Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Автоматизована система ведення державного земельного кадастру

Соуси

В харчуванні школярів з раціону виключають гострі соуси, а також соуси з додаванням гострих приправ (гірчиці, хріну, оцту).

Рекомендуються більш ніжні за смаком соуси. Замість соусу краще подати вершки або сметану до таких страв, як: сирники, запіканки, пудинги, вареники, млинчики. До інших страв використовують соуси томатні, молочні, сметанні, солодкі.

Для учнів старших класів, крім вказаних соусів, використовують червоний соус і його похідні, грибні, рибні, маринади, майонези.

Технологія приготування цих соусів звичайна, але замість оцту рекомендується використовувати лимонну кислоту, а борошно пасерувати без жиру, щоб зберегти харчову цінність страв.

Борошняні кулінарні і кондитерські вироби

Значне місце в харчуванні дітей займають борошняні кулінарні і кондитерські вироби. Вони характеризуються різноманітністю і високою харчовою цінністю. Широким попитом у дітей користуються млинчики, пельмені, вареники, пиріжки, пироги і інші вироби.

Солодкі страви і напої

В добовому раціоні дітей важливе місце займають солодкі страви і напої. По-перше, вони мають приємний смак. По-друге, вони є основним джерелом вуглеводів, необхідних для організму, що розвивається, створюють почуття ситості.

Крім того, натуральні плоди і ягоди, цитрусові багаті мінеральними речовинами і вітамінами.

Діти особливо люблять в натуральному вигляді кавуни, дині, цитрусові, ягоди з цукром, вершками.

Компоти, киселі бажано готувати зі свіжих фруктів і ягід, шипшини. Желе, муси, креми, приготовлені в порційних формах, прикрашають стіл і викликають у дітей апетит.

Гарячі солодкі страви (пудинги, запіканки з яблуками і ін.) не тільки смачні, але й калорійні, їх рекомендується включати в меню сніданків, вечері, а на обід подавати компот, кисіль.

Чай, кава з молоком теж користуються попитом у дітей. Але споживання їх у великій кількості викликає у дітей зайве збудження, серцебиття,поганий сон. Тому в дитячому харчуванні рекомендується використовувати замінювачі кави. В меню шкільних їдалень необхідно включати фруктово-ягідні, овочеві соки, молоко, молочнокислі продукти, молочні і вітамінні напої.

23.2. Особливості харчування учнів ПТУ

Харчування учнів ПТУ має ряд особливостей. Учні профтехучилищ одночасно з навчанням отримують робітничу кваліфікацію, тому денний раціон учнів повинен покривати енергетичні затрати, пов'язані не тільки з розумовою працею, але і роботою на виробництві, складатися у відповідності з фізіологічними нормами харчування, з вимогами науки про харчування, тобто харчування повинно бути раціональним, основні елементи якого - збалансованість, правильний режим харчування.

НОРМИ ПРОДУКТІВ


 


Харчування учнів ПТУ здійснюється на основі діючих натуральних норм продуктів харчування і розрахункових грошових норм витрат на одного учня на день, які забезпечують необхідну калорійність раціонів харчування (табл. 1.3).

Таблиця 1.3

Добові норми вживання продуктів одним учнем ПТУ

 

 

Продукти К-сть продуктів, г (брутто)
чотириразове харчування дворазове харчування
Хліб    
пшеничний
житній
Макаронні вироби
Крупи
Бобові
Борошно пшеничне
Сухарі пшеничні
Крохмаль
Цукор
М'ясо
Ковбасні вироби
Субпродукти (серце, печінка,    
вим'я, нирки) зо
Риба
в тому числі оселедець
Яйця, шт. 0,7 0,5
Молоко і молочнокислі продукти
Сир напівжирний
Сметана 30%-на
Сир твердий
Масло вершкове
Маргарин ЗО
Олія  
Картопля  
Овочі
Томат-пюре  
Фрукти свіжі або сік    
Сухофрукти  
Чай  
Какао   0,5 0,5
Желатин   0,3 0,3
Спеції   1,5
Сіль  
Дріжджі  

 

Для учнів, професія яких пов'язана з роботою в гарячих і шкідливих цехах, на різницю у вартості в раціон необхідно додатково включати такі продукти: сир -10г, молоко - 100 г, сік - 50 г або свіжі фрукти; для учнів, професії яких пов'язані з підземними роботами, в раціон додатково включають: сир - 10г, масло вершкове - 10г, молоко -100 г, фрукти свіжі або сік - 50 г.

Норми продуктів складені з урахуванням забезпечення необхідної кількості енергії і поживних речовин. Завідуючий виробництвом повинен суворо слідкувати за їх дотриманням не тільки протягом місяця, але і щотижня, щоб забезпечити рівнозначність раціону.


 


ЕНЕРГЕТИЧНА ЦІННІСТЬ І СКЛАД ДЕННОГО РАЦІОНУ

Важливим елементом організації раціонального харчування учнів є правильний розподіл об'єму денного споживання їжі. Найбільш обгрунтованим режимом харчування учнів ПТУ, які проживають окремо від сім'ї, є чотириразове харчування.

Загальна енергетична цінність добового раціону розподіляється таким чином: сніданок - 30%, обід - 40%, підвечірок - 10%, вечеря - 20%.

Для учнів, що проживають з батьками, організовують дворазове харчування.

Години приймання їжі повинні бути узгоджені з розпорядком ПТУ Загальна калорійність добового раціону визначається на основі калорійності сніданку, обіду, підвечірка І вечері.

Добові енергетичні затрати учнів ПТУ в період теоретичних занять - 2700-3000 ккал для юнаків, 2400-2700 ккал - для дівчат (табл. 1.4).

В період виробничої практики енергетичні затрати збільшуються.

В залежності від характеру праці всі учні ПТУ поділяються на групи.

Таблиця 1.4

Енергетичні затрати учнів ПТУ

 

Групи ін­тенсивності праці Юнаки, МДж (ккал) Дівчата. МДж (ккал) Характер професійної діяльності
12Д 10,9 Теоретичні заняття
  (2900) (2600)  
ІІ 13,4 12,1 Виробнича практика учнів ПТУ
  (3200) (2900) легкої, харчової, текстильної
      промисловості і ін.
III 14,6 13,4 Виробнича практика учнів ПТУ
  (3500) (3200) сільського господарства
IV 15,9 14,6 Виробнича практика учнів ПТУ
  (3800) (3500) металургійної, деревообробної
      промисловості і ін.
V 16,7 Виробнича практика учнів ПТУ
  (4000)   вугільної, гірничодобувної
      промисловості і ін.

 

При цьому добова потреба в білках становить 14%, з яких 60% -тваринні білки, у жирах - 31%, з яких 20% -рослинні, у вуглеводах -55% загальної калорійності раціону. Кількість цукру в добовому раціоні н період навчального процесу не повинна перевищувати 70-80 г, при інтенсивному фізичному навантаженні рекомендується збільшити вживання цукру до 90-100 г на добу.

Співвідношення білків, жирів і вуглеводів під час навчального процесу повинно становити 14:31:55, у період виробничої практики (при інтенсивному фізичному навантаженні) - 14:30:56.

Дані про потребу учнів ПТУ в енергії і харчових речовинах зведені в таблиці 16.

Таблиця 1.5

Потреба в основних харчових речовинах учнів ПТУ

 

 

 

Групи Стать Білки, І Жири, г Вуглеводи, г
всього в тому числі тваринних всього в тому числі рослинних всього цукор
І юнаки дівчата 60 54 400 360 80 70
ІІ юнаки дівчата 112 100 67 60 11О 100 440 400
III юнаки дівчата 122 112 73 67 122 11О 24 22 480 440 %
IV юнаки дівчата 133 122 80 73 131 122 26 24 522 480
V юнаки 11О
  дівчата - -

Особливе значення при організації харчування учнів ПТУ має наявність в раціоні важливих мінеральних речовин і вітамінів.

Потреба організму в кальції становить 1200 мг, у фосфорі -1800 мг, у магнії - 300 мг, залізі - 18 мг. Забезпечити таку їх кількість для організму можна включенням в раціон страв з молочних продуктів і овочів. Тому зменшувати кількість овочевих гарнірів або

заміняти овочеві гарніри круп'яними і макаронними виробами не можна.

Не менше значення має забезпечення вітамінами. Необхідна їх кількість в денному раціоні така: В, - 1,7 мг, В2 - 2 мг, В6- 2 мг, В12 - З мг, С - 75 мг, А - 1000 мкг, Е - 15 МЕ, D - 100 МЕ.

МЕНЮ і ОСОБЛИВОСТІ ПРИГОТУВАННЯ СТРАВ

Важливим фактором, який забезпечує можливість харчування на основі збалансованості, є впровадження в їдальні ПТУ комплексного харчування.

Меню комплексного харчування повинно розроблятися з урахуванням таких основних вимог: за енергетичною цінністю, вмістом харчових речовин комплексні раціони повинні відповідати потребі в енергії, асортимент продуктів, страв повинен бути різноманітним, не дозволяється повторювання одних і тих самих страв протягом тижня.

Страви, включені в меню, повинні мати високі органолептичні властивості, бути легко засвоюваними, сумісними одна з одною і викликати почуття ситості.

Сніданок має важливе значення в добовому режимі харчування учнів. Він повинен містити достатню кількість білків.

В меню сніданку необхідно включати м'ясні або рибні страви з гарніром, масло вершкове, страви з овочів, сиру, а також гарячі напої (чай, кава).

Обід призначений для компенсації основних затрат енергії учня під час навчання або виробничої практики. Він складається з 3-4 страв: холодної закуски (салати, вінегрети і ін.), першої страви і другої (м'ясні, рибні з гарніром), третьої (солодкої) і напою.

Підвечірок включає вироби із тіста і напій (чай, молочнокислі продукти).

На вечерю пропонуються другі страви (молочні, яєчні, овочеві, страви з круп, сиру, картоплі і ін.), а також треті страви (киселі, компоти).

На кожне приймання їжі включається 100-150 г хліба.

Щоб раціонально скласти меню на тиждень, потрібно розрахувати кількість страв, які необхідно включити в нього. При цьому можна прийняти такі норми виходу страв: салати і вінегрети - 75,100 г, перші страви - 250, 500 г; гарніри-100, 150г напої-100, 150,200 г, солодкі страви 50, 100г.

Мри оріанізації раціонального харчування учнів ПТУ велике значення має впровадження комбінованих гарнірів, які складаються ч двох-трьох компонентів.

Круп'яні гарніри добре поєднуються зі свіжими, консервованими та маринованими овочами.

Мри реалізації комплексних обідів кількість хліба повинна підпускатися з урахуванням наявності м'ясних, круп'яних страв і гарнірів.

При приготуванні страв оцет замінюють лимонною кислотою.

При складанні меню слід враховувати калорійність окремих страв. Якщо перша страва нисококалорійна, то другу страву необхідно включити менш каноріііну, і навпаки, або підбирати обидві страви середньої калорійності,

Наприклад,сніданок не може забезпечувати необхідну калорійність одними висококалорійними гастрономічними продуктами (сир, масло), оскільки об'єм сніданку буде малим, не буде відчуття ситості. Крім того, в такому сніданку буде відсутня гаряча страва.

 

3. Бази даних автоматизованої системи ведення державного земельного кадастру

4. Програма для ведення автоматизованої системи Державного земельного кадастру Geodetic Information System

1. Етапи проектування інформаційної системи

 

Проектування інформаційної системи – це процес, спрямований на вдосконалення інформації системи об’єкта управління, що передбачає створення та впровадження комплексного розв’язання різноманітних задач із застосуванням сучасних програмних та технічних засобів.

Проектування інформаційної системи передбачає вивчення, розгляд, опис певного об’єкта у повному обсязі з урахуванням його істотних властивостей.

Таким об’єктом може бути будь-яка модель, що описує систему, процес чи певну сукупність об’єктів.

Мета проектування інформаційної системи полягає у створенні проекту системи обробки інформації з докладним описом усіх проектних рішень щодо створення та експлуатації інформаційної системи.

Об’єктами проектування можуть бути різні класи систем управління: підприємство, технологічний процес, виробниче об’єднання, галузь, організація тощо.

Стадії проектування інформаційної системи:

1. Перед проектна стадія:

· Збір та аналіз інформації про об’єкт

· Визначення структури інформаційної системи

· Розробка технічної документації та технічного завдання

2. Проектна стадія

· Розробка проектної документації

3. Стадія введення в експлуатацію

Методи проектування інформаційної системи – різні способи їх створення, що підтримуються відповідними засобами проектування.

Система проектування – складана організаційно-технічна система, що включає комплекс методичних матеріалів, програм, алгоритмів, технічних засобів, які регламентують організацію проектних робіт і забезпечують комплексне застосування ЕОМ на всіх стадіях та етапах створення проекту інформаційної системи.

 

 

 


Рис.1 Управління інформаційною системою

Технологія проектування інформаційної системи – створення або модернізація її проекту на основі використання методів і засобів проектування.

Зміст проектної документації на інформаційну систему

1. Загальний опис проекту робіт

2. Схема функціональної структури інформаційної системи

3. Опис автоматизованих функцій

4. Опис постановки комплексу задач

5. Схема і опис організаційної структури

6. Опис інформаційного забезпечення інформаційної системи

7. Опис систем класифікації та кодування техніко-економічної інформації

8. Проектне оцінювання надійності інформаційної системи

9. Розрахунок економічної ефективності

10. Захист інформаційної системи

 


Читайте також:

  1. Active-HDL як сучасна система автоматизованого проектування ВІС.
  2. I. Введення в розробку програмного забезпечення
  3. II. Бреттон-Вудська система (створена в 1944 р.)
  4. II. Організація і проведення спортивних походів
  5. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  6. IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО
  7. V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок
  8. VI. Оформлення маршрутної документації на проведення туристичних походів та експедицій
  9. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  10. VI. Система навчаючих завдань для перевірки кінцевого рівня завдань.
  11. VI. Узагальнення та систематизація знань
  12. VII. Закріплення нового матеріалу і систематизація знань.




Переглядів: 1885

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Страви з риби | Бази даних АС ДЗК

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.