МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
УРОК 10.Тест 1. Результатом професійного становлення є: а) професійне самовизначення; б) професійна творчість; в) професійна майстерність. 2. Норми професійної етики поширюються, як правило, на сферу професійної діяльності: а) «людина — знакова система»; б) «людина — людина»; в) «людина — техніка»; г) «людина — художній образ»; д) «людина — природа». 3. Рівень майстерності, якого досягає людина на шляху професійного становлення, називається: а) професійною компетентністю; б) професійною вмілістю; в) професійною навченістю. 4. Досягнення професійної компетентності припадає зазвичай на періоди: а) пізньої юності; б) дорослості; в) зрілості. 5. Комплексна характеристика професії, в якій описані її особливості, зміст і характер праці, називається: а) психограмою; б) професіограмою; в) професіографічним описом. 6. Залежно від предмета праці професії розподіляють: а) на 3 типи; б) на 4 типи; в) на 5 типів. 7. Професія «лікар» — це професія типу: а) «людина — знакова система»; б) «людина — людина»; в) «людина — техніка»; г) «людина — художній образ»; д) «людина — природа». 8. Компонентом культури праці є: а) сприятливий соціально-психологічний клімат; б) високий рівень компетентності співробітників; в) великий колектив. 9. Принцип «Не нашкодь!» — це принцип професійної етики професій типу: а) «людина — знакова система»; б) «людина — людина»; в) «людина — техніка»; г) «людина — художній образ»; д) «людина — природа».
Ми розглянули основні види діяльності людини: працю, навчання, гру. Суспільна праця назавжди виділила людину зі світу тварин. Будучи необхідною умовою існування й розвитку людства, праця — та основа, на якій відбувається психічний розвиток особистості. Навчання — це своєрідний підготовчий етап до трудової діяльності й характеризується спрямованістю на оволодіння знаннями, вироблення певних умінь і навичок. Зрозуміло, що оволодіння всім обсягом знань, умінь і навичок є нелегкою працею, вимагає вольових зусиль і напруги як розумових, так і фізичних сил. У процесі навчання в школі в учнів розвиваються вольові якості, необхідні в праці, формуються цілеспрямованість, відповідальність, потреба постійно збагачувати свій розум знаннями. Таким чином, процесс навчання в загальноосвітній школі — це необхідний етап підготовки до будь-якого виду трудової діяльності. Правильний вибір професії є важливим для будь-якої людини. Оптимальне порівняння своїх здібностей, бажань і потреб суспільства — стратегія успіху при виборі професії. Це одна зі складових становлення особистості як професіонала. Практична робота №6 Визначенизначення основних компонентів процессу вибору майбутньої професії «Сім кроків до зваженого рішення» Хід роботи 1. Складіть список підходящих професій, які вам цікаві й за якими ви хотіли б працювати (при складанні такого списку намагайтеся уникнути помилок, яких досить часто припускаються молоді люди, див. додаток до практичної роботи). 2. Складіть перелік вимог до професії, яку обираєте: — майбутній рід занять: … — життєві цінності: … — життєві цілі: … — реальне працевлаштування за фахом: … — бажаний рівень професійної підготовки: … — мої схильності й здібності: … — бажані зміст, характер й умови праці: … 3. Складіть перелік вимог кожної із професій до особистості.
4. Оцініть рівень знань про професії з вашого списку й свою відповідність вимогам професій, заповнивши анкету. Використовуйте такі показники оцінювання: 1 — не знаю (немає); 2 — знаю (є) частково; 3 — знаю (є) повністю. Анкета «Я і моя майбутня професія» Розділ 1. Що я знаю про майбутню професію 1. Формула професії — … 2. Зміст праці за професією — … 3. Санітарні й економічні умови праці — … 4. Вимоги професії до людини — … 5. Рівень потреби в професії — … 6. У мене є початкові професійні знання — … 7. Я знаю шляхи придбання професії — … 8. Я уявляю перспективи професійного зростання — … Розділ 2. Що я знаю про мої особисті професійні можливості 1. У мене є інтерес до професії — … 2. У мене є здібності до виду праці, що я обираю,— … 3. Особливості мого характеру відповідають вимогам професії — … 4. Особливості психічних процесів відповідають вимогам професії — … 5. Моє здоров’я відповідає вимогам професії — … 6. У мене є знання із загальноосвітніх предметів, безпосередньо пов’язаних із майбутньою професією,— … Разом: _____ балів.
5. Оцініть результати, використовуючи наведену шкалу.
6. Зробіть висновок про рівень своєї готовності до професійного самовизначення за кожною професією. Заповніть таблицю.
7. Виберіть професію, яка найбільше відповідає вам. Мій вибір: ... .
Додаток до практ ичної роботи Помилки, яких припускаються молоді люди при виборі професії • Вибір професії «за компанію» (під впливом товаришів). Досить типова помилка. Буде великою вдачею, якщо ваші інтереси збігаються з інтересами вашого товариша. Тоді й вибір виявиться правильним. У протилежному випадку робота не приноситиме ані радості, ані задоволення, і вас осягне розчарування. І обов’язково настане момент, коли ви будете змушені змінити початковий вибір. Ураховуйте особливості свого характеру, здібності, навички, а не просто сліпо йдіть за своїм ініціативним товаришем. • Існуючі думки про престижність професії. Ви з дитинства, напевно, пам’ятаєте слова: «Усі професії важливі, усі професії потрібні». Щодо професії забобони виявляються в тому, що деякі важливі для суспільства професії вважаються негідними або непристойними. Проте, на жаль, не завжди оволодіння модною професією означає, що професія приноситиме задоволення, відповідатиме вашим здібностям та інтересам. І в результаті оволодіння модною або престижною професією, що забрала так багато часу, сил, виявиться даремним. І ви просто втратите час марно. • Перенесення ставлення до людини, представника тієї або іншої професії, власне на професію. При виборі професії слід ураховувати насамперед особливості певного виду діяльності, а не обирати професію тільки тому, що тобі подобається людина, яка займається цим видом діяльності. Приємна в спілкуванні людина, яка може із захопленням розповісти про свою роботу,— це чудово. Але це зовсім не означає, що ви одержуватимете від подібної роботи таке саме задоволення й радість. • Захоплення тільки зовнішнім або якимось окремим боком професії. За легкістю, з якою актор створює на сцені образ, стоїть напружена, буденна праця. Робота моделі, що зараз так привертає увагу дівчат, припускає багатогодинні прогони на подіумі, обмеження в харчуванні, великі фізичні навантаження. Тому серйозний підхід до вибору професії припускає вивчення її з усіх боків. • Ототожнення шкільного навчального предмета з професією. Якщо вам подобається якийсь шкільний предмет (наприклад, математика), ви маєте розуміти, які реальні професії, пов’язані з математикою, існують (програміст, учитель математики, учений-теоретик, викладач у вищому навчальному закладі). І кожна з них вимагає не тільки знань з математики, але й багатьох інших ділових і особистих якостей. Тому необхідно добре уявити, до якої саме спеціальності ви хочете долучити свої знання. • Застарілі уявлення про характер праці у сфері матеріального виробництва. За сучасних умов виробництва практично всі професії тією або іншою мірою пов’язані з використанням комп’ютера, впровадження інноваційних технологій докорінно змінює характер праці в багатьох професіях. Тому за колишньою назвою професії ховається абсолютно новий її вигляд. Це й інший характер, й інші умови праці, й інші вимоги до знань, здібностей людини. Тому слід намагатися довідатися якнайбільше про сучасний зміст професії, що вас цікавить. • Невміння або небажання розбиратися у своїх особистісних якостях (схильностях, здібностях). Не бійтеся й не лінуйтеся розібратися у своїх здібностях, схильностях. За необхідності зверніться за профконсультацією до шкільного психолога, спробуйте свої сили в різних напрямках діяльності. Зрештою, ви маєте можливість оцінити свої здібності, пройшовши психологічні тести. Це може зміцнити вашу думку про відповідність обраної професії або, навпаки, допоможе зрозуміти, що це — не ваше. • Незнання або недооцінювання своїх фізичних особливостей, недоліків, істотних при виборі професії. Існують професії, які вам протипоказані, тому що вони можуть погіршити стан вашого здоров’я. Це може бути спричинено особливостями вашого організму або тим, що робота пов’язана з перенапруженням певних органів або систем організму. Не забудьте ознайомитися з медичними протипоказаннями за професією, а також із вимогами професії до здоров’я людини. • Ставлення до вибору професії як до чогось незмінного. Будьте готові до того, що вам необхідно буде постійно підвищувати свій професійний рівень, освоювати суміжні спеціальності, стежити за новинками в обраній сфері, вивчати вітчизняний і закордонний досвід, упроваджувати його у свою трудову діяльність. А можливо, і змінити поле діяльності, одержати другу освіту й освоїти іншу професію.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
|