МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Класифікація бухгалтерських рахунків.Узгодженість Плану рахунків з фінансовою звітністю
Рахунки бухгалтерського обліку відрізняються між собою своїм економічним змістом, призначенням та структурою, рівнем узагальнення інформації. Всі рахунки можна об’єднати у певні однорідні групи на підставі спільної для цієї групи ознаки, тобто рахунки можна класифікувати. Класифікація рахунків допомагає вивчити їх зміст, структуру, призначення, побудувати План рахунків. Класифікують рахунки за наступними ознаками (рис.5.2, 5.3):
Рис.5.2. Ознаки класифікації бухгалтерських рахунків
Рис.5.3. Класифікація бухгалтерських рахунків за різними ознаками Класифікація рахунків за об’єктами відображення (активні, пасивні, активно-пасивні) і за рівнем узагальнення даних (синтетичні, субрахунки, аналітичні) була розглянута у попередніх розділах. Охарактеризуємо більш детально класифікацію рахунків за іншими ознаками.
Стосовно бухгалтерського балансу рахунки поділяють на балансові і позабалансові. Балансові рахунки – це рахунки, початкові і кінцеві залишки яких використовують для складання бухгалтерського балансу на початок і кінець звітного періоду відповідно. Приклади балансових рахунків: 10, 12, 20, 22, 23, 30, 31, 36, 40, 43, 50, 60, 63 та ін. Позабалансові рахунки – це рахунки, дані яких не знаходять відображення у балансі. Вони призначені для узагальнення інформації про наявність і рух цінностей, що не належать підприємству, але тимчасово перебувають у його користуванні, розпорядженні або на зберіганні, бланків суворого обліку, списаних активів (нестачі цінностей, дебіторська заборгованість) для спостереження за можливістю їх відшкодування винними особами (боржниками), амортизаційних відрахувань. Приклади позабалансових рахунків: 01, 02, 03, 04, 05 та ін.
На відміну від балансових рахунків, облік на яких ведеться методом подвійного запису, операції на позабалансових рахунках відображають одним записом – по дебету чи кредиту рахунка.
По відношенню до інших рахунків бухгалтерські рахунки поділяють на постійні (реальні) та тимчасові (номінальні). Постійні (реальні) – це рахунки необоротних і оборотних активів, власного капіталу і зобов’язань підприємства. Приклади постійних рахунків: 10, 11, 12, 20, 22, 25, 26, 28, 30, 40, 50, 60 та ін. Тимчасові (номінальні) – це рахунки доходів, витрат, фінансових результатів діяльності підприємства. Приклади тимчасових рахунків: 70, 71, 72, 75, 92, 93, 94, 95, 97, 79 та ін. За економічним змістом рахунки бувають наступні (рис.5.4.):
Рис.5.4. Класифікація рахунків за економічним змістом
Рахунки необоротних активів – це рахунки класу 1 Плану рахунків; оборотних активів – класу 2, 3; витрат майбутніх періодів – рахунок 39. Рахунки власного капіталу – рахунки розділу 4 Плану рахунків (40, 41, 42 та ін.); забезпечень – рахунки забезпечення виплат відпусток, гарантійних зобов'язань, цільового фінансування і цільових надходжень та ін.; поточних і довгострокових зобов’язань – рахунки класів 5 і 6 Плану рахунків; доходів майбутніх періодів – рахунок 69. Рахунки доходів і результатів діяльності – це рахунки класу 7 Плану рахунків; витрат - рахунки класу 8 і 9.
За призначенням і структурою рахунки класифікують на наступні (рис.5.5, табл. 5.3):
Рис.5.5. Класифікація рахунків за призначенням і структурою Таблиця 5.3 Характеристика бухгалтерських рахунків, прокласифікованих за призначенням і структурою
Контрольні запитання 1. Дайте визначення Плану рахунків. 2. За якою системою у Плані рахунків наведені коди та рахунки? Що означає кожна цифра коду? 3.Скільки класів рахунків об’єднано у Плані рахунків? Назвіть їх. 4. Що таке робочий План рахунків? 5. Дайте характеристику кожному класу Плану рахунків. 6. Яким чином План рахунків узгоджений із фінансовою звітністю? 7. За якими ознаками класифікують бухгалтерські рахунки? 8. Чим балансові рахунки відрізняються від позабалансових? Наведіть приклади рахунків кожного із цих видів. 9. Дайте визначення постійних і тимчасових рахунків. Наведіть приклади. 10. Охарактеризуйте класифікацію рахунків за економічним змістом. 11. На які групи поділяють рахунки за призначенням і структурою?
Тема 6. Первинне спостереження, документація та інвентаризація
Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|