5.1. Типи навчальних закладів - вказуються різні типи навчальних закладів, їх рівень акредитації, де можна здобути відповідну кваліфікацію з даної професії.
5.2. Форми та терміни навчання - подаються відомості про терміни навчання на стаціонарній, заочній, дистанційній, екстернатній чи вечірній формах в залежності від типу навчального закладу.
5.3. Необхідна підготовка із загальноосвітніх предметів - вказуються вимоги до рівня знань, вмінь та навичок з предметів загальноосвітнього циклу на рівні загальноосвітньої школи, якими необхідно володіти претенденту на дану професію за відповідним фахом.
5.4. Перспективи професійного зростання – даються відомості про службові та професійні ранги, посади, класи, розряди і можливості підвищення кваліфікації та продовження освіти за даним фахом.
ДОДАТОК І.4.5.
ПРОФЕСІОГРАФІЧНА КРТКА ПРОФЕСІЇ «МЕНЕДЖЕР»
ПРОФЕСIОГРАФIЧНА КАРТКА ПРОФЕСIЇ
МЕНЕДЖЕР
ФОРМУЛА ПРОФЕСIЇ
П1,В/М,А,Ф,Ф1,Ф3,Ф6/Н/IН/ОС,О/ К2,К5/МК/П,ВП/Н2,Н7/ 0,2,4,3,1
С О Ц I А Л Ь Н О – Е К О Н О М I Ч Н А Х А Р А К Т Е Р И С Т И К А
1.Галузь народного господарства
2.Потреба у кадрах
3.Географія професії
4.Тип підприємства чи установи
5.Форма організації праці
– професія необхідна в усіх галузях і сферах бізнесу.
– у залежності від потреб ринку праці.
– розповсюджена по всій території країни.
– державні, орендні, акціонерні, приватні підприємства та організації; компанії, корпорації, малі підприємства, товариства, кооперативи, комерційні структури, фірми тощо.
– індивідуальна праця з управління виробництвом, організацією, фірмою в ринкових економічних умовах.
В И Р О Б Н И Ч А Х А Р А К Т Е Р И С Т И К А
1.Предмет праці
2.Мета праці
3.Знаряддя праці
4.Місце роботи (умови праці)
5.Основні виробничі операції та дії
6.Найважливіші професійні знання та вміння
– людина: групи або колективи людей (соціальні системи); знакова система: процеси виробництва.
– перетворювальна: управління людьми та організація процесів виробництва для забезпечення потреб ринку та одержання прибутку; винахідницька: пошук нових шляхів та методів управління людьми і виробництвом в ринкових умовах.
– механізовані: телефон, диктофон, магнітофон; автоматизовані: комп'ютер, факс, телефакс, калькулятор та інша оргтехніка; функціональні: інтелектуальні здібності, мова – логічна, грамотна. ділова, вільна, діловий стиль поведінки.
– побутові: в кабінеті і за його межами, в залежності від обставин (там, де вирішується питання виробництва); моральні: відповідальність за інших людей, за керівництво ними.
– прогнозування, планування, організація і управління виробництвом; вибір мети і постановка завдань; техніко-економічні розрахунки і експертиза фінансово-господарських справ; розподіл всіх можливих ресурсів організації; коректування дій перед прийняттям важливих рішень при несподіваних порушеннях (кризові ситуації і т.п.); вивчення і ліквідація слабких місць на виробництві; контроль фінансових операцій і бухгалтерського аналізу; розробка і реалізація кадрової політики; контроль дій підлеглих; робота з постачальниками і замовниками; обробка інформаційних і статистичних даних.
– знати: основи законодавства України; основи менеджменту; економіку, фінанси і принципи аналізу господарської діяльності; основи загальної, інженерної і соціальної психології, соціології, математики, маркетингу; організацію і управління виробництвом; основи роботи з комп’ютером, діловодства, ділового адміністрування і спілкування, бухгалтерського обліку;
вміти: виділяти головні цілі управління і шляхи їх досягнення; вживатися з групою людей і організовувати їх роботу; управляти собою; досягати високої кваліфікації у справах; свідомо йти на обдуманий ризик, приймати нестандартні рішення.
ДОДАТОК І..4.5. (продовження).
С А Н I Т А Р Н О – Г I Г I Є Н I Ч Н А Х А Р А К Т Е Р И С Т И К А
1.Ступінь важкості та напруженості праці
2.Обмеження за статтю та віком
3.Режим праці і відпочинку
4.Завантаженість аналізаторів
5.Несприятливі фактори
6.Медичні пересто-роги та обмеження
– фізично не важка, але напружена праця – виконання багатьох функцій протягом робочого часу, швидка адаптація при їх зміні.
– обмеження за статтю відсутні, допускаються до роботи з 18 років при наявності відповідної освіти і досвіду роботи.
– ненормований робочий день, відпустка, як мінімум, 28 календарних днів.
– завантажені зоровий, слуховий і руховий аналізатори, артикуляційний апарат.
– напружений ритм роботи та постійне нервове напруження при зовнішньому тиску ризику, що призводить до перевтоми.
– захворювання серцево-судинної і центральної нервової систем, опорно-рухового апарату, хронічні психічні хвороби з пониженням інтелекту.
В И М О Г И П Р О Ф Е С I Ї Д О I Н Д И В I Д У А Л Ь Н О –
П С И Х О Л О Г I Ч Н И Х О С О Б Л И В О С Т Е Й Ф А Х I В Ц Я
1. Нейродинаміка
2. Добова біоритміка
3. Психомоторика
4. Сенсорно-перце-птивна сфера
5. Пам'ять
6. Увага
7. Мислення і мова
8. Інтелект
9. Емоційно-вольова сфера
10. Риси характеру
– сильна, рухлива, врівноважена нервова система.
– недиференційований біоритмічний тип.
– розвинута координація опорно-рухового апарату.
– гострота слуху і зору, безпомилкове сприймання словесної та образної інформації, відчуття часу, особливо його „ліміту”.
– розвинена безпосередня, логічно-змістовна, мовно-логічна, довготривала, оперативна та короткочасова пам'ять.
– високі вимоги до об'єму, переключення і концентрації уваги, її стійкості та розподілу.
– мовно-логічне, аналітичне і творче мислення, його швидкість і гнучкість; виразна дикція, грамотна мова та оптимальний її темп.
– високий, добре розвинутий невербальний інтелект, висока загальна культура та інтуїція.
– врівноваженість, активність, сила волі, добра вольова регуляція психічних процесів.
– принциповість, вимогливість, спостережливість, критичне відношення до себе та оточуючих, передбачуваність, витримка, впевненість, наполегливість, комунікативність, тактовність, пунктуальність, лідерство, організованість, дисциплінованість, відповідальність, емпатійність, честолюбство, цілеспрямованість, справедливість, ініціативність і здатність до обдуманого ризику.
П I Д Г О Т О В К А К А Д Р I В
1. Типи навчальних закладів
2. Форми та терміни навчання
3. Необхідна підго-товка з загально-освітніх предметів
4. Перспективи професійного зростання
– ВНЗ ІІ-IV рівнів акредитації, спецфакультети післядипломної освіти при ВНЗ.
– ВНЗ, денна, заочна – 4-6 років (на базі повної середньої освіти), спецфакультети, денна – 1 рік (на базі вищої освіти - спеціаліста).
– знання рідної та іноземних мов, основ інформатики та обчислювальної техніки, математики, основ держави і права, суспільствознавства, географії та основ економіки.
– після відповідного стажу роботи може працювати президентом фірми, віце-президентом корпорації, директором підприємства, організації, установи, об'єднання і т.п.