Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Місцеве самоврядування й соціальний захист населення.

Місцеве самоврядування й фізична культура, спорт і туризм.

Місцеве самоврядування й культура.

Органи місцевого самоврядування здійснюють самоврядні повноваження щодо: управління закладами культури; створення необхідних умов для виховання дітей, молоді, розвитку їх здібностей; розв'язання питань про надання професійним творчим працівникам на пільгових умовах у користування приміщень під майстерні, студії та лабораторії, необхідних для їх творчої діяльності; організації медичного обслуговування та харчування в закладах культури, які належать_________________

_____________________; створення умов для розвитку культури; сприяння відродженню осередків традиційної народної творчості, національно-культурних традицій населення, художніх промислів і ремесел; сприяння роботі творчих спілок, національно-культурних товариств, асоціацій.

До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать самоврядні повноваження: ____________________ закладами фізкультури й спорту, оздоровчими закладами, молодіжними, підлітковими закладами за місцем проживання, __________________________________________________________________

Виконавчі комітети (сільської, селищної, міської ради) мають такі повноваження в галузі соціального обслуговування населення: здійснюють ______________ належними раді або переданими їй закладами освіти, охорони здоров'я й соціального забезпечення, культури, фізичної культури та спорту, ____________________ їх матеріально-фінансове забезпечення; призначають на посаду й звільняють з посади їх керівників; створюють нові заклади соціально-культурного призначення; надають громадянам установлені пільги щодо утримання дітей у школах-інтернатах; організовують роботу щодо запобігання бездоглядності неповнолітніх; організовують медичну допомогу населенню, надають встановлені пільги й допомогу, пов'язані з охороною материнства та дитинства, поліпшенням умов життя багатодітних сімей; сприяють у необхідних випадках громадянам у призначенні їм пенсій; видають одноразову допомогу громадянам, що постраждали від стихійного лиха; вживають заходів щодо влаштування в будинки інвалідів, щодо поліпшення житлових і матеріально-побутових умов інвалідів, сімей, які втратили годувальника.

 

13.3 Звернення громадян як засіб забезпечення законності й дисципліни в державному управлінні

 

Відповідно до Конституції України всі громадяни ________________________

________________________________________________________________ до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, що зобов'язані розглянути звернення й дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

Через звернення громадян втілюється в життя один із конституційних принципів — _________________________________________________________________

Питання практичної реалізації права на звернення врегульовано Законом України «Про звернення громадян».

Звернення громадян стосуються різних напрямів діяльності суспільства й держави, але, здебільшого, вони мають єдину мету — __________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Закон називає три види звернень громадян:

_________________________________ — звернення громадян, де висловлюються поради, рекомендації щодо діяльності органів державної влади й органів місцевого самоврядування, депутатів усіх рівнів, посадових осіб, а також висловлюються думки щодо врегулювання суспільних відносин і умов життя громадян, удосконалення правової основи державного і громадського життя, соціально-культурної та інших сфер діяльності держави й суспільства.

____________________________ — звернення громадян із проханням про сприяння реалізації закріплених Конституцією і чинним законодавством їх прав та інтересів або повідомлення про порушення чинного законодавства чи недоліки в діяльності підприємств, установ, організацій, незалежно від форм власності, народних депутатів України, депутатів місцевих рад, посадових осіб, а також висловлення думки щодо поліпшення їх діяльності. Клопотання — ____________________________

________________________________________________________________________

_______________ — звернення з вимогою про поновлення прав і захист законних інтересів громадян, порушених діями (бездіяльністю), рішеннями державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, посадових осіб.

До рішень, дій (бездіяльності), _________________________________, належать такі в сфері управлінської діяльності, внаслідок яких:

· ________ права й законні інтереси чи свободи громадянина (групи громадян);

· _____________________ для здійснення громадянином його прав і законних інтересів чи свобод;

· _____________________ на громадянина будь-які обов'язки або його незаконно притягнуто до відповідальності.

Звернення адресують суб'єктам, до повноважень яких належить розв'язання порушених у зверненнях питань.

У _____________________ має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинен _______

______________________________. При недотриманні цих вимог звернення _______

________________________з відповідними роз'ясненнями не пізніш як через 10 днів від дня його надходження.

Звернення, оформлені належним чином і подані в установленому порядку, підлягають ______________________________________________________________

Якщо порушені в зверненні питання не входять до повноважень відповідних суб'єктів, його в термін не більше 5 днів пересилають __________________________

________________________________________________________________________

Заборонено ______________________________, що містяться в зверненнях. Анонімні звернення _______________________. Не розглядає ___________________

один і той же орган від одного й того ж громадянина з одного й того ж питання, якщо перше вирішено по суті, а також звернення (скарги), направлені з порушенням термінів подачі, та звернення осіб, що визнані судом недієздатними.

Про наслідки розгляду звернень повідомляють _________________. Рішення про відмову в задоволенні вимог, викладених у заяві (клопотанні), доводять до відома ____________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Скарги подають у порядку підлеглості _______ органу або посадовій особі, що не позбавляє громадянина права звернутися ______ згідно з чинним законодавством.

Звернення розглядають і вирішують у термін ___________________________ від дня їх надходження. Якщо в місячний термін розв'язати порушені в зверненні питання неможливо, то він може бути __________________. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати _________

 

13.4 Публічність (комунікативність) процесу прийняття рішень у державному управлінні

 

Консультації з громадськістю - _______________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

В обов'язковому порядку проводяться консуль­тації з громадськістю щодо:

· ___________________________________, що стосуються прав, свобод і законних інтересів громадян;

· ___________________________________ економічного, соціально­го і культурного розвитку, рішень щодо ходу їх виконання;

· ___________________________________________________________ про витрачання бюджетних коштів за минулий рік;

· _______________________________ Кабінету Міністрів України, центральних і міс­цевих органів виконавчої влади.

Громадські ради- ___________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

До складу цих рад включаються представники громадських організацій, професійних спілок та інших об'єднань громадян, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації. Їх діяльність в Україні здійснюється на основі ________

______________________при Кабінеті Міністрів України та Типово­го положення про громадську раду при центральному, місцевому органі виконавчої влади.

Консультації з громадськістю проводяться у двох формах:

1) Публічне громадське обговорення - ___________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Ця форма передбачає організацію і про­ведення:

а) конференцій, семінарів, форумів, громадських слухань, «круглих столів», зборів, зустрічей з громадськістю, громадських приймалень;

б) теле- або радіодебатів, дискусій, діалогів, інтерв'ю та інших пере­дач теле- і радіомовлення, інтернет-конференцій, телефонних «гарячих ліній», інтерактивного спілкування в інших сучасних формах.

Строк проведення публічного громадського обговорення визна­чається ______

__________________________________________________________ і не повинен бути менший ніж _________. Його результати доводяться орга­ном виконавчої влади до відома громадськості _______________________________ з обов'язковим обґрунтуванням прийнятого рішення та відхилення альтернативних рішень.

2) Вивчення громадської думки - _______________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Воно здійснюється через:

а) проведення соціологічних досліджень та спостережень (опитуван­ня, анкетування, контент-аналіз інформаційних матеріалів, фокус-групи);

б) запровадження спеціальних рубрик у друкованих та електрон­них ЗМІ;

в) проведення експрес-аналізу коментарів, відгуків, інтерв'ю, інших матеріалів у пресі, на радіо та телебаченні для визначення позиції різних соціальних груп;

г) опрацювання та узагальнення висловлених у зверненнях громадян зауважень і пропозицій;

ґ) проведення аналізу цільової інформації, що надходить до спеціаль­них скриньок.

Результати вивчення громадської думки враховуються органом ви­конавчої влади під час _____________________________________________________________

З метою порушення конкретної проблеми у певній галузі чи сфері державного управління, визначення її масштабів і суспільних груп, заінте­ресованих у її вирішенні, публікується ______________________ - основний консуль­таційний документ про політику, запропоновану органом виконавчої вла­ди, що допомагає йому привернути увагу громадськості до проблем або можливостей, що виникають, а також з'ясувати ставлення громадян до можливих механізмів вирішення проблеми або використання наявних ре­сурсів.

За результатами проведення дискусій, консультацій із заінтересованими сторонами, науковцями, експертами, громадськістю і врахування їх про­позицій готується _____________ - детальна заява про по­літику, що містить сформовану позицію відповідного органу виконавчої влади. Завдання «білої книги» - допомогти керівництву органу влади донести громадськості засади політики, що є відповіддю на нові виклики, і отримати зворотну інформацію про сприйняття її суспільством. Після громадського обговорення пропозиції, викладені у «білій книзі», фактично стають основою управлінського (політичного) рішення, набира­ючи форми проекту нормативних актів або програмних документів.

 

 

Тема 14 РОЗВИТОК СИСТЕМИ ДЕРЖАВНОГО ТА РЕГІОНАЛЬНОГО УПРАВЛІННЯ

 

14.1 Реформування органів державної влади в процесі конституційної реформи в Україні.

14.2 Реформування організаційних структур державного управління за Концепцією адміністративної реформи в Україні.

14.3 Концептуальні засади реформування місцевих органів влади та напрями регіональної політики.

 

14.1 Реформування органів державної влади в процесі конституційної реформи в Україні

 

Після того, як Україна стала незалежною державою, розпо­чався ____________

________________________________, який триває і сьогодні. З прийняттям Конституції України 1996 р. була сфор­мована модель державного управління за принципом прези­дентсько-парламентської республіки.

У 2004 р. після тривалого процесу пошуку компро­місного варіанта Президентом і Парламентом був прийнятий Закон України "Про внесення змін до Конституції України". Цей Закон закріпив перехід від президентсько-парламентської до _______

_____________________________________, який від самого початку був задекларований як головна мета конституційної реформи і передбачав перерозподіл владних повноважень між Президентом, Парламентом і Урядом.

За оновленою Конституцією Президент України:

· забезпечує керівництво _______________________________________________

· очолює _________________________________________ та здійснює керівництво її діяльністю;

· здійснює значні повноваження ________________________________________

____________________________________ (Генерального проку­рора України, половини членів ради Національного банку Укра­їни, половини членів Національної ради України з питань телебачення і радіомовлення, вищого командування Збройних Сил України, інших військових формувань, глав дипломатич­них представництв, голів місцевих державних адміністрацій), а також внесення кандидатур на посади міністрів оборони та закордонних справ, голови Служби безпеки України тощо;

· зберігає повноваження, пов'язані з діяльністю ______________________;

· має право __________________________, право визначення за­конопроектів як ________________________ і право ________ на ухвалені Верхов­ною Радою закони.

Президент має значні повноваження щодо ______________ Верхов­ної Ради, право ____________ дії актів Кабінету Міністрів у зв'язку з їх невідповідністю Конституції України з одночасним відповідним зверненням до Конституційного Суду.

Реформа зумовила зміну конституційно-правового статусу і повноважень Верховної Ради України. Так, у сфері установчих і кадрових повноважень Верховна Рада отримала право на ____________________ Кабінету Міністрів України та призначення на посади окремих міністрів. Парламенту передано право при­значення ___

_______________________________________

Розширені _____________________________ Верховної Ради. Крім права ____

___________________________ Кабінету Міністрів, яке належало Парламенту і раніше, Верховна Рада отримала виключне право вирішення питань про ____________ Кабінету Міністрів і _________________________ окремих членів Уряду.

Більш вагомими стали і прерогативи контролю Верховної Ради за діяльністю ______________________, оскільки вона має право від­правляти у відставку Генерального прокурора України шляхом висловлення йому недовіри. Зі зменшенням кількості депу­татів, які мають ___________________________________________, з половини до третини конституційного складу Парламенту по­силилися можливості парламентського контролю за діяльніс­тю ______________________________________

Внесення змін до Конституції України зумовило різке підви­щення __________ Кабінету Міністрів України, значне розширення його ______________________, збільшення ______________________ Уряду від Глави Держави.

Загалом конституційні зміни мали сприяти ______________________________, зробити її більш ___________________________________________________ (шляхом персоніфікації суб'єктів формування влади та відповідальності за результати її діяль­ності), поліпшити умови для реалізації права громадян __________________________

________________________________ (через створення безпосереднього зв'язку між результатами їх волевиявлення на виборах і формуванням виконавчої влади).

 

14.2 Реформування організаційних структур державного управління за Концепцією адміністративної реформи в Україні

 

Адміністративну реформу можна визначити як __________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

Адміністративна реформа в Україні має забезпе­чити проведення ___________

______________________, поновити та посилити __________________ в суспільстві. Вона має спиратися на ____________________________________________________

______________________________________, що покликані забезпечити:

· здатність економічного механізму задовольняти на ви­значеному рівні ______

____________________________

· ____________________________________ у сві­товій системі господарювання;

· подолання дестабілізуючої дії чинників, що створюють ___________________

____________________________

· незалежність економічної системи _____________________________________

· розвиток економічної системи, здатної забезпечити _______________________

____________________________

Концепцією адміністратив­ної реформи в Україні передбачені основні положення щодо ре­формування _________________________________________________

________________________________________________________________________

У процесі здійснення адміністративної реформи пройшло _________________

_________________________централь­них органів виконавчої влади, зокрема завдяки виникненню урядових органів державного управління відбулося посилення політичної ролі і відповідальності ____________________ і запровадження механізму спрямування й координації через них діяльності ін­ших ЦОВВ. Проте зазначені кроки не забезпечили належної зміни змісту діяльності органів виконавчої влади.

Щодо місцевих органів виконавчої влади, то їх ефективне функціонування може здійснюватися за умов _______________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

З метою підвищення ефективності системи державного управ­ління та місцевого самоврядування необхідно консолідувати зусилля органів державної влади навколо ____________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

14.3 Концептуальні засади реформування місцевих органів влади та напрями регіональної політики

 

Одним із важливих напрямків адміністративної реформи в Україні є формування на регіональному і місцевому рівнях ___________________________________

________________________________________________________________________

Це передбачає __________________ системи місцевих органів виконавчої влади та системи місцевого самоврядування, подальшу ___________________________

Згідно з Концепцією адміністративної реформи в Україні метою реформування місцевих органів виконавчої влади є:

· підвищення _________________________________________________________ на територіальному рівні;

· спрямування їх діяльності на забезпечення ______________________________

________________________________________________________________________

· гармонійне поєднання ________________________________________________

________________________________________________________________________

· сприяння становленню та розвиткові ___________________________ на основі його чіткого функціонального розмежуван­ня з повноваженнями _________________

Розбудова демократичної та ефективної ор­ганізації управління на регіональному і місцевому рівнях кон­цептуально повинна базуватись на таких засадах:

· дотримання встановлених Конституцією України вимог щодо територіальної організації влади на місцях, які передба­чають _________________________________

________________________________________________________________________

· поєднання дій з вирішення питань адміністративної та муніципальної реформ з формуванням ефективного механізму_______________________________________

________________________________________________________________________

· утвердження ____________________________ як первинних су­б'єктів місцевого самоврядування;

· належне ____________________________________________________________

________здійснення функцій та повноважень (делегованих і самоврядних) у системі місцевого самоврядуван­ня в межах, визначених Конституцією та законами України;

· законодавче _______________________________ органів ви­конавчої влади та місцевого самоврядування й __________________________________________ між органами місцевого самоврядуван­ня різного територіального рівня;

· законодавче _________________________________ в органах міс­цевого самоврядування та встановлення гарантій діяльності службовця;

· запровадження механізмів ____________________________________________

________________________________________________________________________

Пріо­ритетом має бути оптимізація територіальної основи публічної влади ___

________________________________________________________________________

Складність умов реалізації повноважень більшістю тери­торіальних громад у зв'язку з їх _______________________ та недостатнє ____________________ з особливою гостротою ак­туалізує питання ________________________________________ як одного з базових елементів публічної влади в Україні.

Проведення реформи адміністративно-територіального устрою повинно бути синхронізовано з проведенням реформи місцевого самоврядування та територіальної організації вико­навчої влади і зорієнтоване на: _____________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

________________________________________________________________________

 

 


Читайте також:

  1. III. Захист інтересів клієнта
  2. А. Заходи, які направлені на охорону навколишнього середовища та здоров’я населення.
  3. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  4. Авілум – “син чоловіка” – повноправна людина, охороні його життя, здоров’я, захисту його майнових інтересів присвячена значна частина законника.
  5. Адміністративний захист об’єктів інтелектуальної власності від недобросовісної конкуренції
  6. Адміністративно-правовий захист об’єктів інтелектуальної власності
  7. Адміністративно-правовий захист права інтелектуальної власності
  8. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  9. Адміністративно-правовий спосіб захисту прав
  10. Акустичні засоби|кошти| захисту
  11. Антитерористична захист об'єкта.
  12. Базові напрями організації захисту інформації ІКСМ.




Переглядів: 1030

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Громадський контроль | ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ПРОГРАМНИХ КОМПЛЕКСІВ В УПРАВЛІННІ КОРПОРАТИВНИМИ БІЗНЕС-ПРОЦЕСАМИ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.02 сек.