Гідромуфти використовують для захисту двигунів від небезпечних перевантажень і для зміни числа обертів валів різних машин. На рис. 65 зображена показана гідромуфта, яка служить для еластичного з’єднання валів.
В гідромуфті (рис. 65) насосне колесо 1 закріплене на валу двигуна (число обертів валу п1), а турбінне колесо 2 – на веденому валу (число обертів валу п2). Робоча порожнина гідромуфти утворена корпусом 3 і заповнена рідиною. При пуску і в період сталого режиму роботи насосне і турбінне колеса обертаються з різними кутовими швидкостями. Внаслідок відсутності безпосереднього зв’язку між валами число обертів веденого валу (турбінного) завжди менша за число обертів ведучого валу (насосного).
Гідромуфти, які не регулюються, використовуються для захисту машин від небезпечних перевантажень з одночасним отриманням плавності передачі обертального моменту.
Гідромуфти, які регулюються, дозволяють запобігати перевантажень і одночасно регулювати число обертів різних машин. Особливо вони корисні для зміни числа обертів валів машин (наприклад, лопатевих), які приводяться у рух електродвигуном перемінного струму.