МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ExercisesTalking Points SYLLABLE Unit 6 1. What is a syllable? 2. What is the structure of the syllable? 3. What is the role of sonorants in syllable formation? 4. What do you know about different structural types of the syllable? 5. Speak about the structural differences of English and Ukrainian syllables? 5. Speak on the theories of syllable formation. 7. What do you know about syllable division? 8. How does the syllable perform constitutive and distinctive functions? 9. What are the principal differences of syllable formation and syllable division in English and in Ukrainian?
1. Give syllabic structural patterns of the following English and Ukrainian words; characterize them from the viewpoint of their structure: open, covered, etc. (1) pit, pat, pot, bet, tip, ten, top, took - спік, бак, тік, час, віз, сон, так, ніс. (2) fact, taken, rhythm, prism, region, bacon - вереск, вепр, ритм, метр, гіпс, ЗАГС. (3) depths, lapsed, boxed, lisped, lifts, busts - текст, жертва, шерсть, Мінськ. (4) plan, price, shriek, fret, smoke, twice - птах, прав, жнець, злак, згин. (5) do, go, so, dew, he, pea, pie, boy - би, фа, сі, те, ту, чи. (6) spy, stay, blue, brew, pray, dry - дно, все, про, хто, два. (7) ought, eat, orb, oak, eight, out, art - от, ас, ух, ох, от, ах. (8) splay, spray, straw - стоп, стік. (9) ebbed, act, ask, else, aunt, apt - aкт, акр, альф. (10) ached, aunts, asks, eights, acts, elks - айстр. (11) spleen, spring, sprawls, sprains, strains, screams - вдрузки, взвити. (12) serpents, patents, students, servants, licensed - монстр, ханств, царств, земств. (13) spleen, split, street, struck, squeak, scroll злам, згнити, змах, збити, злити. (14) twiddle, trance, plosion, flask, flint, thrust фланг, швабра, скотч. (15) stamps, tramps, twelfth, clenched, errands - спектр, ксерoкс, сфінкс. 2. a) Divide these words into phonetic syllables, (b) Give their syllabic structural patterns. people, bugle, satchel, trifle, rhythm, April, equal, happens, marbles, patterns, dragons, urgent, servant, listened, heralds, errands, parents, patients, scaffolds. 3. Mark initially strong consonants with a single line and initially weak consonants with two lines. kæt, 'a:mi, 'i:tə, 'laınə, 'æktə, bɔ-tl, 'mis-tə, 'lek-tʃə, rʌg-bı, mı-dl, 'wın-tə, 'ʌn-nəun, mæp, fılm. 4. Analyse these words from the viewpoint of phonetic and orthographic syllable division; transcribe end divide them into syllabicgraphs. work, working, worker, pined, pining, stirring, occurred, cured, cheerless, curing, cheering, firing, redder, nation, culture, thoroughly 5. Arrange these words into three columns according to the type of syllable structure: (a) closed uncovered, (b) closed covered, (c) open covered. took, pray, lifts, at, straw, boy, aunt, texts, clenched, tip, pea, struck, strays, elks, thrust, bet, fact, fret, asks, ebbed, price. 6. Write out: (a) initially weak (filially strong) and (b) finally weak (initially strong) consonants. sit, lame, back, miss, sack, grave, tip, tide, top, late, mad, made, nine, till, cake, thick, bat, pin, pine, hate, act, ice, plot, face, hid, fate, stamp, spot, pile, land, mist, mole, mark, gold, cap, nose, fix, harm, merry, horn, start, form. 7. Divide these words into phonetic syllables. comfortable, cottage, orchard, ground, kitchen, pantry, study, several, upstairs, bedroom, nursery, bathroom, furniture, modern, own, electricity, January, February. Unit 7 Читайте також:
|
||||||||
|