Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



На надзвичайні ситуації техногенного і природного характеру.

3 серпня 1998 року Постановою Кабінету Міністрів України №1198 затверджено Положення про єдину державну систему запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного і природного характеру.

У відповідності з вимогами Постанови на міністерства та інші центральні органи виконавчої влади покладено функції щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру.

Вони зобов’язані:

- здійснювати заходи щодо запобігання, попередження та ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на відомчих об’єктах та галузевих територіях, контролю стану об’єктів та територій;

- забезпечувати участь сил та засобів формувань міністерств та відомств, у межах їх можливостей, у проведенні рятувальних та інших невідкладних робіт у районах надзвичайних ситуацій.

Крім вищезазначених функцій, кожне міністерство повинне виконувати ще ряд завдань та функцій, визначених в Постанові.

Мінагропром, Держкомрибгоспздійснюють контроль за забрудненням угідь радіоактивними і токсичними речовинами, за забезпеченням раціонального ведення сільськогосподарського виробництва на забруднених територіях та забезпеченням безпеки харчової сировини і готової продукції. Особлива увага повинна звертатися на організацію виробництва кондиційних продуктів харчування для постачання постраждалому населенню.

Забезпечення охорони громадського порядку, ведення боротьби із злочинністю, безпеки дорожнього руху, охорони матеріальних і культурних цінностей у разі виникнення надзвичайних ситуацій покладається на МВС та Головне управління командувача Національною гвардією України . МВС відповідно Положенню повинне здійснювати управляння діяльністю Державної пожежної охорони, організацією роботи щодо нагляду за протипожежним станом об’єктів всіх форм власності, організацією гасіння пожеж і проведення першочергових аварійно (пошуково) – рятувальних робіт в осередках цих пожеж.

Міненерго, Мінпромполітики, Мінвуглепром та Держнафтогазпром забезпечують організацію роботи щодо проведення нагляду та здійснення контролю за обстановкою на потенційно небезпечних об'єктах, які входять до складу галузі, включаючи прилеглу до них територію.

Координація роботи з розміщення об’єктів на території України з урахуванням вимог техногенної безпеки, а також прогнозування і оцінка соціально – економічних наслідків надзвичайних ситуацій знаходиться у компетенції Мінекономіки України. Разом з Мінфіном воно повинне забезпечувати, в установленому порядку, фінансування робіт із запобігання і ліквідації надзвичайних ситуацій, надання допомоги постраждалому населенню в межах асигнувань, що передбачаються на цю мету в Державному бюджеті України, створюють фінансові резерви, спільно з Укрстрахнаглядом забезпечують цільові види страхування, страхових резервів.

Координація організації торгівлі продуктами харчування і товарами першочергового вжитку для постраждалого населення покладена на Міністерство зовнішніх економічних зв’язків і торгівлі України.

Управління створенням і діяльністю функціональної підсистеми єдиної державної системи - створення матеріальних ресурсів покладено на Мінекономіки спільно з Держкомрезервом.

Надання інформації про наслідки надзвичайних ситуацій українським громадянам за кордоном, сприяння розвиткові міжнародних зв’язків та активізації взаємної міжнародної допомоги у запобіганні та реагуванні на надзвичайні ситуації, забезпечення взаємодії і контактів, організація переговорів з питань надання міжнародної гуманітарної допомоги постраждалому населенню, а також з питань евакуації громадян України з кризових зон за кордоном покладене на МЗС України.

Мінінформ відповідає за забезпечення контролю за станом потенційно небезпечних об`єкті, що входять до складу галузі, своєчасне і об’єктивне інформування населення про наслідки надзвичайних ситуацій в Україні та за її межами, позачергову передачу повідомлень, які стосуються надзвичайних ситуацій, та рекомендацій населенню щодо правил поведінки в цих умовах, надання органам виконавчої влади та службам МНС найкращого ефірного часу для проведення пропаганди основ безпеки життєдіяльності.

В компетенції Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи знаходяться питання координації діяльності центральних органів виконавчої влади інших учасників реалізації планових заходів щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, повної відповідальності за своєчасну, максимально оперативну і повну їх реалізацію, управління всіма силами і засобами функціональних і територіальних підсистем єдиної державної системи, залученими до ліквідації великих за масштабами надзвичайних ситуацій. Крім цього, МНС здійснює оповіщення населення про загрозу і виникнення надзвичайних ситуацій, контроль за функціонуванням територіальних і локальних систем оповіщення, створення, підготовку і використання аварійно (пошуково) – рятувальних спеціалізованих формувань для реагування на надзвичайні ситуації.

Міністерство наукиорганізує, координує і надає допомогу в проведенні наукових досліджень у напрямку вдосконалення єдиної державної системи, проводить науково – технічні консультації і експертні оцінки у процесі підготовки і виконання робіт щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, а спільно з Міносвіти здійснює організацію підготовки спеціалістів з питань запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, вивчення студентами, курсантами і школярами основ безпеки життєдіяльності, забезпечує підготовку та видання відповідних підручників і посібників. Крім того, управління створенням і діяльністю функціональної підсистеми єдиної державної системи “ навчання з питань безпеки життєдіяльності” покладено на Міносвіти.

Міністерство оборони організує роботу, пов’язану із збереженням, експлуатацією та транспортуванням озброєння і військової техніки, знешкодженням боєприпасів у разі виникнення надзвичайних ситуацій. Забезпечує контроль радіаційної, хімічної, біологічної (бактеріологічної), екологічної обстановки в районах розташування підпорядкованих об’єктів.

Мінкультури планує і реалізує заходи щодо запобігання та мінімізації втрат національної культурної спадщини у разі виникнення надзвичайних ситуацій, методично забезпечує аварійно (пошуково) – рятувальні роботи на об`єктах, які становлять національне культурне надбання, здійснює державний контроль за вивезенням з України та ввезенням в Україну культурних цінностей в разі виникнення надзвичайних ситуацій.

Визначення науково – методичних принципів підготовки та підвищення кваліфікації працівників служби медицини катастроф і забезпечення її роботи з ліквідації медично – санітарних наслідків надзвичайних ситуацій, утворення і організація роботи центральної і регіональних координаційних комісій державної служби медицини катастроф, розроблення, використання і забезпечення вдосконалення методів і засобів надання термінової медичної допомоги і лікування постраждалого населення з урахуванням характеру надзвичайних ситуацій, організація і координація робіт з надання термінової медичної допомоги постраждалому населенню в зонах надзвичайних ситуацій, координація робіт з евакуації постраждалого населення із цих зон, спостереження, оцінка і прогнозування санітарно – епідеміологічної обстановки на території України – ці питання знаходяться у веденні Міністерства охорони здоров’я та Держкоммедбіопрома, який крім цього відповідає за створення резервів медичного майна і лікарських засобів.

Мінекобезпекиповинне забезпечити визначення критеріїв і норм техногенної екологічної безпеки, контроль за безпечним використанням природних ресурсів, організувати і здійснювати державний нагляд та контроль за дотриманням вимог екологічної безпеки у процесі виробництва, поводження і використання джерел атомної енергії, джерел випромінювання, радіоактивних і токсичних речовин, розміщення небезпечних відходів, методичне управління та здійснення контролю за проведенням робіт з ліквідації екологічних наслідків надзвичайних ситуацій, організує роботи з прогнозування екологічного стану в районах розташування потенційно небезпечних об`єктів та інтенсивної господарської діяльності.

Забезпечення перевезення сил та засобів, матеріальних ресурсів, необхідних для здійснення заходів реагування на надзвичайні ситуації та здійснення функцій компетентного державного органу з перевезення небезпечних вантажів залізничним, автомобільним, повітряним, морським та річковим транспортом покладено на Мінтранс.

За створення і забезпечення нормативно – методичною базою для проектування будівництва та експлуатації об`єктів у складних інженерно – геологічних умова, а також розроблення нових та удосконалення існуючих методів та засобів інженерного захисту територій, будівель та споруд в небезпечних техногенних та природних процесів, нормативно – методичне забезпечення заходів запобігання та реагування на надзвичайні ситуації у процесі здійснення будівництва та інженерного захисту об`єктів і територій та розроблення методів розрахунку шкоди, заподіяної об`єктам комунальної сфери і майну громадян внаслідок надзвичайних ситуацій, потреби у матеріальних ресурсах, необхідних для їх ліквідації відповідає Держбуд.

Організація роботи, пов`язаної із здійсненням нагляду за безпечною експлуатацією гідротехнічних споруд водойм і шламонакопичувачів, визначенням ступеня їх надійності та прогнозуванням можливості виникнення надзвичайних ситуацій, прийняття рішень щодо доцільності подальшої експлуатації або зміни режиму роботи цих об`єктів, розроблення разом з іншими органами виконавчої влади комплексу заходів щодо запобігання надзвичайним ситуаціям, зменшення руйнівних наслідків повеней, забезпечення безаварійного пропуску паводкових вод на річках України покладені на Держводгосп.

Уведенні Держкомгеологіїзнаходяться питання організаціїі проведення моніторингу (спостереження, оцінка і прогноз) стану підземних вод, включаючи їх радіоактивне забруднення та небезпечних екзогенних геологічних процесів, а разом з Національною Академією наук України прогнозування розвитку небезпечних геологічних та геофізичних процесів.

Організує і проводить спостереження, оцінює і прогнозує стан атмосфери, водних об’єктів і сільгоспкультур, радіоактивного і хімічного забруднення довкілля території України та попереджує про стихійні гідрометеорологічні явища, екстремально високі рівні забруднення довкілля Держкомгідромет. Він також, при виникненні надзвичайних ситуацій, здійснює оперативний контроль та виміри радіоактивного і хімічного забруднення згідно із встановленим регламентом в місцях постійних спостережень.

Держкомзв’язку організовує та здійснює заходи щодо забезпечення сталої роботи систем централізованого оповіщення і зв’язку на загальнодержавному, регіональному і місцевому рівні в усіх режимах функціонування єдиної державної системи, включаючи терміновий ремонт чи заміну пошкоджених комунікацій і засобів зв’язку. Він повинен першочергово забезпечити керівні органи єдиної державної системи каналами і засобами надання послуг зв`язку у разі здійснення ними заходів щодо запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, а також забезпечити сталий зв`язок, необхідний для спільної роботи підсистем Урядової інформаційно – аналітичної системи з питань надзвичайних ситуацій.

У функції Держкомлісгоспу входить прогнозування можливості виникнення надзвичайних ситуацій на території державного лісового фонду, а також організація і забезпечення проведення заходів щодо запобігання надзвичайним ситуаціям, пов’язаним з пожежами в державному лісовому фонді, а також масовим поширенням хвороб і шкідників рослинності, координація діяльності органів виконавчої влади , підприємств установ та організацій під час гасіння лісових пожеж, а також проведення першочергових аварійно (пошуково) – рятувальних робіт, пов`язаних з лісовими пожежами.

Організація розроблення комплексу державних стандартів з запобігання і реагування на надзвичайні ситуації та здійснення державного контролю і нагляду за дотриманням обов’язкових вимог державних стандартів з запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, проведення узгодженої науково – технічної політики і координація робіт щодо забезпечення необхідної точності, єдності і достовірності вимірювань, які стосуються запобігання і реагування на надзвичайні ситуації, а також установлення норм, вимог і правил з метрологічного забезпечення , проведення державного метрологічного контролю і нагляду - це функції Держстандарту.

У веденні СБУта Держкомкордонузнаходяться питання інформування в установленому порядку про передумови і характер можливих надзвичайних ситуаційта виявлення намірів і конкретних дій злочинних формувань, груп та окремих осіб щодо проведення актів технологічного тероризму, здійснення в межах своїх повноважень заходів, спрямованих на забезпечення безпеки в умовах надзвичайних ситуацій, забезпечення спрощеного режиму перетинання державного кордону силами і засобами аварійно (пошуково) - рятувальних формувань у разі виникнення надзвичайних ситуацій.

В компетенціїДержгірпромнагляду– прогнозування можливості виникнення аварій і катастроф на техногенних об’єктах, здійснення державного нагляду за дотриманням вимог законодавчих та інших нормативно – правових актів з охорони праці, державного гірничого нагляду, профілактики травматизму виробничого і невиробничого характеру, здійснення державного нагляду за готовністю воєнізованих та інших професійних аварійно (пошуково) – рятувальних формувань, аварійно – диспетчерських служб до реагування на аварії.

Міністерство з питань надзвичайних ситуації і Цивільна обо­рона України в цілому вже сьогодні мо­жуть реагувати на надзвичайні ситуації на функціональних за­садах, що ж стосується за­побігання, то це більшою мірою - прерогатива у бік підтримки ідеї того, що превентивні заходи найбільш вигідні, найменш за­тратні і значно зменшують втрати від надзвичайних ситу­ацій природного і техногенного характеру.

 

Необхідно :

- змінити громадську свідо­мість відносно ризиків надзви­чайних ситуацій підтримки заходів, спрямованих на покращання ситуації;

- налагодити механізми дер­жавного управління безпекою населення через приведення у дію економічних важелів систе­ми страхування від наслідків аварій;

- покращити підготовку і обі­знаність населення у питаннях, пов'язаних з профілактикою і діями у надзвичайних ситуаціях, що обов'язково приведе до зменшення людських жертв, втрат матеріальних і фінансо­вих ресурсів, збитків і шкоди навколишньому середовищу.

Враховуючи складнощі соці­ально-економічного розвитку України на сучасному етапі і не­можливість реалізації всіх за­ходів у повному обсязі водно­час, слід запроваджувати їх на пріоритетних напрямках і зосе­реджувати зусилля на заходах державного рівня, перш за все тих, що передбачені Програмою діяльності Кабінету Міністрів України.

Вітчизняний і зарубіжний досвід переконливо свідчить, що витрати на ліквідацію над­звичайних ситуацій набагато перевищують витрати на попе­редження їх виникнення. То ж необхідно цільові витрати на запобігання, за рахунок призначень на ліквідацію наслідків надзвичайних ситуацій і певну частку відшкодувань збитків також витрачати на запобіжні заходи. Але все це слід робити на підставі програм або кон­кретних планів.

.


Читайте також:

  1. IV. Прийняття рішень у полі четвертої інформаційної ситуації
  2. V. Прийняття рішень у полі п’ятої інформаційної ситуації
  3. VI. Прийняття рішень у полі шостої інформаційної ситуації
  4. Антропогенне забруднення природного середовища. Джерела забруднень
  5. Апаратура методу природного магнітного поля
  6. В осередку надзвичайної ситуації
  7. В УМОВАХ ПРИРОДНОГО ЗАЛЯГАННЯ
  8. Взаємозв’язок фінансів з іншими економічними категоріями розподільчого характеру.
  9. Види та причини виникнення надзвичайних ситуацій техногенного характеру
  10. Виробничі травми, профзахворювання, нещасні випадки виробничого характеру.
  11. Вогнища ураження природного характеру
  12. Вплив чинників навколишнього природного середовища на організм людини




Переглядів: 905

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | С-до на 31.10.07

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.