МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ФізкультхвилинкаIV. Робота над вивченням нового матеріалу. - Сьогодні ми повторимо правила і виконаємо вправи , які допоможуть вам узагальнити й систематизувати знання про дієслово та його майбутній час. Ви вчитиметесь міркувати , використовувати свої знання на практиці, колективно працювати, допомагати товаришам.
1. Вибіркове списування. ( Вправа 110 ) - Розгорніть підручник на сторінці 59 і погляньте на вправу 110. Давайте прочитаємо текст. ( Читання ланцюжком ) - Знайдіть дієслова майбутнього часу.( Дасть, прийде, заграє, застигне, припадуть, зупиниться, слухатиме ) - На яку дію вони вказують ? ( Майбутню ) - А зараз випишіть з тексту дієслова майбутнього часу. ( учні записують дієслова на дошці і запитання до них. Наприклад : Дасть ( що зробить ? ) ) - Молодці ! Ви правильно виконали вправу і цим принесли ще 1 пазл ! 2. Розгляд таблиці змінювання дієслів майбутнього часу. - А зараз погляньте на таблицю, дієслова майбутнього часу змінюються за числами та особами.( Вчитель пояснює змінювання дієслів на таблиці ) - Зверніть увагу на особові займенники та питання - Назвіть особові займенники у таблиці . 3. Опрацювання правила про змінювання дієслів майбутнього часу. ( ст. 60 ) - А зараз ми з вами проведемо гру, яка називається “Наш не наш час”. ( 1 ряд –минулий час, 2 ряд – теперішній час, 3 ряд – майбутній час. Вчитель читає вірш, а учні коли почують дієслово їхнього часу плескають у долоні ) Весна Радісно засвітило весняне сонечко. По дорогах біжать веселі струмки. Лід на річці посинів. Набубнявіють на деревах бруньки. Діти вішають шпаківні,бо з теплих країв прилетять птахи. Всі радісно всміхаються, бо прийшла весна.
- Молодці ! За те, що ви були уважними отримуєте ще 1 пазл !
4. Порівняльний аналіз особових закінчень дієслів теперішнього і майбутнього часу. ( ст.. 60 Впр.112 ) (Читання вірша ) - Знайдіть дієслова і визначте їх час. - Випишіть дієслова майбутнього часу в один стовпчик, а теперішнього в інший і позначте закінчення. Майбутній час :Теперішній час : НазносимЗносим НазносимоЗносимо ЗбудуємоБудуємо ЗробимоРобимо - Позначте закінчення і порівняйте. Який висновок можна зробити ? ( Дієслова майбутнього часу, які відповідають на питання що зробить ? що зроблю? що зробили? що зробимо? та ін.., мають такі самі особові закінчення, як і дієслова теперішнього часу. ) - Правильно ! Ось і наш п’ятий пазл ! - Так правильно і щоб добре це запам’ятати давайте прочитаємо правила на ст.. 60. 5. Опрацювання правила на ст. 60-61. Ми і вчились, і трудились, І напевно, вже втомились, Тож давайте для розрядки, Зробим кілька вправ зарядки. Раз! – підняли руки вгору. Два! – нагнулися додолу. Три! – повернулись вправо, вліво. На Чотири! – враз присіли. Похитали головою, Встали, тупнули ногою. Пальчиками повертіли І за парти тихо сіли. 6. Вправа 113. - Погляньте на вправу 113, прочитайте що потрібно зробити у цій вправі. Отже, ви повинні поставити дієслова в усіх особових формах майбутнього часу, користуючись табличкою на ст. 59. 1 ряд- слово “переписувати”, 2 ряд – “вишивати”, 3 ряд – “відїжджати”. ( Один учень з кожного ряду читає виконане завдання ) 1 ряд – слово “переписувати” . (Однина) Переписую,буду переписувати, переписуватиму, перепишеш, будеш переписувати, переписуватимеш, перепише, буде переписувати, переписуватиме; ( Множина ) Перепишемо, будемо переписувати, переписуватимемо, перепишете, будете переписувати, переписуватимете, перепишуть, будуть переписувати, переписуватимуть; 2 ряд – слово “вишивати”. ( Однина ) Вишию, буду вишивати, вишиватиму, вишиєш, будеш вишивати, вишиватимеш, вишиє, буде вишивати, вишиватиме; ( Множина ) Вишиємо, будемо вишивати, вишиватимемо, вишеєте, будете вишивати, вишиватимете, вишиють, будуть вишивати, вишиватимуть; 3 ряд – слово “відїжджати”. ( Однина ) Відїду, буду відїжджати, відїжджатиму, відїдеш, будеш відїжджати, відїжджатимеш, відїде, буде відїжджати, відїджатиме; ( Множина ) Відїдемо, будемо відїжджати, відїжджатимемо, відїдете, будете відїжджати, відїжджатимете, відїдуть, будуть відїжджати, відїжджатимуть.
Запитання вчителя : - Як змінюються дієслова майбутнього часу ? ( За числами та особами ) - За допомогою чого визначаємо особу та число дієслова ? ( ( Займенника, питання та закінчення ) - Якщо форма майбутнього часу виражається двома словами, то змінюється……. тільки закінчення допоміжного дієслова бути . Наведи приклад з дієсловом читати. - Назви займенники 1, 2, 3 особи множини . ( 1 – ми, 2 – ви, 3 – вони ) - Назви займенники першої, другої та третьої особи однини . ( 1 – я, 2 – ти, 3 – він, вона , воно ) - На які питання відповідає перша особа однини ? ( що зроблю ? що буду робити ? що робитиму ? ) - Ви добре попрацювали і тому отримуєте останній пазл !
|
||||||||
|