МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Основні вимоги до даних у сховищі данихПорівняльна характеристика даних в операційних та аналітичних системах
Таблиця 2.2
Сховище даних функціонує за таким сценарієм. Згідно з заданим регламентом до нього вносять дані про об'єкт керування з різних джерел - баз даних систем оперативної обробки. Дані приводяться до єдиного формату, узгоджуються і (в ряді випадків) агрегуються до мінімально необхідного рівня узагальнення. Звичайно у сховищі підтримується хронологія даних. Полегшеним варіантом корпоративного сховища даних є вітрини даних (Data Mart), або кіоски даних. Концепція вітрин даних була запропонована Forrester Research у 1991 р. При цьому головна ідея полягала в тому, що вітрини даних містять тематичні підмножини заздалегідь агрегованих даних, за розмірами набагато менші, ніж загальнокорпоративне сховище, та вимагають менш потужної техніки. За формулюванням авторів вітрини даних - це множина тематичних баз даних, які містять інформацію, що відноситься до окремих аспектів діяльності організації. Переваги концепції вітрин даних: • аналітики бачать тільки ті дані, які їм реально потрібні; • цільова вітрина даних максимально наближена до кінцевого користувача; • вітрини даних містять безліч заздалегідь агрегованих даних, які простіше проектувати і настроювати; • вітрини даних не потребують потужної обчислювальної техніки. Саме вітрини даних або щось дуже близьке до них мав на увазі Е. Кодд, коли використав термін ОLАР-Server. Головним недоліком концепції є те, що територіальна розподіленість ІС не дозволяє контролювати надмірність та, відповідно, цілісність БД. Ідея поєднання СД та ВД належить М. Демаресту (М. Demarest), який у 1994 році запропонував об'єднати дві концепції та використати СД як єдине інтегроване джерело для численних вітрин даних. Унаслідок цього з'явилася багаторівнева структура аналітичної системи (рис. 2.7) [23]. Таке багаторівневе рішення поступово стає стандартом де-факто, дозволяючи найбільш повно реалізувати та використовувати переваги кожного з підходів - компактного зберігання деталізованих даних і підтримки дуже великої БД, що забезпечується реляційними СУБД (сучасна реляційна СУБД дозволяє підтримувати терабайтні БД), простоту настроювання та хороші часи відгуку при роботі з агрегованими даними, які забезпечуються багатовимірними СУБД. Сучасні аналітичні системи не є системами штучного інтелекту, вони не можуть ні допомогти, ні перешкодити в прийнятті рішення. Їх метою є своєчасно забезпечити менеджера всією інформацією, необхідною для прийняття рішення.
Рис. 2.7. Багаторівнева структура аналітичної частини інформаційної системи
Кінцеві користувачі СППР за характером діяльності можуть бути об'єднані у три основні категорії. 1. Аналітики, які повинні володіти не тільки методами дослідження предметної сфери, але й мати уявлення про СД, а також володіти інструментами автоматизованої розробки додатків. 2. Середня ланка керівних працівників, які використовують дані СД для підготовки рішень на рівні свого підрозділу. Ця категорія рідко використовує деталізовані дані, зосереджуючись на слабо та дуже агрегованих даних. Інструментами їх роботи є стандартні звіти, настроєні на інтерактивний режим роботи зі спеціалізованими додатками. 3. Вищий ешелон керівництва використовує надто агреговані дані з основних показників, спеціалізовані додатки у вигляді інтерактивних звітів, які відображують діяльність організації загалом для прийняття стратегічних рішень. Розглянута концепція сховищ даних орієнтована винятково на збереження, а не на обробку корпоративних даних. Вона не визначає архітектуру цільових аналітичних систем, а тільки створює і шле діяльності для їх функціонування, концентруючись на вимогах до даних. Таким чином, вона залишає волю вибору в усьому, що стосується: • способів представлення даних у цільовому сховищі (наприклад, реляційний або багатовимірний); • режимів аналізу даних (статичний чи динамічний). За критерієм режиму аналізу даних інформаційно-аналітичні системи підрозділяються на дві категорії - статичні та динамічні. Статичні СППР, або інформаційні системи керівника (1СК) (Executive Information Systems(EIS)) - обмежені за функціональністю. Вони містять у собі визначені заздалегідь запити, та не здатні відповісти на всі питання до наявних даних, які можуть виникнути при прийнятті рішень. Результатом роботи такої системи, як правило, є багатосторінкові звіти, після ретельного вивчення яких в аналітика з'являється нова серія питань. Кожний новий, непередбачений при проектуванні такої системи запит, має бути спочатку формально описаний, переданий програмісту, закодований і тільки потім виконаний. Термін очікування в такому випадку може складати години і дні, що не завжди прийнятно. Таким чином, зовнішня простота статичних СППР, за яку активно бореться більшість замовників інформаційно-аналітичних систем, обертається катастрофічною втратою гнучкості. Динамічні СППР орієнтовані на обробку нерегламентованих, несподіваних (ad hoc) запитів аналітиків до даних та формування звітів довільної форми. Найбільш глибоко вимоги до таких систем розглянув Е. Кодд, поклавши початок концепції ОLАР. Робота аналітиків з цими системами полягає в інтерактивній послідовності формування запитів і вивчення їх результатів, кожний з яких може викликати потребу в новій серії запитів. У табл. 2.3 наведена порівняльна характеристика запитів у статичній і динамічній аналітичній системах. У табл. 2.4 наведені дані про використання найбільших сховищ даних фірми «Informix».
Таблиця 2.3 Порівняльна характеристика запитів при статичному та динамічному аналізі даних
Таблиця 2.4 Найбільші сховища даних «Informix»
2.4.3. Web-технології в корпорації та особливості Web-конструктивів в архітектурі КІС Ефективне керування компанією і висока продуктивність праці співробітників вимагають наявність механізму швидкого прийнята рішень. Крім високої кваліфікації персоналу, для цього потрібен оперативний доступ до необхідної інформації. Пошук даних, які зберігаються в базах даних, на файлових серверах, у комп'ютерах службовців, у паперових документах потребує занадто багато часу. Внутрішня мережа підприємства дозволяє об'єднати в єдиний інформаційний простір весь інформаційний фонд корпорації. Intranet-мережі. як правило, складаються з внутрікорпоративних Web-серверів, доступ персоналу до яких організований через локальні мережі або власні телефонні канали, які комутуються, на основі технології ТСР/ІР. Завдяки зв'язкам з корпоративними базами даних, файловими серверами і сховищами документів Web-сервери надають співробітникам компанії інформацію у форматі НТМL через єдиний інтерфейс - Web-браузер. Мережі Intranet відносно недорогі, прості в установці й адмініструванні. Web-браузери поширюються безкоштовно, або умовно-безкоштовно компаніями Microsoft, Netscape та ін. Широке поширення одержало недороге або безкоштовне програмне забезпечення для Web-серверів. Його навіть можна одержати в комплекті з операційними системами (Windows NT Server) або UNIX-серверами (SGI Web Force Challenge, SUN Netra). Крім того, Intranet-мережа утворює інформаційний рівень, незалежний від операційної системи. Незалежно від того, з якою операційною системою працює користувач, до інформації корпоративного Web-сервера він звертається, використовуючи той же Web-браузер, яким користується для роботи з WWW. Отже, використання Web-технологій дає користувачам і персоналу ІТ-департаментів певні переваги, а саме: • Web є недорогим, простим для освоєння середовищем; • користувачі можуть бути в курсі всіх змін функціональних • доступ до інформації користувачі можуть одержувати в Можливі різні варіанти конфігурації програмних і апаратних засобів у КІС. Трирівнева архітектура (рис. 2.8) включає такі рівні: презентаційний, бізнес-рівень, рівень даних. Презентаційний рівень поєднує функції, що забезпечують користувачеві комфортні умови роботи з додатком. Бізнес-рівень контролює виконання бізнес-правил і гарантує трансакційну цілісність виконуваних операцій. Рівень даних надає функції для створення, керування і маніпулювання даними.
Рис. 2.8. Трирівнева архітектура КІС Така багаторівнева архітектура забезпечує: • загальну бізнес-модель з могутніми аналітичними функціями; • доступ до централізованої бази даних; • розширені можливості аналізу, які дозволяють швидко виявити та ідентифікувати відхилення від запланованих показників і варіанти подальшого розвитку; • централізоване адміністрування, що забезпечує контроль і моніторинг процесів планування, бюджетування, консолідації, аналізу; • компоненти КІС можуть працювати при різних конфігураціях комп'ютерів. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|