МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Досвід бюджетного прогнозування.
Планування доходів і видатків бюджетів відштовхується від прогнозів соціального та економічного розвитку країни. Відповідні макропоказники мають бути реальними, обґрунтованими та доступними для контролю і незалежної експертизи. У більшості країн бюджет, як правило, складається на рік, але розвинені країни все частіше розробляють середньострокові, а то й довгострокові прогнози бюджетне-фіскального стану країни (Німеччина - обов'язкове фінансове планування на п'ять років, Угорщина - державний бюджет розробляється на три роки). Перші багаторічні бюджети були запроваджені в США у 1960-70-х роках. Довгострокові наслідки поточних рішень та суперечності середньострокових і річних бюджетів зумовили необхідність прогнозування багаторічних бюджетів. Прогнозування, користуючись науково-аналітичними методами, не має директивного статусу, виконує індикативну роль. Практика складання сучасних багаторічних бюджетів підпорядкована перспективі, визначеній урядом (глобальна мета) і виходять із принципу фінансових обмежень (зростання доходів за скорочення видатків). Бюджетну резолюцію конгрес США приймає на п'ять років. До прогнозування бюджетних призначень залучаються всі федеральні відомства. Загальні принципи формування наступного і майбутніх бюджетів, ліміти видатків міністерств тощо оприлюднюються. В Англії огляд бюджетних видатків охоплює трирічний період: поточний бюджетний рік і два наступні роки. Мета огляду - забезпечити ув'язку бюджетних призначень кожного року із середньостроковою фінансовою стратегією уряду. У Німеччині підготовка річного бюджету регламентується фінансовим планом на п'ять років. На перші два планові роки складається загальноекономічний прогноз з урахуванням очікуваних змін економічної кон'юнктури, але в розрахунки включається поправка на зростання цін і підвищення процентів. Федеральний бюджет оцінюється за 40 укрупненими статтями (визначаються шляхом прогнозів і кон'юнктурних припущень). Аналітично-статистична база фінансових органів налічує майже 8000 позицій видатків і 1500 позицій доходів бюджету. Управління фінансовою політикою і видатками уряду Канади здійснює бюджетні розрахунки на поточний і три наступних роки. Кожне бюджетне відомство розробляє оперативний план, за яким визначається фінансування програм протягом трьох років, а в парламент подає свої оцінки необхідних видатків на багаторічну перспективу. Прогнозування і багаторічне бюджетування практикується в багатьох інших країнах. В Австралії, Австрії, Данії, Фінляндії проводяться прогнозні розрахунки видатків на три роки. В Ірландії, Нідерландах, Португалії, Швеції бюджетні прогнози складаються на чотири роки вперед. Причому Швеція має трирічний бюджетний цикл. Туреччина формує річний бюджет, який залежить від параметрів п'ятирічних планів соціально-економічного розвитку країни (обов'язкові для державного сектора і рекомендуються приватному). Досвід зарубіжних країн свідчить, що: - складання багаторічних бюджетів має підпорядковуватись завданням макроекономічної і структурної політики, що робить необхідним відновлення середньо-та довгострокового планування соціального і економічно розвитку країни і прийняття з цих питань відповідних законодавчих рішень; - процедури складання бюджетів повинні збалансовувати перспективні цілі з поточними потребами, враховувати нинішні і майбутні інтереси, забезпечувати реалізацію майбутніх цілей за рахунок ресурсів поточного періоду; - необхідна системи бюджетних обмежень, властива суб'єктам господарювання, що діють у ринкових умовах: параметри бюджетів та окремих статей мають визначатися на основі лімітів, а не заявленої потреби; - заявки на видатки можуть прийматися за умови ресурсного забезпечення; - основна увага повинна зосереджуватися на конкретних цілях і результатах, під які виділяються бюджетні кошти; - видатки, визнані Пріоритетними, фінансуються, як правило, шляхом перерозподілу ресурсів, додаткове фінансування допускається у виняткових випадках (високий кінцевий результат потрібний споживачам, вищі національні інтереси); - цілі середньострокового прогнозування повинні включати скорочення бюджетного дефіциту і державного боргу (стандарти Євросоюзу згідно з Маастрихтськими угодами (1991 p.); - прозора й ефективна співпраця виконавчих та законодавчих органів повинна переконати суспільство в доцільності і правильності проведення витрат; - рівень бюджетного менеджменту, як і культура бюджетного процесу, залежать від рівня загальної культури та економічного і соціального розвитку, демократичних традицій, професіоналізму державних працівників.
Читайте також:
|
||||||||
|