МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Тема 3: Мито1. Тема 3: Акцизний збір План: 1. Сутність, об’єкти, суб’єкти оподаткування 2. Механізм розрахунку акцизного збору Акцизи - це податки, які встановлюються у вигляді надбавки до ринкової ціни, вони характерні для системи ринкового ціноутворення, при якому держава майже не втручається в цей процес. Вона встановлює тільки надбавку до ціни, що характеризує її дохід, який вона відсікає від обсягу реалізації товару. Розрізняють фіксовані і пропорційні ставки акцизів. Фіксований акциз встановлюється на 1 пачку сигарет незалежно від їх сорту і ціни реалізації. Такі акцизи створюють стабільну дохідну базу бюджету, бо не залежать від коливання цін, попиту і пропозиції. Держава не втрачає при падінні цін, однак і не має додаткових надходжень при їх зростанні. Пропорційні ставки акцизів встановлюються у відсотках до обсягу реалізації і, на відміну від фіксованих, вони реагують на всі коливання цін на ринку. Державі вигідно використовувати саме пропорційні ставки при тенденції до зростання цін в умовах інфляції, бо тоді їх дохід не знецінюється. Залежно від охоплення переліку товарів оподаткуванням акцизи поділяються на специфічні та універсальні. Специфічні встановлюються на окремі види товарів (лікеро- горілчані, автомобілі). Універсальні встановлені для всього переліку реалізації товарів і послуг. Історично спочатку виникли специфічні акцизи. Перехід до універсальних акцизів пов’язаний з тим, що перелік товарів, які оподатковуються акцизами, постійно розширювався, і тому економічно вигідніше було переходити до загального оподаткування товарів і послуг, ніж встановлювати ставки і обраховувати податок за окремими товарами. Перша форма універсального акцизу - податок на купівлю/ продаж. Суть цього податку полягає в тому, що оподатковується сукупний обсяг відповідно продажу чи купівлі товарів. Друга форма - податок з обороту, який охопив оподаткуванням як товарний оборот, так і послуги. При цих двох формах оподаткування відбувається на всіх стадіях виробництва і реалізації, таким чином воно є багаторазовим. Така система оподаткування має кумулятивний характер ( податок накручується на податок на кожній стадії - це основний недолік податку з обороту). З розвитком спеціалізації і кооперації ступінь кумулятивності зростав, і цей податок став гальмувати науково-технічний прогрес. Тому було розроблено податок на додану вартість ( ПДВ ), яким оподатковується лише знову створена вартість. Об’єктом оподаткування акцизним збором для вітчизняних товарів є обороти з реалізації підакцизних товарів; обороти з реалізації товарів для промислової переробки, передачі товарів у середині підприємства для потреб власного споживання, а також своїм працівникам; з реалізації товарів без оплати їх вартості, а також в обмін на інші товари, роботи, послуги; передачі безоплатно або з частковою оплатою товарів іншим підприємствам та фізичним особам; з реалізації продукції, виготовленої на давальницьких умовах (із сировини замовника). Об’єктом оподаткування імпортних товарів є їх митна вартість з урахуванням фактично сплачених сум мита, або їх кількісні показники у фізичному вимірі. Перелік підакцизних товарів, як правило, включає в себе предмети розкошу та високорентабельні товари, споживання яких держава намагається обмежити. Так, в Україні оподатковуються: ♦ алкогольні і тютюнові вироби; ♦ транспортні засоби; ♦ нафтопродукти; ♦ кава, шоколад; ♦ ювелірні, шкіряні та хутрові вироби. Розрізняють такі ставки акцизного збору: а) тверді або фіксовані (на одиницю товару в кількісному виразі); б) відсоткові (тобто у відсотках до оборотів з реалізації товарів). АЗ є непрямим податком, тобто входить в ціну товарів і сплачується на прикінці покупцем, а не виробником продукції. Його відносять до категорії специфічних акцизів, які на відміну від ПДВ встановлюються за диференційованими ставками на окремі види товарів. Платниками АЗ є всі суб’єкти підприємницької діяльності, що виготовляють чи імпортують підакцизні товари (алкогольно-тютюнові вироби, предмети розкоші, продукти нафтопереробки, автомобілі). Платниками податку є: 212.1.1. Особа, яка виробляє підакцизні товари (продукцію) на митній території України, у тому числі з давальницької сировини. 212.1.2. Особа - суб'єкт господарювання, яка ввозить підакцизні товари (продукцію) на митну територію України. 212.1.3. Фізична особа - резидент або нерезидент, яка ввозить підакцизні товари (продукцію) на митну територію України в обсягах, що підлягають оподаткуванню, відповідно до митного законодавства. 212.1.4. Особа, яка реалізує конфісковані підакцизні товари (продукцію), підакцизні товари (продукцію), визнані безхазяйними, підакцизні товари (продукцію), за якими не звернувся власник до кінця строку зберігання, та підакцизні товари (продукцію), що за правом успадкування чи на інших законних підставах переходять у власність держави, якщо ці товари (продукція) підлягають реалізації (продажу) в установленому законодавством порядку. 212.1.5. Особа, яка реалізує або передає у володіння, користування чи розпорядження підакцизні товари (продукцію), що були ввезені на митну територію України із звільненням від оподаткування до закінчення строку, визначеного законом відповідно до пункту 213.3 статті 213 цього Кодексу. 212.1.6. Особа, на яку покладається дотримання вимог митних режимів, що передбачають звільнення від оподаткування, у разі порушення таких вимог. 212.1.7. Особа, на яку покладається виконання умов щодо цільового використання підакцизних товарів (продукції), на які встановлено ставку податку 0 гривень за 1 літр 100-відсоткового спирту, 0 євро за 1000 кг нафтопродуктів у разі порушення таких умов. 212.1.8. Особа, на яку при здійсненні операцій з підакцизними товарами (продукцією), які не підлягають оподаткуванню або звільняються від оподаткування, покладається виконання умов щодо цільового використання підакцизних товарів (продукції) в разі порушення таких умов. Об'єктами оподаткування є операції з: 213.1.1. реалізації вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції); 213.1.2. реалізації (передачі) підакцизних товарів (продукції) з метою власного споживання, промислової переробки, здійснення внесків до статутного капіталу, а також своїм працівникам; 213.1.3. ввезення підакцизних товарів (продукції) на митну територію України; 213.1.4. реалізації конфіскованих підакцизних товарів (продукції), підакцизних товарів (продукції), визнаних безхазяйними, підакцизних товарів (продукції), за якими не звернувся власник до кінця строку зберігання, та підакцизних товарів (продукції), що за правом успадкування чи на інших законних підставах переходять у власність держави; 213.1.5. реалізації або передачі у володіння, користування чи розпорядження підакцизних товарів (продукції), що були ввезені на митну територію України із звільненням від оподаткування до закінчення строку, визначеного законодавством, відповідно до пункту 213.3 статті 213 цього Кодексу; 213.1.6. обсяги та вартість втрачених підакцизних товарів (продукції), що перевищують встановлені норми втрат з урахуванням пункту 214.6 статті 214 цього Кодексу. 213.2. Операції з підакцизними товарами, які не підлягають оподаткуванню: 213.2.1. вивезення (експорту) підакцизних товарів (продукції) платником податку за межі митної території України. Товари (продукція) вважаються вивезеними (експортованими) платником податку за межі митної території України, якщо їх вивезення (експортування) засвідчене належно оформленою митною декларацією, у тому числі, якщо відвантаження відбулося у звітному періоді, а вивезення (експортування) - у наступному звітному періоді і на дату подання декларації з акцизного податку за звітний місяць наявна така митна декларація; 213.2.2. ввезення на митну територію України раніше експортованих підакцизних товарів (продукції), у яких виявлено недоліки, що перешкоджають реалізації цих товарів на митній території країни імпортера, для їх повернення експортеру. Такі підакцизні товари (продукція) ввозяться їх продавцем (експортером) без подальшої реалізації на митній території України. 213.3. Операції з підакцизними товарами, які звільняються від оподаткування: 213.3.1. реалізації легкових автомобілів для інвалідів, у тому числі дітей-інвалідів, оплата вартості яких здійснюється за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів, коштів фондів загальнообов'язкового державного страхування, а також легкових автомобілів спеціального призначення (швидка медична допомога та для потреб підрозділів центрального органу виконавчої влади з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи), оплата вартості яких здійснюється за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів; 213.3.2. ввезення підакцизних товарів (продукції) на митну територію України, призначених для офіційного (службового) користування дипломатичними представництвами іноземних держав, консульськими установами іноземних держав та для особистого використання членами дипломатичних представництв іноземних держав, консульських установ іноземних держав виходячи з принципу взаємності стосовно кожної окремої держави. У разі реалізації на митній території України підакцизних товарів (продукції), що були ввезені із звільненням від оподаткування відповідно до норм цього підпункту, податок сплачується особами, що реалізують або передають у володіння, користування чи розпорядження такі підакцизні товари (продукцію), не пізніше дати такої реалізації одночасно із сплатою податку на додану вартість за ставками, що діяли на момент подання митної декларації при ввезенні підакцизних товарів (продукції) на митну територію України; 213.3.3. ввезення підакцизних товарів (продукції) на митну територію України, якщо при цьому згідно із законодавством України не справляється податок на додану вартість у зв'язку з розміщенням товарів (продукції) у митних режимах: транзиту, митного складу, знищення або руйнування, відмови на користь держави, магазину безмитної торгівлі, тимчасового ввезення, переробки на митній території України. У разі порушення умов митних режимів, що передбачають повне або часткове звільнення від оподаткування, особа, відповідальна за дотримання режиму, зобов'язана обчислити та сплатити суму податкового зобов'язання. У разі коли в зазначених випадках митним законодавством України передбачається вимога щодо здійснення заходів гарантування, така вимога встановлюється і для цілей акцизного податку. Податок справляється, якщо в подальшому щодо таких товарів (продукції) виникають зобов'язання зі сплати податку на додану вартість; 213.3.4. безоплатної передачі для знищення підакцизних товарів (продукції), конфіскованих за рішенням суду та таких, що перейшли у власність держави внаслідок відмови власника, якщо вони не підлягають реалізації (продажу) в установленому законодавством порядку; 213.3.5. реалізації підакцизних товарів (продукції), крім нафтопродуктів, вироблених на митній території України, що використовуються як сировина для виробництва підакцизних товарів (продукції); 213.3.6. ввезення на митну територію України підакцизних товарів (продукції), що використовуються як сировина для виробництва підакцизних товарів (продукції), за умови пред'явлення органу державної митної служби ліцензії на право виробництва (крім виробництва нафтопродуктів); 213.3.7. ввезення фізичними особами на митну територію України підакцизних товарів (продукції) в обсягах, що не перевищують норм безмитного ввезення, встановлених законом; 213.3.8. реалізації безпосередньо вітчизняними виробниками алкогольних напоїв і тютюнових виробів магазинам безмитної торгівлі. Підставою для звільнення від сплати податку продукції, яка призначена для реалізації магазинами безмитної торгівлі, є належно оформлена митна декларація, що оформляється під час відвантаження продукції від такого виробника; 213.3.9. ввезення на митну територію України підакцизних товарів (продукції) (крім алкогольних напоїв і тютюнових виробів) як міжнародної технічної допомоги, яка надається відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, або як гуманітарної допомоги, наданої згідно з нормами Закону України "Про гуманітарну допомогу"; 213.3.10. ввезення акредитованими державними випробувальними лабораторіями та/або суб'єктами господарювання, які мають ліцензії на виробництво тютюнових виробів, еталонних (моніторингових) чи тестових зразків тютюнових виробів (не призначених для продажу вроздріб) для проведення досліджень чи випробувань (калібрування лабораторного обладнання, проведення дегустацій, вивчення фізико-хімічних показників, дизайну); 213.3.11. реалізації скрапленого газу на спеціалізованих аукціонах для потреб населення у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Підсумок! До об’єктів обкладання АЗ не відносять: а) підакцизні товари, що експортуються за межі митної території України за іноземну валюту. б) підакцизні товари, що розміщуються в магазинах без митної торгівлі в) зразки підакцизних товарів, тимчасово ввезені на митну територію України з метою показу чи демонстрації на час проведення виставок, ярмарок. До підакцизних товарів належать: спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво; тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну; нафтопродукти, скраплений газ; автомобілі легкові, кузови до них, причепи та напівпричепи, мотоцикли. 215.2. Ставки податку та перелік товарів, з яких справляється податок: 215.2.1. ставки податку встановлюються цією статтею і є єдиними на всій території України; 215.2.2. ставки податку встановлюються відповідно до визначень розділу I цього Кодексу: адвалорні, специфічні, адвалорні та специфічні одночасно; 215.2.3. ставки акцизного податку на бензин моторний за кодами згідно з УКТ ЗЕД 2710 11 51 00, 2710 11 59 00, що містить тетраетилсвинець, збільшуються в 1,5 раза. 215.3. Податок справляється з таких товарів та обчислюється за такими ставками: 215.3.1. спирт етиловий та інші спиртові дистиляти, алкогольні напої, пиво:
215.3.2. тютюнові вироби, тютюн та промислові замінники тютюну:
215.3.3. мінімальне акцизне податкове зобов'язання із сплати акцизного податку на тютюнові вироби:
215.3.4. нафтопродукти, скраплений газ:
215.3.5. автомобілі легкові та інші моторні транспортні засоби, призначені головним чином для перевезення людей (крім моторних транспортних засобів, зазначених у товарній позиції згідно з УКТ ЗЕД 8702), включаючи вантажопасажирські автомобілі-фургони та гоночні автомобілі: 215.3.6. кузови для автомобілів, зазначених у товарній позиції згідно з УКТ ЗЕД 8703: 215.3.7. мотоцикли (включаючи мопеди) та велосипеди з допоміжним мотором, з колясками або без них: 215.3.8. причепи та напівпричепи для тимчасового проживання у кемпінгах, типу причіпних будиночків:
АЗ обчислюється за наступними ставками: За ставками у % до обороту з продажу (для т., що реалізуються за вільними цінами без урахування АЗ і ПДВ, для імпортованих товарів виходячи з митної вартості збільшеної на суму ввізного мита без урахування АЗ і ПДВ); У твердих сумах з одиниці реалізованих товарів. Для платників АЗ застосовуються такі пільги: АЗ не справляється при реалізації підакцизних т. на експорт за іноземну валюту. Обороти з реалізації легкових автомобілів, спеціально призначених для інвалідів, оплата вартості яких проводиться органами соціального забезпечення, а також автомобілів спец. призначення за переліком, визначеним КМУ (швидка медична допомога, тощо). Імпорт призначений для власного використання розвідувальними органами, техніки, устаткування майна і матеріалів, оплата вартості яких здійснюється зазначеними органами. При вивезенні з України підакцизної продукції набутої інвесторами, власність на умовах угода про розподіл продукції. Якщо ставка встановлюється в грошовому еквіваленті до фізичної одиниці виміру товару: а) при застосуванні АЗ в грн.: АЗ=А*К , де А – ставка АЗ (грн.) К – кількість товарів (одиниць) б) при застосуванні ставки АЗ в $ (Євро): АЗ=А*К*КГ , де КГ – курс грн. до Євро ($), за станом до 1-ого дня поточного кварталу. Якщо ставка встановлюється у %, спочатку визначається оборот шляхом підрахунку суми оборотів за встановлений виробником або імпортером максимальними роздрібними цінами без врахування АЗ і ПДВ окремо за кожним видом товару. АЗ=0,22 *(МРЦ-АЗ-ПДВ) , де МРЦ – максимальна роздрібна ціна 0,22 – ставка АЗ Задача № 1: ТОВ “Альфа” – виробник алкогольних напоїв відвантажило у звітному періоді ТОВ “Бета” вино в обсязі 1,5 л. Оплата у звітному періоді на отриману контрактну вартість становить 1520 без ПДВ і АЗ. Ставка АЗ становить 0,25 грн. Необхідно визначити суму АЗ, контрактну вартість з врахуванням непрямих податків та ціну 1 л. вина з податками. Розв’язання: Визначимо суму АЗ за твердою ставкою: АЗ=0,25*1500=375 грн. Визначимо контрактну вартість з врахуванням непрямих податків: В=В`+ (0,2* В`+АЗ) , де В` - контрактна вартість без врахування непрямих податків В – контрактна вартість з врахуванням непрямих податків В=1520+ (0,2*1520+375)=18663 грн. Визначимо ціну 1 л. вина: Ц=В/К=18663/1500=1244 грн. К – кількість План: 1.Сутність та основні елементи мита 2. особливості стягнення мита
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|