МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Організація ведення бухгалтерського обліку в бюджетних установах в умовах застосування інформаційних технологій.План Організаціях ТЕМА 9 Комп’ютеризація бухгалтерського обліку в бюджетних Порядок складання балансу Для керівництва бюджетною установою потрібно мати достовірну та вичерпну інформацію про загальний обсяг використання, джерела утворення, стан та розміщення коштів. Такі дані отримують за допомогою одного з елементів методу бухгалтерського обліку – бухгалтерського балансу.Бухгалтерський баланс бюджетної установи – це метод відображення та групування на визначену дату, як правило на 1-е число, засобів бюджетної установи за видами, розміщенням, використанням та джерелами їх утворення в грошовій оцінці.Засоби бюджетної установи та джерела їх утворення в балансі показуються за статтями Стаття балансу – це складова активу і пасиву, яка характеризує групу економічно однорідних господарських засобів та джерел їх утворення.Статті балансу, в свою чергу, об’єднуються в економічно однорідні групи – розділи балансу.Актив балансу бюджетної установи складається з трьох розділів: І. Необоротні активи. ІІ. Оборотні активи .ІІІ. Витрати. У пасиві балансу відображаються джерела утворення засобів. Основним джерелом утворення господарських засобів бюджетної установи є асигнування з бюджету. Пасив балансу бюджетної установи складається з трьох розділів: І. Власний капітал. ІІ. Зобов’язання.І ІІ. Доходи. Структура балансу бюджетної установи суттєво відрізняється від балансу госпрозрахункової.Баланс складається на підставі звірених даних синтетичного та аналітичного обліку на кінець звітного періоду. Залишки на рахунках обліку на початок року повинні бути тотожні відповідним даним на кінець року в балансі за попередній період.Установи складають єдиний баланс за всіма коштами загального і спеціального фондів.Кожна установа заповнює в балансі тільки ті рядки, які відносяться до її діяльності.
2. Основи роботи з програмою “Парус-Бюджет” Одним з основних шляхів оперативного отримання повної та достовір- ної інформації про діяльність бюджетної установи є використання комп'ютерних технологій. В умовах використання комп'ютерних технологій відбувається зміна системи бухгалтерського обліку, облікового процесу, підвищення рівня управління. Крім того, комп'ютерна форма ведення обліку має ряд переваг перед ручною, серед яких основними є передбачені в програмі правила ведення бухгалтерського обліку (в програму вводяться правила формування тих чи інших проводок за господарськими операціями, тобто форма бухгалтерського обліку наповнюється специфічними бухгалтерськими знаннями), паралельне ведення обліку за декількома стандартами (на базі одних і тих же одноразово введених даних можна отримувати декілька систем оцінок і показників, що розраховуються за різними методиками). Компонентами комп'ютерної форми обліку, без яких неможливе її створення на конкретному підприємстві, є: — інформаційне забезпечення; — технічне забезпечення; — програмне забезпечення; — організаційне забезпечення; — методологічне забезпечення.__ Окрім цього, комп'ютеризація ведення бухгалтерського обліку в бюджетних установах є важливою передумовою створення єдиної інформаційної бази Державне казначейство — бюджетні установи. Вона зможе забезпечити ефективне управління ресурсами бюджетів як головними розпорядниками, так і розпорядниками нижчих рівнів, що передбачає оперативне та цільове використання зазначених ресурсів. Зважаючи на об'єкти і завдання бухгалтерського обліку бюджетних установ, однією з найбільш оптимальних програм для автоматизації обліку є програма “Парус-Бюджет”. Дана програма призначена саме для тих юридичних осіб, які отримують фінансування з бюджету для забезпечення своєї діяльності. Ведення обліку в програмі починається з налагодження параметрів Плану рахунків. Користувачі програми на власний розсуд можуть визначати склад рахунків, що ними використовуються, додаючи необхідні рахунки у вікні наступного типу. У програмі кожен рахунок (субрахунок) характеризується наступними двома ознаками, які: — визначають його належність до балансу й передбачають існування двох значень — “балансовий” та “позабалансовий”; вказують ознаку введення валютних операцій за рахунком і характеризуються такими значеннями: “валютний” і “нац. валюта”. Крім того в програмі передбачено типові схеми обробки аналітичних даних за рахунками, що визначають перелік різного роду дій, які можуть бути виконані над ними Для деталізації обліку об'єктів на синтетичних рахунках (субрахунках) передбачена можливість ведення аналітичного обліку. Для кожного синтетичного рахунку (субрахунку) можна відкрити аналітичні рахунки доп'яти розрізів. Число аналітичних рахунків одного рівня не обмежене; крім того, в програмі передбачено можливість за необхідності побудувати певну структуру аналітичних рахунків, зазначивши належність аналітичного рахунку одного рівня до аналітичного рахунку іншого рівня. Для збереження в програмі інформації про майно і джерела його утворення використовуються словники Словник — будь-яке сховище інформації, що не є обліковим регістром, в якому зберігаються дані не за конкретними документами, господарськими операціями, товарами, залишками або оборотами. Для більш зручної роботи позиції словника поєднуються в тематичні розділи, а розділи — в тематичні підрозділи. Склад розділів і підрозділів задається користувачем програми самостійно. Так, наприклад, для зберігання інформації про контрагентів підприємства використовується словник “Організації і відповідальні особи”.У словнику зберігаються відомості про контрагентів, з якими працює підприємство, їх реквізити, а також прізвище, посаду, паспортні дані та особові рахунки матеріально відповідальних і підзвітних осіб. Налагодження словників складається з двох етапів: — реєстрація тематичного розділу; — реєстрація об'єкта словника. Словник “Номенклатор” призначений для збереження і використання в програмі характеристик активів, що обліковуються на рахунках основних засобів, товарів і матеріалів. Позиція “Номенклатура” містить найменування матеріальних цінностей, одиницю виміру й облікову ціну. Для зберігання шаблонів типових господарських операцій використовують словник “Зразки господарських операцій”. У шаблонах поля, що містять інформацію, яка повторюється, є заповненими, а поля, зміст яких змінюється при кожній новій операції, залишаються незаповненими. Зразок готують заздалегідь і використовують при реєстрації господарських операцій. При цьому в програмі відбувається автоматичне перенесення усіх даних з такого зразка у нову господарську операцію. Програмою передбачена можливість роботи з розрахунковими, касовими та банківськими документами, а також податковими накладними та необхідними внутрішніми документами, форми яких визначаються підприємством самостійно. При веденні обліку господарських операцій за допомогою програми можна виділити наступні етапи роботи: — реєстрація господарської операції; — формування звітів за господарськими операціями. Кожна зареєстрована в журналі обліку господарська операція складається із заголовку та специфікації. Заголовок містить у собі загальні характеристики господарської операції. Специфікація складається з бухгалтерських проводок, кожна з яких містить у собі рахунок, сума за якому відображається за дебетом, і рахунок, де суму відображено за кредитом,найменування матеріальних цінностей, кількість та суму. Визначаючи значення характеристик, проводки потрібно враховувати ряд особливостей: — після зазначення рахунку, для якого в плані рахунків передбачені аналітичні рахунки, буде відкритий доступ для введення аналітич них значень до п'ятого розрізу; — якщо в проводці присутній рахунок матеріальних цінностей, то будуть доступні графи “Найменування ТМЦ” та “Кількість”; — якщо реєструється операція щодо надходження матеріальних цінностей, програма пропонує використовувати облікову ціну відповідної позиції “Номенклатура матеріальних цінностей”; для автоматичного розрахунку підсумкової суми проводки є можливість внести суму з розрахункових документів, увівши її з клавіатури; — якщо хоча б один з рахунків має ознаку “валютний”, то є можливість задати суму або у валюті, або в гривнях. Після введення однієїіз сум програма розрахує гривневий чи валютний еквівалент із використанням даних словника. При реєстрації господарської операції з використанням зразка, програма може обчислити суми проводок за розрахунковими формулами, заданими у зразку. У програмі “Парус-Бюджет” є можливість створювати прибуткові й видаткові ордери, що використовуються при оформленні касових операцій. Для створення банківських документів і реєстрації господарських операцій на підставі них, у програмі є можливість підготувати платіжні документи наступних типів: платіжне доручення, платіжна вимога, вимога-доручення, заява на переказ валюти, реєстр чеків, інкасове доручення. При цьому сума кожної проводки за валютним рахунком (а також залишків і оборотів) може бути записана у вигляді двох сум — суми в іноземній валюті й еквівалентній сумі в національній (базовій валюті). Перерахування здійснюється програмою автоматично за даними словника “Найменування і курси валют”. При реєстрації подібних господарських операцій суми в іноземній валюті перераховуються в еквівалент у національній валюті за курсом НБУ на день реєстрації. При зміні курсу іноземної валюти виникає необхідність у переоцінці валютних активів і пасивів. Для цього використовується розділ “Переоцінка валютних активів і пасивів”. Облік операцій в іноземній валюті можливий тільки за рахунками, для яких у словнику в “Плані рахунків” встановлена ознака “валютний” і тільки із застосуванням валют, попередньо зареєстрованих у словнику “Найменування і курси валют”. У цьому словнику необхідно систематично фіксувати поточні курси усіх валют, що використовуються в обліку. У розділі “Внутрішні документи” є можливість працювати з документами, якими оформлюються операції переміщення матеріальних цінностей. При цьому аналітичні розрізи в програмі дозволяють показати переміщення як між рахунками бухгалтерського обліку так і матеріально відповідальними особами. Внутрішні документи містять специфікацію — список запасів, над якими проводиться операція. Характеристики цих запасів повинні точно відповідати номенклатору програми. Система дозволяє готувати такі внутрішні документи: внутрішня накладна та прибутковий ордер, однак цей перелік можна розширити, зареєструвавши новий тип внутрішніх документів у словнику “Типидокументів”.Облік розрахунків здійснюється програмою у відомостях взаємних розрахунків. Відомість відкривається для кожного балансового рахунку контрагентів на один місяць. Кожен рядок відомості характеризує заборгованість одного контрагента за одним розрахунковим документом. Кожен рядок відомості містить сальдо на початок звітного періоду,підсумок оборотів за дебетом, підсумок оборотів за кредитом, підсумкове сальдо за рядком. Підсумкові обороти за рядком відомості формуються на підставі сум господарських операцій, що відносяться до даного рядка. При реєстрації і виправленні господарських операцій програма дозволяє формувати нові рядки відомості, а також вносити виправлення у вже існуючі рядки. В умовах запровадження обліку зобов'язань з метою забезпечення більш ефективного контролю за виконанням кошторису і цільового використання коштів бюджету слід комп'ютеризувати ведення цієї ділянки обліку. Це дозволить значно скоротити час на підготовку платіжних документів, а отже, на здійснення платежів і використання одержанного фінансування . Крім того, комп'ютеризація ведення даної ділянки обліку забезпечить оперативний контроль за використанням бюджетних ресурсів безпосередньо розпорядником коштів. При закритті облікового періоду в програмі передбачена можливість автоматичного перенесення на початок наступного місяця залишків трьохвидів: залишків засобів на рахунках, залишків за рахунками матеріальних цінностей і залишків дебіторської та кредиторської заборгованості. При перенесенні залишків програма порівнює залишки за активними й пасивними рахунками. При наявності розбіжностей програма видає попереджувальні повідомлення про те, що в оборотну відомість включені не всі обороти, відображені в обліку чи існують помилки щодо залишків на початок місяця, тому необхідно переформувати оборотні відомості по зазначених рахунках. Комп'ютеризація ведення обліку дозволяє спростити обліковий процес, підвищити оперативність отримання облікових даних в різних аналітичних розрізах, а отже використовувати облікову інформацію з метою налагоджен ня суворого контролю за витрачанням бюджетних ресурсів з метою їх цільового та економного використання
Читайте також:
|
||||||||
|