Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Міжнародне співробітництво щодо охорони праці.

Державна політика в галузі охорони праці.

За минулий з того часу період опрацьовано і затверджено понад 50 підзаконних нормативно – правових актів до конкретних статей цього Закону. 21.11.2002 року Президент України затвердив переглянуту редакцію цього Закону, що забезпечило більш конкретну можливість практичної реалізації його вимог. Разом із Законом України «Про охорону праці» зазначені нормативно-правові акти сьогодні складають цілком самостійну гілку трудового права – законодавство про охорону праці, яка створює міцний правовий фундамент на шляху вирішення завдань щодо підвищення рівня безпеки і умов праці в суспільному виробництві та забезпечення належного захисту прав і соціальних інтересів працівників, визначає принципи державної політики в цій важливій сфері соціально – трудових відносин, механізм її реалізації за умов впровадження ринкової економіки та перебудови суспільства.

Разом з тим слід зауважити, що повний перелік нормативно-правових актів, які сьогодні регулюють вирішення проблем безпеки, гігієни праці та виробничого середовища, є значно ширшим і включає, поряд із вищезгаданими цільовими нормативно–правовими актами про охорону праці, велику кількість законів та підзаконних документів, які теж безпосередньо стосуються зазначених проблем або тісно взаємопов’язані з ними, мають значні сектори або суттєві точки перетину із законодавством про охорону праці.

Зокрема, до них належать:

– Закон України «Основи законодавства України про охорону здоров’я» від 19.11. 1992 р. № 2801–ХII;

– Закон України «Про пожежну безпеку» від 17.12. 1993 р. № 3745–ХII;

– Декрет Кабінету Міністрів України «Про стандартизацію і сертифікацію» від 10.05. 1993 р. № 46–93;

– Закон України «Про використання ядерної енергії і радіаційну безпеку» від 08.02. 1995 р. № 35/95–ВР, а також підзаконні нормативно-правові акти до перелічених та інших законів, конкретні правила (пожежної безпеки, дорожнього руху, санітарні норми і правила тощо), стандарти, гігієнічні нормативи, положення, інструкції та інші документи нормативно-правового або організаційно-технічного характеру, що хоч і мають різне призначення, однак відіграють неабияку роль в організації охорони праці в цілому.

 

У певних напрямах роль цієї частини нормативно-правової бази є вирішальною, тому віднесення того чи іншого акта до поняття «законодавство про охорону праці» має досить умовний характер, але це не може сприйматись як підтвердження їх другорядності. Умовність відношення того чи іншого нормативно–правового акту до законодавства про охорону праці можна простежити на прикладі низки документів, що відносяться до компетенції Міністерства охорони здоров’я України. Так, відносно до вимог Закону «Про охорону праці» розроблено і введено в дію «Положення про медичний огляд працівників певних категорій», «Перелік важких робіт та робіт зі шкідливими та небезпечними умовами праці», на яких забороняється застосування праці жінок, «Граничні норми піднімання і переміщення важких речей і робіт зі шкідливими умовами праці», на яких забороняється застосування праці неповнолітніх тощо. Однак є всі підстави вважати ці нормативно-правові акти також складовою частиною законодавства про охорону праці і здоров’я, оскільки вони спрямовані на захист життя і здоров’я громадян, зайнятих на виробництві, і безпосередньо пов’язані з Основами законодавства України про охорону здоров’я і Законом України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

 

4. Нормативні вимоги Закону України «Про охорону праці»


Читайте також:

  1. Адміністративні правопорушення в галузі охорони здоров'я. Адміністративна відповідальність медичних працівників.
  2. Акти з охорони праці в організації.
  3. Акти з охорони праці, що діють в організації, їх склад і структура.
  4. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  5. Алкоголізм і безпека праці.
  6. Альтернативні шляхи охорони атмосфери
  7. Альтернативні шляхи охорони атмосфери
  8. Альтернативні шляхи охорони атмосфери
  9. Аналіз і оцінка стану охорони праці
  10. Аналіз продуктивності праці.
  11. Атестація робочих місць з шкідливими і небезпечними умовами праці.
  12. Безтарифні системи оплати праці.




Переглядів: 448

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПРАКТИКА ЗАСТОСУВАННЯ ОСНОВНИХ ЗАКОНОДАВЧИХ АКТІВ ПРО ОХОРОНУ ПРАЦІ В ГАЛУЗІ | Обєкти суміжних прав

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.03 сек.