МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Критерiї оцiнок.Міністерство освіти і науки України Донецький індустріально-педагогічний технікум Циклова комісія соціально-гуманітарних дисциплін
А.С.Даценко Iсторія України. Електронний підручник для студентів 1 курсу.
Донецьк – 2007.
Вступ.
Вимоги для студентiв. Студент повинен знати: Концепцiю і методологiю вивчення; Перiодизацiю курсу; Термiнологiю; Хронологiю в обсязi програми; Iсторико-географiчнi змiни з первiсних часiв до наших днiв; Фактичний матерiал, основнi сюжети iсторичних подій; Головнi тенденцiї соцiально-економiчного, суспiльно-полiтичного і соцiокультурного розвитку України; Основнi закономiрностi і особливостi перiодiв iсторiї України; Життя і дiяльнiсть видатних iсторичних осiб; Основну і додаткову лiтературу та джерела. Студент повинен вмiти: Логiчно і послідовно викладати фактичний матерiал; Користуватись науковою термiнологiєю і перiодизацiєю; Користуватись iсторичною картою; Знаходити і пояснювати основнi закономiрностi iсторичного процесу; Розкривати особливостi iсторичного шляху України; Аналiзувати і узагальнювати iсторичний матерiал у певнiй системi; Порiвнювати, оцiнювати і коментувати iсторичнi факти; Розглядати суспiльнi явища в розвитку і конкретно-iсторичних умовах; Визначати роль людського фактору в iсторiї, об’єктивно характеризувати iсторичнi постатi; Посилатися на джерела iнформацiї. Хід заняття: Предмет історії України. Хронологічні та географічні межі.Обгрунтування необхідності знати історію своєї батьківщини.Періодизація історії України. Коцепції історії України. Визначні українські історики.
Список літератури: Аркас М. Iсторiя України-Русi. - К., 1990. Гунчак Т. Україна: перша половина ХХ столiття. - К., 1994. Даниленко В., Касьянов Г., Кульчицький С. Сталiнiзм на Українi (20-30-тi роки). - К., 1991. Дорошенко Д. Нарис з iсторiї України. Т.2, К., 1991. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. В. А. Смолiя.-К., 1997. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. Р. Ляха.-Донецьк, 1998. Історiя Українського вiйська ч.1-2. - К., 1993. Iсторiя Української культури/ Пiд ред. I. Крип’якевича. - К., 1994. Коваль М. Україна: 1939-1945. - К., 1995. Конквест Р. Жнива скорботи. Радянська колективiзацiя і голодомор. - К., 1993. Крип’якевич I. Iсторiя України. - Львiв,1991. Кульчицький С. Комунiзм в Українi: перше десятилiття (1919 – 1928) – К., 1996. Кульчицький С. Україна мiж двома вiйнами (1921 – 1939). – К., 1999. Кульчицький С. Нотатки про українськi революцiї. – К., 2001. Литвин М., Науменко К. Iсторiя ЗУНР. – Львiв, 1995. Новiтня iсторiя України (1900 – 2000): Пiдручник/ А.Г. Слюсаренко. – К., 2000. Рибалка I. Iсторiя України. Ч. 1-2. - Х., 1995-1997. Смолiй В. Степанков В. Українська Нацiональна Революцiя. – К., 1999. Субтельний О. Iсторiя України. - К., 1993. Українська народна енциклопедiя. – Львiв, 1996. Хоскинг Дж. История Советского Союза 1917-1991. - М., 1995. Яковенко Н. Нарис iсторiї України. - К., 1997.
Україна в роки 1 світової війни.
Вимоги для студентiв. Студент повинен знати: Концепцiю і методологiю вивчення; Перiодизацiю курсу; Термiнологiю; Хронологiю в обсязi програми; Iсторико-географiчнi змiни з первiсних часiв до наших днiв; Фактичний матерiал, основнi сюжети iсторичних подій; Головнi тенденцiї соцiально-економiчного, суспiльно-полiтичного і соцiокультурного розвитку України; Основнi закономiрностi і особливостi перiодiв iсторiї України; Життя і дiяльнiсть видатних iсторичних осiб; Основну і додаткову лiтературу та джерела. Студент повинен вмiти: Логiчно і послідовно викладати фактичний матерiал; Користуватись науковою термiнологiєю і перiодизацiєю; Користуватись iсторичною картою; Знаходити і пояснювати основнi закономiрностi iсторичного процесу; Розкривати особливостi iсторичного шляху України; Аналiзувати і узагальнювати iсторичний матерiал у певнiй системi; Порiвнювати, оцiнювати і коментувати iсторичнi факти; Розглядати суспiльнi явища в розвитку і конкретно-iсторичних умовах; Визначати роль людського фактору в iсторiї, об’єктивно характеризувати iсторичнi постатi; Посилатися на джерела iнформацiї. Хід заняття: Причини війни. Значення України для Німеччини, Австрії та Росії.Військові дії в 1914-1917 рр. Український національно-визвольний рух, січові стрільці. Підсумки війни для України.
Завдання на семінар: 1.Причини війни. 2.Україна в планах воюючих сторін. 3.Галицька битва. 4.Військові дії в 1915 р. 5.Брусиловський прорив. 6.Військові дії в 1916 р. 7.Розкладання російської армії та липневий наступ. 8.Підсумки війни для України.
Список літератури: Аркас М. Iсторiя України-Русi. - К., 1990. Гунчак Т. Україна: перша половина ХХ столiття. - К., 1994. Даниленко В., Касьянов Г., Кульчицький С. Сталiнiзм на Українi (20-30-тi роки). - К., 1991. Дорошенко Д. Нарис з iсторiї України. Т.2, К., 1991. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. В. А. Смолiя.-К., 1997. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. Р. Ляха.-Донецьк, 1998. Історiя Українського вiйська ч.1-2. - К., 1993. Iсторiя Української культури/ Пiд ред. I. Крип’якевича. - К., 1994. Коваль М. Україна: 1939-1945. - К., 1995. Конквест Р. Жнива скорботи. Радянська колективiзацiя і голодомор. - К., 1993. Крип’якевич I. Iсторiя України. - Львiв,1991. Кульчицький С. Комунiзм в Українi: перше десятилiття (1919 – 1928) – К., 1996. Кульчицький С. Україна мiж двома вiйнами (1921 – 1939). – К., 1999. Кульчицький С. Нотатки про українськi революцiї. – К., 2001. Литвин М., Науменко К. Iсторiя ЗУНР. – Львiв, 1995. Новiтня iсторiя України (1900 – 2000): Пiдручник/ А.Г. Слюсаренко. – К., 2000. Рибалка I. Iсторiя України. Ч. 1-2. - Х., 1995-1997. Смолiй В. Степанков В. Українська Нацiональна Революцiя. – К., 1999. Субтельний О. Iсторiя України. - К., 1993. Українська народна енциклопедiя. – Львiв, 1996. Хоскинг Дж. История Советского Союза 1917-1991. - М., 1995. Яковенко Н. Нарис iсторiї України. - К., 1997.
Українська національно-демократична Революція. Початок революції: проголошення УНР, війна РРФСР і УНР. Проголошення незалежності УНР. Україна в боротьбі за збереження державної незалежності в 1918-1920 рр.
Вимоги для студентiв. Студент повинен знати: Концепцiю і методологiю вивчення; Перiодизацiю курсу; Термiнологiю; Хронологiю в обсязi програми; Iсторико-географiчнi змiни з первiсних часiв до наших днiв; Фактичний матерiал, основнi сюжети iсторичних подій; Головнi тенденцiї соцiально-економiчного, суспiльно-полiтичного і соцiокультурного розвитку України; Основнi закономiрностi і особливостi перiодiв iсторiї України; Життя і дiяльнiсть видатних iсторичних осiб; Основну і додаткову лiтературу та джерела. Студент повинен вмiти: Логiчно і послідовно викладати фактичний матерiал; Користуватись науковою термiнологiєю і перiодизацiєю; Користуватись iсторичною картою; Знаходити і пояснювати основнi закономiрностi iсторичного процесу; Розкривати особливостi iсторичного шляху України; Аналiзувати і узагальнювати iсторичний матерiал у певнiй системi; Порiвнювати, оцiнювати і коментувати iсторичнi факти; Розглядати суспiльнi явища в розвитку і конкретно-iсторичних умовах; Визначати роль людського фактору в iсторiї, об’єктивно характеризувати iсторичнi постатi; Посилатися на джерела iнформацiї. Хід заняття: Початок Української національно-демократичної революції 1917 - 1920 рр. Діяльність Української Центральної Ради. Перемога Лютневої демократичної революції 1917р. Формування нових органів влади. Виконавчий комітет - представник Тимчасового уряду в Києві. Створення Рад робітничих і селянських депутатів. Виникнення Української Центральної Ради. М.Грушевський. Боротьба за автономію України. Національна маніфестація 1 квітня 1917р. Український національний конгрес. Перший Всеукраїнський військовий з’їзд Всеукраїнський селянський з’їзд. Перший Універсал Центральної Ради Створення Генерального секретаріату. В.Винниченко. Делегація Тимчасового уряду. Другий Універсал. Інструкція Тимчасового уряду. Наростання політичної кризи. Повалення Тимчасового уряду і політика Української Центральної Ради. Третій Універсал. Вибори до Всеросійських установчих зборів. Проголошення Української Радянської Республіки. Війна Радянської Росії проти України. Бій під Крутами. Четвертий Універсал. Брестський мир і його значення для України. Розпуск Центральної Ради. Українська держава гетьмана Павла Скоропадського. Переворот 29 квітня 1918 р. “Грамота до всього Українського Народу”. “Закони про тимчасовий державний устрій України”. Проголошення Української Держави, Внутрішня політика. Створення нового адміністративного апарату. Формування збройних сил. Аграрне питання. Досягнення у культурно-освітній сфері. Зовнішньополітична діяльність. Дипломатичні зносини. Торгівельний договір з Німеччиною і Австро-Угорщиною. Відносини з Радянською Росією. Політика щодо Криму. Прорахунки Гетьманату. Залежність від Німеччини. Покровительство російським шовіністам. Ліквідація соціальних завоювань трудящих. Антигетьманська опозиція. Діяльність Українського національного союзу. Послаблення Гетьманського уряду. Збройна боротьба проти Гетьманату. Створення Директорії. Ліквідація Гетьманату. Національно-визвольна боротьба на західноукраїнських землях. Передумови повстання в Галичині, Буковині та Закарпатті. Центральний військовий комітет. Підготовка до виступу. Повстання у Східній Галичині. Українська Національна Рада. Створення Державного секретаріату. Проголошення Західно-Української Народної Республіки. Соціально-економічні перетворення. Земельна реформа. Освітня політика. Попередній договір між ЗУНР та УПР. Акт злуки та його значення. Українсько-польська війна. Організація Української галицької армії (УГА). Воєнні дії. Причини поразки українських військ. Встановлення влади Директорії: відродження та занепад УНР. Програма революційних перетворень Директорії. Воєнно-політичне становище. Друга війна більшовицької Росії проти України. Утворення маріонеткового радянського уряду України. Симон Петлюра. Масові селянські повстання. Завершальний етап визвольних змагань. Перехід УГА під командування Денікіна. Застосування тактики партизанської боротьби. Перший Зимовий похід. Наступ більшовиків на Україну. Підписання Варшавського договору. Українсько-польська військова конвенція. Польсько-український наступ на більшовиків. Котрнаступ Червоної Армії. Розгром більшовиків під Варшавою. Польсько - радянське перемир’я. Перехід армії УНР на територію Польської держави. Кінець існування УГА. Продовження українського повстанського руху. Другий Зимовий похід. Втрата української державності: причини і наслідки. Ризький мирний договір. Чинники поразки українського національного руху.
Завдання на семінар: 1.1 універсал. 2.2 Універсал. 3.3 універсал. Проголошення УНР. 4.Більшовицький ультиматум та початок війни РРФСР з УНР. 5.4 універсал. Проголошення повної незалежності УНР. 6.Військові дії в лютому-квітні 1918 р. 7.Аграрна політика Центральної Ради. 8.Падіння і результати правління Центральної Ради.
Завдання на семінар: 1.Гетьманський переворот. 2.Аграрна політика П.Скоропадського. 3.Зовнішня політика П.Скоропадського. 4.Культура України при гетьмані. 5.Спротив населення гетьманському режимові. 6.Падіння гетьманського режиму.
Завдання на семінар: 1.Антигетьманське повстання і прихід до влади Директорії УНР. 2.Аграрна політика Директорії УНР 3.Зовнішня політика Директорії УНР. 4.Військові дії в 1й пол..1919 р.. 5.Військові дії в 2й пол..1919 р.Денікінський режим в Україні. 6.Дії формувань Н.Махна. 7.Проголошення та внутрішня політика ЗУНР. 8.Українсько-польська війна 1919 р. 9.Україна в радянсько-польській війні 1920 р. 10.Режим військового комунізму в Україні в 1919-1920 рр. 11. Дії РСЧА проти генерала Врангеля.
Список літератури: Аркас М. Iсторiя України-Русi. - К., 1990. Гунчак Т. Україна: перша половина ХХ столiття. - К., 1994. Даниленко В., Касьянов Г., Кульчицький С. Сталiнiзм на Українi (20-30-тi роки). - К., 1991. Дорошенко Д. Нарис з iсторiї України. Т.2, К., 1991. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. В. А. Смолiя.-К., 1997. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. Р. Ляха.-Донецьк, 1998. Історiя Українського вiйська ч.1-2. - К., 1993. Iсторiя Української культури/ Пiд ред. I. Крип’якевича. - К., 1994. Коваль М. Україна: 1939-1945. - К., 1995. Конквест Р. Жнива скорботи. Радянська колективiзацiя і голодомор. - К., 1993. Крип’якевич I. Iсторiя України. - Львiв,1991. Кульчицький С. Комунiзм в Українi: перше десятилiття (1919 – 1928) – К., 1996. Кульчицький С. Україна мiж двома вiйнами (1921 – 1939). – К., 1999. Кульчицький С. Нотатки про українськi революцiї. – К., 2001. Литвин М., Науменко К. Iсторiя ЗУНР. – Львiв, 1995. Новiтня iсторiя України (1900 – 2000): Пiдручник/ А.Г. Слюсаренко. – К., 2000. Рибалка I. Iсторiя України. Ч. 1-2. - Х., 1995-1997. Смолiй В. Степанков В. Українська Нацiональна Революцiя. – К., 1999. Субтельний О. Iсторiя України. - К., 1993. Українська народна енциклопедiя. – Львiв, 1996. Хоскинг Дж. История Советского Союза 1917-1991. - М., 1995. Яковенко Н. Нарис iсторiї України. - К., 1997.
Українська СРР в умовах НЕПу в 1921-1928 рр.
Вимоги для студентiв. Студент повинен знати: Концепцiю і методологiю вивчення; Перiодизацiю курсу; Термiнологiю; Хронологiю в обсязi програми; Iсторико-географiчнi змiни з первiсних часiв до наших днiв; Фактичний матерiал, основнi сюжети iсторичних подій; Головнi тенденцiї соцiально-економiчного, суспiльно-полiтичного і соцiокультурного розвитку України; Основнi закономiрностi і особливостi перiодiв iсторiї України; Життя і дiяльнiсть видатних iсторичних осiб; Основну і додаткову лiтературу та джерела. Студент повинен вмiти: Логiчно і послідовно викладати фактичний матерiал; Користуватись науковою термiнологiєю і перiодизацiєю; Користуватись iсторичною картою; Знаходити і пояснювати основнi закономiрностi iсторичного процесу; Розкривати особливостi iсторичного шляху України; Аналiзувати і узагальнювати iсторичний матерiал у певнiй системi; Порiвнювати, оцiнювати і коментувати iсторичнi факти; Розглядати суспiльнi явища в розвитку і конкретно-iсторичних умовах; Визначати роль людського фактору в iсторiї, об’єктивно характеризувати iсторичнi постатi; Посилатися на джерела iнформацiї.
Хід заняття: Україна міжвоєнного часу під владою тоталітарної системи. Встановлення більшовицької влади в Україні. Політика “воєнного комунізму”. “Продрозкладка”. Діяльність комнезамів. Голод 1921-1923 рр.: причини та наслідки. Нова економічна політика. Основні складові НЕПу. Україна і створення СРСР. Воєнно-політичний союз радянських республік. Союзний робітничо-селянський договір між УСРР і РСФРР. Перший з’їзд Рад РСФРР, УСРР, БСРР і Закавказької федерації в Москві та його рішення. Конституція СРСР 1924р. Національна політика більшовиків в Україні. Причини “коренізації”. Українізація. Наслідки національного відродження. Згортання українізації. Націонал-ухильництво. Микола Хвильовий. О.Шумський. М.Волобуєв.
Список літератури: Аркас М. Iсторiя України-Русi. - К., 1990. Гунчак Т. Україна: перша половина ХХ столiття. - К., 1994. Даниленко В., Касьянов Г., Кульчицький С. Сталiнiзм на Українi (20-30-тi роки). - К., 1991. Дорошенко Д. Нарис з iсторiї України. Т.2, К., 1991. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. В. А. Смолiя.-К., 1997. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. Р. Ляха.-Донецьк, 1998. Історiя Українського вiйська ч.1-2. - К., 1993. Iсторiя Української культури/ Пiд ред. I. Крип’якевича. - К., 1994. Коваль М. Україна: 1939-1945. - К., 1995. Конквест Р. Жнива скорботи. Радянська колективiзацiя і голодомор. - К., 1993. Крип’якевич I. Iсторiя України. - Львiв,1991. Кульчицький С. Комунiзм в Українi: перше десятилiття (1919 – 1928) – К., 1996. Кульчицький С. Україна мiж двома вiйнами (1921 – 1939). – К., 1999. Кульчицький С. Нотатки про українськi революцiї. – К., 2001. Литвин М., Науменко К. Iсторiя ЗУНР. – Львiв, 1995. Новiтня iсторiя України (1900 – 2000): Пiдручник/ А.Г. Слюсаренко. – К., 2000. Рибалка I. Iсторiя України. Ч. 1-2. - Х., 1995-1997. Смолiй В. Степанков В. Українська Нацiональна Революцiя. – К., 1999. Субтельний О. Iсторiя України. - К., 1993. Українська народна енциклопедiя. – Львiв, 1996. Хоскинг Дж. История Советского Союза 1917-1991. - М., 1995. Яковенко Н. Нарис iсторiї України. - К., 1997.
Радянська модернізація України в 1928-1939 рр. Сталінська індустріалізація України. Суцільна колективізація України. Громадсько-політичне життя. Стан культури в Україні в 1930і рр.
Вимоги для студентiв. Студент повинен знати: Концепцiю і методологiю вивчення; Перiодизацiю курсу; Термiнологiю; Хронологiю в обсязi програми; Iсторико-географiчнi змiни з первiсних часiв до наших днiв; Фактичний матерiал, основнi сюжети iсторичних подій; Головнi тенденцiї соцiально-економiчного, суспiльно-полiтичного і соцiокультурного розвитку України; Основнi закономiрностi і особливостi перiодiв iсторiї України; Життя і дiяльнiсть видатних iсторичних осiб; Основну і додаткову лiтературу та джерела. Студент повинен вмiти: Логiчно і послідовно викладати фактичний матерiал; Користуватись науковою термiнологiєю і перiодизацiєю; Користуватись iсторичною картою; Знаходити і пояснювати основнi закономiрностi iсторичного процесу; Розкривати особливостi iсторичного шляху України; Аналiзувати і узагальнювати iсторичний матерiал у певнiй системi; Порiвнювати, оцiнювати і коментувати iсторичнi факти; Розглядати суспiльнi явища в розвитку і конкретно-iсторичних умовах; Визначати роль людського фактору в iсторiї, об’єктивно характеризувати iсторичнi постатi; Посилатися на джерела iнформацiї.
Хід заняття:
Трагедія соціалістичної модернізації. Індустріалізація. Стратегія прискореного розвитку важкої промисловості. Основні джерела індустріалізації. Перший п’ятирічний план. Впровадження масового змагання. Колективізація сільського господарства. Криза хлібозаготівель 1927 - 1928 рр. Початок суцільної колективізації. Гасло шалених темпів колективізації. “Розкуркулення”. Селянський протест. Стаття Й.Сталіна “Запаморочення від успіхів”. Голодомор 1932 - 1933 рр. Головна причина голодомору. “Закон про п'ять колосків”. Масові репресії. Справа “Спілки визволення України”. “Український національний центр”. “Розстріляне відродження”. Терор 1937- 1938 рр. Становище української культури. Наука. Діяльність відомих наукових колективів. Є.Патон. Ю.Кондратюк. О.Богомолець. Д.Багалій, Д.Яворницький. М.Грушевський. Література. П.Тичина. В.Чумак. В.Сосюра. М.Рильський. О.Вишня. Діяльність літературних організацій. Вільна академія пролетарської літератури. Дискусії. Музичне мистецтво. Л.Ревуцький. Влятошинський. Відкриття консерваторій. Театр. П.Саксаганський. М.Садовський. Н.Ужвій. А.Бучма. І.Паторжинський. Гнат Юра. Лесь Курбас. “Березіль”. Образотворче мистецтво. М.Бойчук. Г.Самокиш. В.Касіян. Комуністичний погром української культури. Створення “Спілки письменників України”.
Список літератури: Аркас М. Iсторiя України-Русi. - К., 1990. Гунчак Т. Україна: перша половина ХХ столiття. - К., 1994. Даниленко В., Касьянов Г., Кульчицький С. Сталiнiзм на Українi (20-30-тi роки). - К., 1991. Дорошенко Д. Нарис з iсторiї України. Т.2, К., 1991. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. В. А. Смолiя.-К., 1997. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. Р. Ляха.-Донецьк, 1998. Історiя Українського вiйська ч.1-2. - К., 1993. Iсторiя Української культури/ Пiд ред. I. Крип’якевича. - К., 1994. Коваль М. Україна: 1939-1945. - К., 1995. Конквест Р. Жнива скорботи. Радянська колективiзацiя і голодомор. - К., 1993. Крип’якевич I. Iсторiя України. - Львiв,1991. Кульчицький С. Комунiзм в Українi: перше десятилiття (1919 – 1928) – К., 1996. Кульчицький С. Україна мiж двома вiйнами (1921 – 1939). – К., 1999. Кульчицький С. Нотатки про українськi революцiї. – К., 2001. Литвин М., Науменко К. Iсторiя ЗУНР. – Львiв, 1995. Новiтня iсторiя України (1900 – 2000): Пiдручник/ А.Г. Слюсаренко. – К., 2000. Рибалка I. Iсторiя України. Ч. 1-2. - Х., 1995-1997. Смолiй В. Степанков В. Українська Нацiональна Революцiя. – К., 1999. Субтельний О. Iсторiя України. - К., 1993. Українська народна енциклопедiя. – Львiв, 1996. Хоскинг Дж. История Советского Союза 1917-1991. - М., 1995. Яковенко Н. Нарис iсторiї України. - К., 1997.
Західноукраїнські землі в 1921-1939 рр.
Вимоги для студентiв. Студент повинен знати: Концепцiю і методологiю вивчення; Перiодизацiю курсу; Термiнологiю; Хронологiю в обсязi програми; Iсторико-географiчнi змiни з первiсних часiв до наших днiв; Фактичний матерiал, основнi сюжети iсторичних подій; Головнi тенденцiї соцiально-економiчного, суспiльно-полiтичного і соцiокультурного розвитку України; Основнi закономiрностi і особливостi перiодiв iсторiї України; Життя і дiяльнiсть видатних iсторичних осiб; Основну і додаткову лiтературу та джерела. Студент повинен вмiти: Логiчно і послідовно викладати фактичний матерiал; Користуватись науковою термiнологiєю і перiодизацiєю; Користуватись iсторичною картою; Знаходити і пояснювати основнi закономiрностi iсторичного процесу; Розкривати особливостi iсторичного шляху України; Аналiзувати і узагальнювати iсторичний матерiал у певнiй системi; Порiвнювати, оцiнювати і коментувати iсторичнi факти; Розглядати суспiльнi явища в розвитку і конкретно-iсторичних умовах; Визначати роль людського фактору в iсторiї, об’єктивно характеризувати iсторичнi постатi; Посилатися на джерела iнформацiї.
Хід заняття: Західноукраїнські землі у 20 - 30-ті роки XX століття. Анексія західноукраїнських земель. Національна політика Польщі на окупованих територіях. Економічне становище західноукраїнських земель. Опозиційне ставлення українців до окупаційного режиму. Наступ на права українців. Становище українських церков. Пацифікація. Український визвольний рух. Легальна течія: Українське національно-демократичне об’єднання. Українська соціалістична радикальна партія. Українська католицька партія. Розвиток мережі українських громадських організацій. Діяльність товариства “Просвіта”, “Союз українок”, “Рідна школа”, “Пласт”, “Сокіл”. Український таємний університет. Українська таємна висока політехнічна школа. Діяльність Наукового товариства ім. Т.Шевченка. Кооперативний рух. Діяльність греко-католицької церкви. Митрополит Андрій Шептицький. Комуністичний рух. Український націоналізм: Є.Коновалець, Д.Донцов. Утворення ОУН. С.Бандера. Розкол в націоналістичному русі. Спроба і крах політиків ”нормалізації”. Становище українців Буковини, Бессарабії та Закарпаття. Румунський окупаційний режим. Українські землі під владою Чехо-Словаччини, Карпатська Україна. Проголошення автономії Підкарпатської Русі. Августин Волошин, Карпатська Січ. Проголошення держаної незалежності Карпатської України. Угорська агресія. Загибель Карпатської України
Список літератури: Гунчак Т. Україна: перша половина ХХ столiття. - К., 1994. Даниленко В., Касьянов Г., Кульчицький С. Сталiнiзм на Українi (20-30-тi роки). - К., 1991. Дорошенко Д. Нарис з iсторiї України. Т.2, К., 1991. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. В. А. Смолiя.-К., 1997. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. Р. Ляха.-Донецьк, 1998. Історiя Українського вiйська ч.1-2. - К., 1993. Iсторiя Української культури/ Пiд ред. I. Крип’якевича. - К., 1994. Коваль М. Україна: 1939-1945. - К., 1995. Конквест Р. Жнива скорботи. Радянська колективiзацiя і голодомор. - К., 1993. Крип’якевич I. Iсторiя України. - Львiв,1991. Кульчицький С. Комунiзм в Українi: перше десятилiття (1919 – 1928) – К., 1996. Кульчицький С. Україна мiж двома вiйнами (1921 – 1939). – К., 1999. Кульчицький С. Нотатки про українськi революцiї. – К., 2001. Литвин М., Науменко К. Iсторiя ЗУНР. – Львiв, 1995. Новiтня iсторiя України (1900 – 2000): Пiдручник/ А.Г. Слюсаренко. – К., 2000. Рибалка I. Iсторiя України. Ч. 1-2. - Х., 1995-1997. Смолiй В. Степанков В. Українська Нацiональна Революцiя. – К., 1999. Субтельний О. Iсторiя України. - К., 1993. Українська народна енциклопедiя. – Львiв, 1996. Хоскинг Дж. История Советского Союза 1917-1991. - М., 1995. Яковенко Н. Нарис iсторiї України. - К., 1997.
Україна в роки Другої світової війни 1939-1945 рр. Радянсько-німецькі договори і західноукраїнські землі. Напад Німеччини на СРСР. Початок Великої Вітчизняної війни. Окупаційний режим і Рух Опору. Україна на завершальному етапі війни в 1944-1945 рр.
Вимоги для студентiв. Студент повинен знати: Концепцiю і методологiю вивчення; Перiодизацiю курсу; Термiнологiю; Хронологiю в обсязi програми; Iсторико-географiчнi змiни з первiсних часiв до наших днiв; Фактичний матерiал, основнi сюжети iсторичних подій; Головнi тенденцiї соцiально-економiчного, суспiльно-полiтичного і соцiокультурного розвитку України; Основнi закономiрностi і особливостi перiодiв iсторiї України; Життя і дiяльнiсть видатних iсторичних осiб; Основну і додаткову лiтературу та джерела. Студент повинен вмiти: Логiчно і послідовно викладати фактичний матерiал; Користуватись науковою термiнологiєю і перiодизацiєю; Користуватись iсторичною картою; Знаходити і пояснювати основнi закономiрностi iсторичного процесу; Розкривати особливостi iсторичного шляху України; Аналiзувати і узагальнювати iсторичний матерiал у певнiй системi; Порiвнювати, оцiнювати і коментувати iсторичнi факти; Розглядати суспiльнi явища в розвитку і конкретно-iсторичних умовах; Визначати роль людського фактору в iсторiї, об’єктивно характеризувати iсторичнi постатi; Посилатися на джерела iнформацiї.
Хід заняття: “Українське питання” у передвоєннійміжнародній політиці. Радянсько-німецький альянс: договір проненапад, договір про дружбуі кордон.ПроблемаПівнічної Буковини та Бессарабії.“Радянізація” Західної України. Масові репресії. Опір утвердженню комуністичного режиму в Західній Україні. Український центральний комітет. Розкол в ОУН. Україна в планах Німеччини. Початок Великої Вітчизняної війни. Співвідношення військових сил. Прикордонні бої. Втрати Червоної Армії. Причини перших поразок. Нацистська окупація. Розчленування України. Фашистський геноцид. Рух Опору. Організація радянського партизанського і підпільного руху. Створення Українського штабу партизанського руху. Т.Строкач. Боротьба партизанських з’єднань. С.Ковпак. О.Сабуров. Діяльність підпільних організацій і груп: “Молода гвардія”, ”Партизанська іскра”. Діяльність ОУН. Акт відновлення Української держави та його наслідки. Створення Української Повстанської Армії (УПА). Діяльність Української Головної Визвольної Ради. Тарас Чупринка. Передумови для наступу Червоної Армії. Вигнання фашистів з Лівобережжя України. Чернігівсько - Прип’ятська операція. Бої за оволодіння Донбасом. Битва за Дніпро. Наступ на Київ. Житомирсько-Бердичівська операція радянських військ. Кіровоградська операція. Корсунь-Шевченківська битва. Завершення вигнання фашистських загарбників з території України. Боротьба між радянською владою та ОУН - УПА.
Завдання на семінар: 1.Пдготовка Німеччини до війни з СРСР. 2.Підготовка СРСР до війни з Німеччиною. 3.Співвідношення сил перед війною. 4.Військові дії влітку 1941 року. 5.Військові дії восени 1941 року 6.Військові дії взимку 1941-1942 рр. 7.Військові дії навесні та влітку 1942 року. 8.Причини поразок РСЧА в 1941-1942 рр.
Завдання на семінар: 1.План «Ост». 2.Розподіл України між Німеччиною та її союзниками. 3.Знищення населення нацистами. 4.Економічна політика нацистів. 5.Співпраця населення з нацистами. 6.Радянський партизанський рух та підпілля. 7.УПА.
Список літератури: Гунчак Т. Україна: перша половина ХХ столiття. - К., 1994. Даниленко В., Касьянов Г., Кульчицький С. Сталiнiзм на Українi (20-30-тi роки). - К., 1991. Дорошенко Д. Нарис з iсторiї України. Т.2, К., 1991. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. В. А. Смолiя.-К., 1997. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. Р. Ляха.-Донецьк, 1998. Історiя Українського вiйська ч.1-2. - К., 1993. Iсторiя Української культури/ Пiд ред. I. Крип’якевича. - К., 1994. Коваль М. Україна: 1939-1945. - К., 1995. Конквест Р. Жнива скорботи. Радянська колективiзацiя і голодомор. - К., 1993. Крип’якевич I. Iсторiя України. - Львiв,1991. Кульчицький С. Комунiзм в Українi: перше десятилiття (1919 – 1928) – К., 1996. Кульчицький С. Україна мiж двома вiйнами (1921 – 1939). – К., 1999. Кульчицький С. Нотатки про українськi революцiї. – К., 2001. Литвин М., Науменко К. Iсторiя ЗУНР. – Львiв, 1995. Новiтня iсторiя України (1900 – 2000): Пiдручник/ А.Г. Слюсаренко. – К., 2000. Рибалка I. Iсторiя України. Ч. 1-2. - Х., 1995-1997. Смолiй В. Степанков В. Українська Нацiональна Революцiя. – К., 1999. Субтельний О. Iсторiя України. - К., 1993. Українська народна енциклопедiя. – Львiв, 1996. Хоскинг Дж. История Советского Союза 1917-1991. - М., 1995. Яковенко Н. Нарис iсторiї України. - К., 1997.
Післявоєнна розбудова і розвиток України в 1945-1953 рр.
Вимоги для студентiв. Студент повинен знати: Концепцiю і методологiю вивчення; Перiодизацiю курсу; Термiнологiю; Хронологiю в обсязi програми; Iсторико-географiчнi змiни з первiсних часiв до наших днiв; Фактичний матерiал, основнi сюжети iсторичних подій; Головнi тенденцiї соцiально-економiчного, суспiльно-полiтичного і соцiокультурного розвитку України; Основнi закономiрностi і особливостi перiодiв iсторiї України; Життя і дiяльнiсть видатних iсторичних осiб; Основну і додаткову лiтературу та джерела. Студент повинен вмiти: Логiчно і послідовно викладати фактичний матерiал; Користуватись науковою термiнологiєю і перiодизацiєю; Користуватись iсторичною картою; Знаходити і пояснювати основнi закономiрностi iсторичного процесу; Розкривати особливостi iсторичного шляху України; Аналiзувати і узагальнювати iсторичний матерiал у певнiй системi; Порiвнювати, оцiнювати і коментувати iсторичнi факти; Розглядати суспiльнi явища в розвитку і конкретно-iсторичних умовах; Визначати роль людського фактору в iсторiї, об’єктивно характеризувати iсторичнi постатi; Посилатися на джерела iнформацiї. Хід заняття: Труднощі післявоєнної відбудови. Втрати України у війні. Становище господарства. Відбудова промисловості та сільського господарства. Голод 1946 - 1947рр. Скасування карткової системи. Визвольнийрух у Західній Україні. “Радянизація – 2”. Діяльність ОУН - УПА. Репресивні заходи радянськоївлади. Операція “Вісла”. Ідеологічний наступ комуністичного режиму. Цькування українськоїінтелігенції. Боротьбапроти“низькопоклонства'” перед Заходом. Участь України у міжнародномужитті. Радянська Україна та Організація Об'єднаних Націй.
Список літератури: Гунчак Т. Україна: перша половина ХХ столiття. - К., 1994. Даниленко В., Касьянов Г., Кульчицький С. Сталiнiзм на Українi (20-30-тi роки). - К., 1991. Дорошенко Д. Нарис з iсторiї України. Т.2, К., 1991. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. В. А. Смолiя.-К., 1997. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. Р. Ляха.-Донецьк, 1998. Історiя Українського вiйська ч.1-2. - К., 1993. Iсторiя Української культури/ Пiд ред. I. Крип’якевича. - К., 1994. Коваль М. Україна: 1939-1945. - К., 1995. Конквест Р. Жнива скорботи. Радянська колективiзацiя і голодомор. - К., 1993. Крип’якевич I. Iсторiя України. - Львiв,1991. Кульчицький С. Комунiзм в Українi: перше десятилiття (1919 – 1928) – К., 1996. Кульчицький С. Україна мiж двома вiйнами (1921 – 1939). – К., 1999. Кульчицький С. Нотатки про українськi революцiї. – К., 2001. Литвин М., Науменко К. Iсторiя ЗУНР. – Львiв, 1995. Новiтня iсторiя України (1900 – 2000): Пiдручник/ А.Г. Слюсаренко. – К., 2000. Рибалка I. Iсторiя України. Ч. 1-2. - Х., 1995-1997. Смолiй В. Степанков В. Українська Нацiональна Революцiя. – К., 1999. Субтельний О. Iсторiя України. - К., 1993. Українська народна енциклопедiя. – Львiв, 1996. Хоскинг Дж. История Советского Союза 1917-1991. - М., 1995. Яковенко Н. Нарис iсторiї України. - К., 1997.
Україна в умовах десталінізаціїї 1953-1964 рр.
Вимоги для студентiв. Студент повинен знати: Концепцiю і методологiю вивчення; Перiодизацiю курсу; Термiнологiю; Хронологiю в обсязi програми; Iсторико-географiчнi змiни з первiсних часiв до наших днiв; Фактичний матерiал, основнi сюжети iсторичних подій; Головнi тенденцiї соцiально-економiчного, суспiльно-полiтичного і соцiокультурного розвитку України; Основнi закономiрностi і особливостi перiодiв iсторiї України; Життя і дiяльнiсть видатних iсторичних осiб; Основну і додаткову лiтературу та джерела. Студент повинен вмiти: Логiчно і послідовно викладати фактичний матерiал; Користуватись науковою термiнологiєю і перiодизацiєю; Користуватись iсторичною картою; Знаходити і пояснювати основнi закономiрностi iсторичного процесу; Розкривати особливостi iсторичного шляху України; Аналiзувати і узагальнювати iсторичний матерiал у певнiй системi; Порiвнювати, оцiнювати і коментувати iсторичнi факти; Розглядати суспiльнi явища в розвитку і конкретно-iсторичних умовах; Визначати роль людського фактору в iсторiї, об’єктивно характеризувати iсторичнi постатi; Посилатися на джерела iнформацiї.
Хід заняття: Десятиріччя контрольованого лібералізму. Початок “відлиги”. Включення Кримської області до складу УРСР. Десталінізація. Доповідь М.Хрущова на XX з'їзді КПРС про культ особи Сталіна. Реабілітація жертв політичних репресій. Антипартійна опозиція. Нова хвиля десталінізації. Економічні експерименти. Реформування сільського господарства. Освоєння цілинних і перелогових земель. Проблема забезпечення населення продуктами харчування. Розвиток промисловості. Створення Рад народного господарства (раднаргоспів). “Шістдесятники”. Клуб “Сучасник”.Клуб “Пролісок”. Л.Танюк. А.Горська. М.Вінграновський. І.Драч. Л.Костенко. В.Симоненко. Є.Сверстюк. Розповсюдження “самвидаву”. Кінець “відлиги”. Антирелігійна кампанія. Закон про реформу освіти. XXII з’їзд КПРС і програма розгорнутого будівництва комунізму.Усунення М.Хрущовавідвлади.
Список літератури: Аркас М. Iсторiя України-Русi. - К., 1990. Гунчак Т. Україна: перша половина ХХ столiття. - К., 1994. Даниленко В., Касьянов Г., Кульчицький С. Сталiнiзм на Українi (20-30-тi роки). - К., 1991. Дорошенко Д. Нарис з iсторiї України. Т.2, К., 1991. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. В. А. Смолiя.-К., 1997. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. Р. Ляха.-Донецьк, 1998. Історiя Українського вiйська ч.1-2. - К., 1993. Iсторiя Української культури/ Пiд ред. I. Крип’якевича. - К., 1994. Крип’якевич I. Iсторiя України. - Львiв,1991. Кульчицький С. Комунiзм в Українi: перше десятилiття (1919 – 1928) – К., 1996. Новiтня iсторiя України (1900 – 2000): Пiдручник/ А.Г. Слюсаренко. – К., 2000. Рибалка I. Iсторiя України. Ч. 1-2. - Х., 1995-1997. Смолiй В. Степанков В. Українська Нацiональна Революцiя. – К., 1999. Субтельний О. Iсторiя України. - К., 1993. Українська народна енциклопедiя. – Львiв, 1996. Хоскинг Дж. История Советского Союза 1917-1991. - М., 1995. Яковенко Н. Нарис iсторiї України. - К., 1997.
Криза радянської системи в сер.1960х - на поч. 1980х рр.
Вимоги для студентiв. Студент повинен знати: Концепцiю і методологiю вивчення; Перiодизацiю курсу; Термiнологiю; Хронологiю в обсязi програми; Iсторико-географiчнi змiни з первiсних часiв до наших днiв; Фактичний матерiал, основнi сюжети iсторичних подій; Головнi тенденцiї соцiально-економiчного, суспiльно-полiтичного і соцiокультурного розвитку України; Основнi закономiрностi і особливостi перiодiв iсторiї України; Життя і дiяльнiсть видатних iсторичних осiб; Основну і додаткову лiтературу та джерела. Студент повинен вмiти: Логiчно і послідовно викладати фактичний матерiал; Користуватись науковою термiнологiєю і перiодизацiєю; Користуватись iсторичною картою; Знаходити і пояснювати основнi закономiрностi iсторичного процесу; Розкривати особливостi iсторичного шляху України; Аналiзувати і узагальнювати iсторичний матерiал у певнiй системi; Порiвнювати, оцiнювати і коментувати iсторичнi факти; Розглядати суспiльнi явища в розвитку і конкретно-iсторичних умовах; Визначати роль людського фактору в iсторiї, об’єктивно характеризувати iсторичнi постатi; Посилатися на джерела iнформацiї. Хід заняття:
Поглиблення системної кризи тоталітарного режиму в другій половині І960-х - середині 1980-хрр. Наростання економічноїкризи. “Косигінська реформа”. Уповільнення економічного розвитку. Зміни у добробутінароду. Зміна політичного курсу. Неосталінізм. Петро Шелест. Посилення реакції. В.Щербицький. Курс на прискорення “злиття націй”. “Чистка” керівних державних і партійних кадрів республіки. Русифікація та її наслідки.НоваКонституція СРСР і УРСР. Україна й афганська війна 1979-1989 рр. Дисидентський рух. Головні напрями. Українська робітничо-селянська спілка. Форми спротиву. “Самвидав”. “Український вісник”. Громадський протест. Акти самоспалення. Діяльність Української гельсінської групи. П.Григоренко. Л.Лук’яненко. М.Руденко. О.Тихий. Переслідування дисидентів. Доля ВасиляСтуса, Олекси Тихого, Юрія Литвина, Валерія Марченка. Становище української культури. Освіта. Закон “Про зміцнення зв’язку школи з життям і про подальший розвиток системи народної освіти в СРСР.” Русифікація народної освіти. Наукові дослідження.Розвиток кібернетики. С.Лебедєв. В.Глушков.Розвиток електрозварювання. Б.Патон, Т.Лисенко і розгром генетики.Розвиток біохімії та медицини. О.Палладін. М.Амосов. Сільськогосподарська наука. В.Ремесло. Розвиток суспільних наук. “Історія міст і сілУРСР”. “Історія української літератури”. “Радянська енциклопедія історії України”. Літературне життя. Творчість М.Рильського, П.Тичини. В.Сосюри, Ю.Яновського, О.Вишні, О.Гончара, М.Нагнибіди.Літературнепокоління “шістдесятників”. В.Симоненко, Л.Костенко, М.Вінграновський, І.Драч, Б.Олійник, Д.Павличко, В.Стус. Досягнення і проблеми мистецтва. Ідеологічнийтиск. Творчість О.Довженка. Пісенні твори П.Майбороди, А.Філіпенка, А.Штогаренка. Кіномистецтво: С.Параджанов. І.Миколайчук. Київська кіностудія ім. О. Довженка. Л.Биков. Ю.Іллєнко. К. Муратова. Л.Осика.Музичне життя. Діяльність професійних колективів. Г.Майборода. О.Білаш. С.Сабадаш.І.Шамо. Театральні зіркиУкраїни: В.Добровольський, А.Роговцева, Н.Ужвій. Майстри оперної сцени: Д.Гнатюк, С.Мірошниченко, Д.Петриненко, А.Солов’яненко. Досягнення української естради. Софія Ротару. Образотворче мистецтво. М.Божій. В.Касіян. Скульптура.
Список літератури: Аркас М. Iсторiя України-Русi. - К., 1990. Гунчак Т. Україна: перша половина ХХ столiття. - К., 1994. Даниленко В., Касьянов Г., Кульчицький С. Сталiнiзм на Українi (20-30-тi роки). - К., 1991. Дорошенко Д. Нарис з iсторiї України. Т.2, К., 1991. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. В. А. Смолiя.-К., 1997. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. Р. Ляха.-Донецьк, 1998. Історiя Українського вiйська ч.1-2. - К., 1993. Iсторiя Української культури/ Пiд ред. I. Крип’якевича. - К., 1994. Коваль М. Україна: 1939-1945. - К., 1995. Конквест Р. Жнива скорботи. Радянська колективiзацiя і голодомор. - К., 1993. Крип’якевич I. Iсторiя України. - Львiв,1991. Кульчицький С. Комунiзм в Українi: перше десятилiття (1919 – 1928) – К., 1996. Кульчицький С. Україна мiж двома вiйнами (1921 – 1939). – К., 1999. Кульчицький С. Нотатки про українськi революцiї. – К., 2001. Литвин М., Науменко К. Iсторiя ЗУНР. – Львiв, 1995. Новiтня iсторiя України (1900 – 2000): Пiдручник/ А.Г. Слюсаренко. – К., 2000. Рибалка I. Iсторiя України. Ч. 1-2. - Х., 1995-1997. Смолiй В. Степанков В. Українська Нацiональна Революцiя. – К., 1999. Субтельний О. Iсторiя України. - К., 1993. Українська народна енциклопедiя. – Львiв, 1996. Хоскинг Дж. История Советского Союза 1917-1991. - М., 1995. Яковенко Н. Нарис iсторiї України. - К., 1997.
Розпад СРСР і проголошення незалежності України. Перебудова в Радянському Союзі і в Україні. Розгортання національно-визвольного руху. Здобуття Україною незалежності.
Вимоги для студентiв. Студент повинен знати: Концепцiю і методологiю вивчення; Перiодизацiю курсу; Термiнологiю; Хронологiю в обсязi програми; Iсторико-географiчнi змiни з первiсних часiв до наших днiв; Фактичний матерiал, основнi сюжети iсторичних подій; Головнi тенденцiї соцiально-економiчного, суспiльно-полiтичного і соцiокультурного розвитку України; Основнi закономiрностi і особливостi перiодiв iсторiї України; Життя і дiяльнiсть видатних iсторичних осiб; Основну і додаткову лiтературу та джерела. Студент повинен вмiти: Логiчно і послідовно викладати фактичний матерiал; Користуватись науковою термiнологiєю і перiодизацiєю; Користуватись iсторичною картою; Знаходити і пояснювати основнi закономiрностi iсторичного процесу; Розкривати особливостi iсторичного шляху України; Аналiзувати і узагальнювати iсторичний матерiал у певнiй системi; Порiвнювати, оцiнювати і коментувати iсторичнi факти; Розглядати суспiльнi явища в розвитку і конкретно-iсторичних умовах; Визначати роль людського фактору в iсторiї, об’єктивно характеризувати iсторичнi постатi; Посилатися на джерела iнформацiї.
Хід заняття: Україна на зламі: 1985 - 1991 роки. Горбачовська перебудова в українському контексті. Спроби змін: причини і сутність. Хід перебудовних процесів в Україні. Централізований “ринок”. Прожекти керівництва. Структурний дисбаланс економіки України. Чорнобильська трагедія та її наслідки. Зростання національної свідомості. Початки національного відродження. Діяльність Спілки письменників України. Заснування Українського культурологічного клубу. Товариство Лева. Діяльність Української гельсінської спілки. Товариство української мови ім. Т.Шевченка. Історико - просвітницьке товариство “Меморіал”. Створення Асоціації “Зелений світ”. Л.Лук'яненко. Ю.Щербак. В.Чорновіл. М.Горинь. Суперечливість перебудовних процесів. Несанкціоновані мітинги. Незалежні українські видання. Прискорення демократичних процесів. Закон “Про мови в Українській РСР”. Створення Народного Руху України. Рух за легалізацію українських церков. Становлення багатопартійності. Виборчі кампанії. Перші кроки суверенізації. Робота українського парламенту. Декларація про державний суверенітет України. Закон “Про економічну самостійність Української РСР”. Двосторонні державні угоди. Голодування студентів. Загострення економічного становища. Шахтарські страйки. Зусилля консервативних сил. Застосування військ. Інспірування сепаратистських настроїв. Загальносоюзний референдум 1991р. Новоогарьовський процес. Спроба державного перевороту. Проголошення державної незалежності України. Всеукраїнський референдум. Вибори Президента України. Л.Кравчук.
Список літератури: Аркас М. Iсторiя України-Русi. - К., 1990. Гунчак Т. Україна: перша половина ХХ столiття. - К., 1994. Даниленко В., Касьянов Г., Кульчицький С. Сталiнiзм на Українi (20-30-тi роки). - К., 1991. Дорошенко Д. Нарис з iсторiї України. Т.2, К., 1991. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. В. А. Смолiя.-К., 1997. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. Р. Ляха.-Донецьк, 1998. Історiя Українського вiйська ч.1-2. - К., 1993. Iсторiя Української культури/ Пiд ред. I. Крип’якевича. - К., 1994. Коваль М. Україна: 1939-1945. - К., 1995. Конквест Р. Жнива скорботи. Радянська колективiзацiя і голодомор. - К., 1993. Крип’якевич I. Iсторiя України. - Львiв,1991. Кульчицький С. Комунiзм в Українi: перше десятилiття (1919 – 1928) – К., 1996. Кульчицький С. Україна мiж двома вiйнами (1921 – 1939). – К., 1999. Кульчицький С. Нотатки про українськi революцiї. – К., 2001. Литвин М., Науменко К. Iсторiя ЗУНР. – Львiв, 1995. Новiтня iсторiя України (1900 – 2000): Пiдручник/ А.Г. Слюсаренко. – К., 2000. Рибалка I. Iсторiя України. Ч. 1-2. - Х., 1995-1997. Смолiй В. Степанков В. Українська Нацiональна Революцiя. – К., 1999. Субтельний О. Iсторiя України. - К., 1993. Українська народна енциклопедiя. – Львiв, 1996. Хоскинг Дж. История Советского Союза 1917-1991. - М., 1995. Яковенко Н. Нарис iсторiї України. - К., 1997.
Україна в умовах незалежності.
Вимоги для студентiв. Студент повинен знати: Концепцiю і методологiю вивчення; Перiодизацiю курсу; Термiнологiю; Хронологiю в обсязi програми; Iсторико-географiчнi змiни з первiсних часiв до наших днiв; Фактичний матерiал, основнi сюжети iсторичних подій; Головнi тенденцiї соцiально-економiчного, суспiльно-полiтичного і соцiокультурного розвитку України; Основнi закономiрностi і особливостi перiодiв iсторiї України; Життя і дiяльнiсть видатних iсторичних осiб; Основну і додаткову лiтературу та джерела. Студент повинен вмiти: Логiчно і послідовно викладати фактичний матерiал; Користуватись науковою термiнологiєю і перiодизацiєю; Користуватись iсторичною картою; Знаходити і пояснювати основнi закономiрностi iсторичного процесу; Розкривати особливостi iсторичного шляху України; Аналiзувати і узагальнювати iсторичний матерiал у певнiй системi; Порiвнювати, оцiнювати і коментувати iсторичнi факти; Розглядати суспiльнi явища в розвитку і конкретно-iсторичних умовах; Визначати роль людського фактору в iсторiї, об’єктивно характеризувати iсторичнi постатi; Посилатися на джерела iнформацiї. Хід заняття: Становлення незалежної України. Остаточний демонтаж СРСР. Угодипро створення Співдружності Незалежних Держав. Становлення Української національної державності. Формування Збройних сил.Створення Службибезпеки України.Закон “Про громадянство України”.Прийняття “Декларації прав національностей України”.Визначення української державноїсимволіки. Наростання кризових явищ. “Основи національної економічної політики”.Закон “Про” приватизацію” майнадержавних підприємств”. Прийняття Закону“Про селянське (фермерське) господарство”. 3акон “Про форми власностіна землі .” Відсутність цілісної концепції суспільної трансформації.Залежність української економіки від російських енергоносіїв. Проінфляційна політика.Політика Кабінету Міністрів. Становище економіки в 1994 р. Невдоволення населення. Сепаратистські тенденції Автономної Республіки Крим. Загостренняпротистояння між законодавчою і виконавчою владою. Парламентськівибори 1994 р. Вибори Президента.Л.Д.Кучма. Україна в другій половині 1990-х років. Конституційний процес. Діяльність Конституційної комісії. Конституційний договір між законодавчою та виконавчою гілками влади. Прийняття Конституції України, її зміст і значення. Економічне становище держави. Грошова реформа. Нове загострення економічної ситуації. Роль податкової системи. Формування “тіньової” економіки. Зростання зовнішнього боргу. Внутрішня заборгованість. Корупціята хабарництво. Виборчі перегони 1998 - 1999 рр. Вибори до Верховної Ради України. Вибори Президента. Економічні та політичні засади нового керівництва країни. Стан економіки. Діяльність парламенту. Зростання багатопартійності.. Головні завдання соціальної політики. Життєвий рівень населення. Проведення Всеукраїнського референдуму. Парламентські вибори 2002 р. та їх наслідки. Провідні орієнтири зовнішньої політики. Формування зовнішньополітичної стратегії. “Основні напрямки зовнішньої політики України”. Західне спрямування зовнішньополітичної діяльності. Встановлення дипломатичних відносин. Підписання Гельсінського заключного акта. Приєднання до Паризької хартії для нової Європи: Проблема ядерної зброї. Приєднання України до Договорупро нерозповсюдження ядерної зброї. Україна - член Ради Європи. Співробітництво з НАТО. Участь України в миротворчих силах ООН. Двостороннє співробітництво з іншими державами. Відносини з країнами СНД. Співробітництво з Російською Федерацією. Тема ”російського статусу” Криму та Чорноморського флоту. Російсько-український договір про Дружбу, співробітництво і партнерство. Нові тенденції в культурному та духовному житті. Освіта. Державна національна програма “Освіта” (“Україна XXI століття”) та її реалізація. Нові навчальні заклади. Проблеми освіти. Розвиток наукового комплексу. Діяльність Національної Академії наук України. Досягнення і прорахунки. Література. Переоцінка суспільних ідеалів. Письменники і політика.Повернення із забуттятворчості В.Винниченка, М.Зерова, М.Куліша,Є.Маланюка, О.Олеся, М Хвильового. Творчістьлітераторівукраїнської діаспори:І. Багряний, О.Ольжич, О.Теліга. Нове літературне покоління: І.Андрусяк,Ю.Андрухович, В.Медвідь.Розвитокмистецтва.Становище театру. І.Борис.С.Данченко. Стипендії видатним діячам мистецтва, науки та освіти. Діяльністьмузичних колективів. Фестивалі та конкурси.Пісенна творчість. Проблемикіновиробництва. Релігійне життя. Зростання конфесій і культів. Боротьба за лідерство. Становище православної церкви. Діяльність Української греко-католицької церкви.
Завдання на семінар: 1.Референдум та президентські вибори 1.12.1991 р. 2.Парламентські вибори 1994 р. 3.Парламентські вибори 1998 р. 4.Парламентські вибори 2002 р. 5.Парламентські вибори 2006 р. 6.Президентські вибори 1994 та 1999 рр. 7.Акція «Україна без Кучми». 8.Президентські вибори 2004 р. Помаранчева революція.
Список літератури: Аркас М. Iсторiя України-Русi. - К., 1990. Гунчак Т. Україна: перша половина ХХ столiття. - К., 1994. Даниленко В., Касьянов Г., Кульчицький С. Сталiнiзм на Українi (20-30-тi роки). - К., 1991. Дорошенко Д. Нарис з iсторiї України. Т.2, К., 1991. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. В. А. Смолiя.-К., 1997. Iсторiя України. Навчальний посiбник/ Пiд ред. Р. Ляха.-Донецьк, 1998. Історiя Українського вiйська ч.1-2. - К., 1993. Iсторiя Української культури/ Пiд ред. I. Крип’якевича. - К., 1994. Коваль М. Україна: 1939-1945. - К., 1995. Конквест Р. Жнива скорботи. Радянська колективiзацiя і голодомор. - К., 1993. Крип’якевич I. Iсторiя України. - Львiв,1991. Кульчицький С. Комунiзм в Українi: перше десятилiття (1919 – 1928) – К., 1996. Кульчицький С. Україна мiж двома вiйнами (1921 – 1939). – К., 1999. Кульчицький С. Нотатки про українськi революцiї. – К., 2001. Литвин М., Науменко К. Iсторiя ЗУНР. – Львiв, 1995. Новiтня iсторiя України (1900 – 2000): Пiдручник/ А.Г. Слюсаренко. – К., 2000. Рибалка I. Iсторiя України. Ч. 1-2. - Х., 1995-1997. Смолiй В. Степанков В. Українська Нацiональна Революцiя. – К., 1999. Субтельний О. Iсторiя України. - К., 1993. Українська народна енциклопедiя. – Львiв, 1996. Хоскинг Дж. История Советского Союза 1917-1991. - М., 1995. Яковенко Н. Нарис iсторiї України. - К., 1997.
Оцiнка «ВIДМIННО»:
1. Бездоганне знання хронологiї в обсязi програми; 2. Чiтке видiлення головних рис перiодiв iсторiї України; 3. Безпомилкове визначення головних тенденцiй економiчного, соцiального та полiтичного розвитку України; 4. Вмiння аналiзувати iсторичний процес; 5. Вмiння робити самостiйнi узагальнення та висновки; 6. Лiтературна мова.
Оцiнка «ДОБРЕ»: 1. Орiєнтування у фактографiї, незначнi ускладнення при використаннi знань, незначнi помилки у хронологiї. Окремi неточностi в аргументуваннi; 2. Вмiння знаходити і аргументувати характернi особливостi перiодiв iсторiї України; 3. Правильне висвiтлення ходу та логiки подiй; 4. Вмiння робити загальнi висновки; 5. Добра мова.
Оцiнка «ЗАДОВIЛЬНО»: 1. Правильне висвiтлення окремих фактiв, але несуттєвi помилки в хронологiї; 2. Невмiння видiлити головнi риси і тенденцiї iсторичних процесiв, зайва деталізацiя; 3. Неконкретнi, загальнi слова і фрази, стосовно оцiнки подiй, слабка аргументацiя; 4. Вiдсутнiсть самостiйних узагальнюючих висновкiв; 5. Спрощена мова.
Оцiнка «НЕЗАДОВIЛЬНО»:
1. Суттєвi помилки в хронологiї; 2. Невмiння послiдовно викласти iсторичнi сюжети; 3. Вiдсутнiсть фактографiчної конкретики; 4. Нездатнiсть робити висновки; 5. Примiтивна мова.
Читайте також:
|
||||||||
|