Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сутність та основні елементи мита

Непряме оподаткування передбачає сальдовий розподіл до­ходів громадян. Чим вищі доходи, тим більше їх залишається на власні потреби, тому, що рівень непрямого оподаткування відносно збалансований самим рівнем споживання. Таким чином, є стимул заробляти більше, і не має побоювань, що держава забере більшу частку додатково отриманих доходів.

З товарів, що переміщуються через митний кордон України, справляється мито, якщо інше не передбачено Митним Кодексом України, законодавством України та міжнародними договорами України.

Мито підвищує ціну конкурентного імпортного товару при його надходженні на внутрішній ринок країни, що дає змогу національним виробникам підвищити загальний рівень цін вітчизняних то­варів та одержати додатковий прибуток.

Мито захищає внутрішні ціни і прибутки національних підприємств.

Введення мита може передбачати досягнення кількох цілей, серед яких:

♦ фіскальна;

♦ економічна;

♦ політична.

Введення мита може мати на меті здійснення економічного тиску на певні держави або надання їм режиму найбільшого спри­яння з політичних мотивів.

Платниками мита є будь-які фізичні або юридичні особи, які здійснюють переміщення через митний кордон України товарів або інших предметів.

Об’єктом оподаткування митом виступає митна вартість товарів або інших предметів.

Мито сплачується при здійсненні митного оформлення товарів на підставі основного митного документа - “Вантажної митної Декларації”.

Митним кордоном України є межі митної території України, що включає територію штучних островів, установок та споруд, що створюються в економічно-морській зоні України. Митний кордон України збігається з Державним кордоном країни за винятком території спеціальних митних зон, межі яких є складовою частиною митного кордону України.

Мито та його видиСтаття 271

1. Мито - це загальнодержавний податок, встановлений Податковим кодексом України та цим Кодексом, який нараховується та сплачується відповідно до цього Кодексу, законів України та міжнародних договорів, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.

2. В Україні застосовуються такі види мита:

1) ввізне мито;

2) вивізне мито;

3) сезонне мито;

4) особливі види мита: спеціальне, антидемпінгове, компенсаційне.

3. Забороняється застосовувати інші види мита, крім тих, що встановлені цим Кодексом.

Ввізне мито

1. Ввізне мито встановлюється на товари, що ввозяться на митну територію України.

2. Встановлення нових та зміна діючих ставок ввізного мита, визначених Митним тарифом України, здійснюються Верховною Радою України шляхом прийняття законів України.

Вивізне мито

1. Вивізне мито встановлюється законом на українські товари, що вивозяться за межі митної території України.

Сезонне мито

1. На окремі товари законом може встановлюватися сезонне мито на строк не менше 60 та не більше 120 послідовних календарних днів з дня встановлення сезонного мита.

Особливі види мита

1. У випадках, передбачених законами України (якщо інше не передбачено міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України), з метою захисту економічних інтересів України та українських товаровиробників у разі ввезення товарів на митну територію України, незалежно від інших видів мита, можуть застосовуватися особливі види мита:

1) спеціальне мито;

2) антидемпінгове мито;

3) компенсаційне мито.

2. Особливі види мита встановлюються на підставі рішень Міжвідомчої комісії з міжнародної торгівлі про застосування антидемпінгових, компенсаційних або спеціальних заходів, прийнятих відповідно до законів України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту", "Про захист національного товаровиробника від субсидованого імпорту", "Про застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну".

3. Спеціальне мито встановлюється:

1) як засіб захисту національного товаровиробника, у разі якщо товари ввозяться на митну територію України в обсягах та/або за таких умов, що їх ввезення заподіює або створює загрозу заподіяння значної шкоди національному товаровиробнику;

2) як заходи у відповідь на дискримінаційні та/або недружні дії інших держав, митних союзів та економічних угруповань, які обмежують реалізацію законних прав та інтересів суб’єктів зовнішньоекономічної діяльності України.

4. Антидемпінгове мито встановлюється відповідно до Закону України "Про захист національного товаровиробника від демпінгового імпорту" у разі ввезення на митну територію України товарів, які є об’єктом демпінгу, що заподіює шкоду або створює загрозу заподіяння шкоди національному товаровиробнику.

5. Компенсаційне мито встановлюється відповідно до Закону України "Про захист національного товаровиробника від субсидованого імпорту" у разі ввезення на митну територію України товарів, які є об’єктом субсидованого імпорту, що заподіює шкоду або створює загрозу заподіяння шкоди національному товаровиробнику.

Платники мита

1. Платниками мита є:

1) особа, яка ввозить товари на митну територію України чи вивозить товари з митної території України у порядку та на умовах, встановлених цим Кодексом;

2) особа, на адресу якої надходять товари, що переміщуються (пересилаються) у міжнародних поштових або експрес-відправленнях, несупроводжуваному багажі, вантажних відправленнях;

3) особа, на яку покладається обов’язок дотримання вимог митних режимів, які передбачають звільнення від оподаткування митом, у разі порушення таких вимог;

4) особа, яка використовує товари, митне оформлення яких було здійснено з умовним звільненням від оподаткування, не за цільовим призначенням та/або всупереч умовам чи цілям такого звільнення згідно з цим Кодексом, іншими законами України, а також будь-які інші особи, які безпідставно використовують звільнення від оподаткування митом (податкову пільгу);

5) особа, яка реалізує або передає у володіння, користування чи розпорядження товари, що були випущені у вільний обіг на митній території України із звільненням від оподаткування митними платежами, до закінчення строку, визначеного законом;

6) особа, яка реалізує товари, транспортні засоби відповідно до статті 243 цього Кодексу.

Мито – не прямий податок на споживання, який стягується з товарів, що переміщуються через митний кордон України.

Митне оподаткування є одним з основних напрямків зовнішньоекономічної політики держави. Нормативне регулювання оподаткування мита в Україні здійснюється згідно з митним кодексом.

Ставки мита диференційовані і відрізняються від АЗ тим, що сплачуються тільки при переміщенні через митний кордон і перелік товарів обкладається митом значно ширше.

Митна територія України – територія України, зайнята сушею, територіальне море, внутрішні води, і повітряний простір, а також штучні острови, установки та споруди, що створюються у виключній морській економічній зоні України. Митний кордон – кордон митної території України.

Види переміщень через митний кордон товарів: а) ввіз в Україну; б) вивіз з України; в) транзит через територію.

Митний контроль здійснюється посадовими особами митних органів шляхом:

1.Перевірки документів та відомостей, необхідних для такого контролю

2.Митного огляду

3.Обліку товарів і транспортних засобів

4.Усного опитування громадян та посадових осіб підприємств

5.Перевірки системи звітності та обліку своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів при переміщенні товарів через митний кордон

6.Огляду територій та приміщень-складів тимчасового зберігання, спеціальних митних зон, магазинів безмитної торгівлі та інших місць де знаходяться товари і транспорті засоби, що підлягають митному контролю.


Читайте також:

  1. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  2. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  3. Адміністративне правопорушення як підстава юридичної відповідальності: ознаки і елементи.
  4. Азот, фосфор, біогенні елементи та їх сполуки, органічні речовини
  5. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  6. Артеріальний пульс, основні параметри
  7. Базові елементи управління проектом
  8. Банківська система та її основні функції
  9. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. особливості побудови банківської системи в Україн
  10. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  11. Банківська система: сутність, принципи побудови та функції. Особливості побудови банківської системи в Україні.
  12. Безробіття: сутність, види, соціально – економічні наслідки.




Переглядів: 815

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 3: Мито | Особливості стягнення мита

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.