because …

3. This is the brightness or …

4. You may have heard the term loud…

5. Such a combination can help bring together…

Домашнє завдання:

Ex. 5 . Вивчити визначення кольорів.

 

Ex. 6 .Перекажіть текст.

Питання для самоконтролю:

1.Define the term hue.

2.What are the three properties of color?

Unit 9.Mixing Colors

Змішування кольорів

Ex. 1. Прочитайте та перекладіть текст:

 

Mixing Colors

 

Have you ever wondered what the world would be like if there were no colors? What if there were only a few colors? It would probably be a very boring world compared to the one we live in now. Everyday you are surrounded by many different colors that come in different shades and hues. These are the results of color mixing. Today, we are going to learn about two different types of color mixing: additive color mixing and subtractive color mixing.

 

Mixing Color Lights

Mixing color light is called additive color mixing because the combined colors are formed by adding light from two or more light sources, which will give more illumination than any of the lights by themselves. In other words, the brightness of the lights is added together. For example, adding green light and blue light produces cyan light, which is brighter than its two components.

Like in painting, all colors of light can be made from mixing three primary colors. Do you know the primary colors for light? In painting, the three primary colors are yellow, blue, and red, but for light they are RED, GREEN, and BLUE.

Red and green light make yellow light. Green and blue light make cyan light. Blue and red light make magenta light. What do you think Red + Green + Blue light make? What is the brightest color of light.

Mixing color lights is used in theatre performances to create a dramatic effect. It is also used in television and computer monitors to create the full range of colors that give you the colorful cartoons or video games that you see and play.

Ex. 2. Опишіть подані нижче картинки:

 



 

Ex.3.Дайте відповіді на запитання:

1. Doyou like to mix colors?

2. What colors do you prefer to mix?

 

Ex.4. Пригадайте правила вживання герундія та інфінітива.

 

Ex.5. Перефразуйте речення, використовуючи герундій:

1.I have just begun to translate the text.

2. We continue to study English.

3.The children like to play basket-ball.

4.The boy started to run.

5.She tried to open the window but couldn’t.

Домашнє завдання:

Ex. 6. Виберіть на власний розсуд картину та опишіть які кольори використав художник для її написання.

 

Ex.7. Розкрийте дужки вживаючи дієслова в герундії або в інфінітиві:

1. I’m thinking of (go) to Brazil.

2. You cannot live without (do) such stupid things.

3. He isn’t good at (drive) his car.

4. He seems (know) everything about it.

5. Try to avoid (lose) your temper.

Питання для самоконтролю:

1. What is mixing colors?

2. Is it important in your work to mix colors?

Unit 10.Shape, Form, and Space

Образ, форма та простір.

Ex. 1. Прочитайте та перекладіть текст:

Here is a riddle. What do you, a stop sign, and a rubber ball have in common? You all exist in—and are set off by—space. This is true of all objects. Some objects are recognizable because of their shape or form alone. Even without seeing the letters or the red color, you could identify a stop sign. You would recognize its octagonal shape. Even in the dark, you could identify a rubber ball.

You would feel its round form. Shape, form, and space are closely related.

In this lesson, you will learn about these elements and their special place in art.


Читайте також:

  1. Monochromatic




Переглядів: 494

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Intensity | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.