Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



КОНСПЕКТ УРОКУ №10

 

Тема уроку. Портфоліо в професійній діяльності людини

Мета:ознайомити учнів з історією портфоліо, його основними функціями й завданнями; дати уявлення про види портфоліо, його структуру; навчити визначати складові частини особистого портфоліо; розширювати уявлення про обрану професію; формувати навички складання особистого портфоліо.

План уроку

1. Історія портфоліо.

2. Основні функції й види портфоліо.

3. Технологія створення портфоліо.

1. І сторія портфоліо

Портфоліо (від фр. роrter — викладати, формувати, нести й folio — аркуш, сторінка) — досьє, збірка досягнень, фіксація успіхів. Поняття «портфоліо» прийшло із Західної Європи ХV–ХVI ст. В епоху Відродження архітектори надавали замовникам ескізи своїх будівельних проектів в особливій папці, яку і називали «портфоліо». У наш час у сфері бізнесу портфоліо застосовується для показу досягнень фірми, у середовищі фотографів, фотомоделей, дизайнерів — як альбом з фотографіями, для представників інших професій — це папка особистих досягнень за професією. Ідея використання портфоліо у сфері освіти виникла в США в середині 80-х рр. ХХ ст. До початку XXI ст. ідея стала популярною в усьому світі. 20 років тому портфоліо існувало лише в паперово -папковому варіанті. Сьогодні до нього додалися сучасні варіанти: електронне портфоліо й електронне онлайн портфоліо (Е-портфоліо). Е-портфоліо — це ефективний, швидкий, зручний, надійний, хоча й не завжди дешевий варіант портфоліо. Такий вид портфоліо зараз дуже популярний у США та Європі.

Слід зазначити, що в економічно розвинених країнах сьогодні сформована нова концепція зайнятості. Вона передбачає, крім традиційних форм зайнятості, все більше поширення нових форм праці (неповної або часткової зайнятості; роботи вдома; участі в соціальних, добровільних видах діяльності), а також передбачається винесення частини діяльності за межі країни (робота глобальними комп’ютерними мережами, подальша інтернаціоналізація й глобалізація ринку праці та робочої сили тощо). Такі види працевлаштування просто неможливі без електронних портфоліо.

Важливе значення має прийняття країнами — членами ЄС «Європейського язикового портфоліо» у рамках Європейського року мов (2001). Портфоліо виступає як інструмент мотивації молодих людей до вивчення іноземних мов. Крім цього, розроблені уніфіковані рекомендації з розробки і впровадження електронного портфоліо — «Європейського портфоліо-резюме», визнаного на всій території ЄС.

Це цікаво

Портфоліо у формі проекту часто використовується в школах США у формі випускного проекту, що передбачає дослідницький проект, конкретний продукт діяльності, усну презентацію. У Данії виконання міждисциплінарного проекту портфоліо офіційно замінило випускні іспити.

2. Основні функції й види портфоліо

Основний зміст портфоліо полягає в тому, щоб показати все, на що здатен професіонал на практиці. Портфоліо — це спланована заздалегідь, індивідуальна добірка професійних досягнень, досьє досягнень людини. Це своєрідна самопрезентація.

Функції й цілі портфоліо:

1. Дозволяє простежити всі етапи розвитку професійної діяльності конкретної людини.

2. Дозволяє виробити певну систему, що найбільш повно характеризує людину, яка рекомендується, дозволяючи тим самим дати не тільки характеристику досягнутому, але й побачити перспективу розвитку (засіб кар’єрного зростання).

3. Демонструє власні досягнення й зусилля в професійній діяльності (засіб самопрезентації).

4. Дозволяє іншим коротко вивчити шляхи досягнення подібних результатів.

5. Є формою цілеспрямованої систематичної й безперервної самооцінки й корекції результатів і досягнень (моніторинг і оцінювання індивідуального прогресу).

6. Є засобом мотивації й стимулювання творчої активності (засіб саморозвитку й самовдосконалення).

Залежно від призначення портфоліо розрізняють різні види портфоліо:

• портфоліо досягнень (найбільший акцент зроблено на документи, що підтверджують успіхи в діяльності);

• тематичний портфоліо (найбільший акцент зроблено на виконання творчих робіт в одній або декількох сферах діяльності);

• презентаційний портфоліо (створюється для презентації при працевлаштуванні, вступі до навчальних закладів);

• комплексний портфоліо (містить у собі елементи перелічених вище видів портфоліо).

3. Технологія створення портфоліо

Хоча поняття портфоліо досить молоде, але людство вже виробило для нього певні поняття й правила. Варто зазначити, що вони вкрай хиткі, розпливчасті й сугубо індивідуальні.

Стисло про основні правила створення портфоліо можна зазначити в такий спосіб:

1. Інформація має виходити не від третьої особи, а від себе особисто. Тобто ви презентуєте себе (або підприємство розповідає про себе), а не сторонні висловлюють свою думку.

2. Інформація від ваших колег, друзів, відгуки не просто є бажаними — вони обов’язково мають бути включені в портфоліо.

3. Якщо діяльність пов’язана з навчанням або виробництвом, обов’язково необхідно показати досягнення ваших учнів або успіхи підприємств, які використовують вашу продукцію.

Завдання. Вивчіть картку «Структура портфоліо».

Картка «Структура портфоліо»

• Титульний аркуш.

• Творча візитка автора.

• Професійне кредо.

• Показники професійного рівня і творчого зростання.

• Цілі, завдання індивідуальної професійної діяльності.

• Матеріали з досвіду роботи.

• Плановані перспективи кар’єрного зростання.

2. Виберіть певну професію і внесіть корективи в структуру портфоліо, пов’язані з особливостями професії.

Робота за дидактичними картками (індивідуально)

Завдання. Визначте структуру портфоліо фахівців даних професій.

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IV. Підсумок уроку
  3. IV. Повідомлення теми та мети уроку V. Сприймання і засвоєння нових знань, умінь та навичок.
  4. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  5. VII. Підсумки уроку
  6. VIІ. Підсумок уроку
  7. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  8. Аналіз та оцінка проведеного уроку
  9. Вимоги до проведення сучасного уроку
  10. Вимоги до уроку
  11. ГИСТОЛОГИЯ. КОНСПЕКТ ЛЕКЦИЙ.
  12. Додатковий матеріал до уроку




Переглядів: 1088

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
УРОК 10. | К артка 5 К артка 6

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.