Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливо важливою є обставина, за якої в процесі деструктуювання може з'явитись нова ідея (контрідея), яка формулює наявні обмеження та пропонує шляхи їх усунення.

Головне правило цього етапу полягає в тому, що необхідно аналізувати кожну ідею тільки з точки зору перешкод на шляху її здійснення, тобто учасники атаки висловлюють аргументи для вилучення систематизованої ідеї.

Деструктуювання систематизованих ідей. При цьому здійснюється оцінка ідей з точки зору практичної їх реалізації в процесі «мозкової атаки», коли кожна з них підлягає всебічній критиці з боку учасників «мозкової атаки».

Систематизація ідей, які були висловлені на етапі генерації ідей.

Занотовувати ідеї, що висловлюються, доцільно на магнітофонну плівку, щоб не пропустити жодної ідеї та мати можливість систематизувати їх для наступного етапу.

Мозковий штурм може тривати не менше 20 хвилин і не більше однієї години в залежності від активності учасників.

Необхідно пам'ятати, що чим більша і різноманітніша кількість висловлювань, тим глибше розкривається суть проблеми і тим більша ймовірність появи цінних ідей.

Активна діяльність ведучого передбачається тільки на початку «мозкової атаки». Після того, як учасники достатньо зацікавились у розв'язанні проблемної ситуації, процес генерації нових ідей здійснюється спонтанно. Ведучий у цьому процесі відіграє пасивну роль, керуючи учасниками тільки відносно до правил здійснення атаки.

Свій виступ він має побудувати таким чином, щоб викликати психологічну сприйнятливість учасників, змусити їх відчути потребу зробити те, що їх зацікавило.


Враховуючи ці обставини, ведучий при здійсненні «мозкової атаки» дотримується таких правил:

· зосередити увагу учасників на проблемній ситуації, обмежуючи рамки її специфічними вимогами та термінологічною суворістю ідей, що пропонуються;


· не оголошувати хибною, не засуджувати та не переривати дослідження жодної ідеї, тобто розглядати будь-яку ідею незалежно від її, на перший погляд, важливості чи можливості здійснення;

· заохочувати поліпшення чи комбінацію ідей, надаючи слово в першу чергу тому, хто бажає висловити свою думку щодо попереднього виступу;

· надавати підтримку і заохочувати учасників, звільняючи їх від скутості;

· створювати творчі обставини, заохочувати активний процес учасників „мозкової атаки".


Їх здійснює група аналізу проблемної ситуації в такій послідовності:

· здійснюється номенклатурний перелік усіх ідей;

· кожна з ідей формулюється в термінах загального висловлювання; визначаються ідеї, які повторюються в термінах загального використання;

· ідеї, що повторюються та (або) доповнюють попередні, об'єднуються і формулюються у вигляді однієї комплексної ідеї;

· виділяються ознаки, за якими ідеї можна об'єднати;

· об'єднуються ідеї відповідно до виділених ознак;

· складається перелік ідей по групах (в кожну групу записуються ідеї відповідно до їх узагальнення).





Група учасників «мозкової атаки» цього етапу складається із висококваліфікованих спеціалістів у досліджуваній сфері, її кількість передбачає 20... 25 осіб, а тривалість етапу не повинна перевершувати 1,5 години. Висловлені критичні зауваження та контрідеї записуються на магнітофонну плівку.




Переглядів: 572

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Складання проблемної записки учасника «мозкової атаки». Вона складається групою аналізу проблемної ситуації і включає опис методу ДВО та опис проблемної ситуації. | Ця особливість суттєва при прогнозуванні в сфері соціально-економічних проблем.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.