МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ТЕМА 6. БЮДЖЕТ. БЮДЖЕТНА СИСТЕМА.ЛЕКЦІЯ 2. БЮДЖЕТНА СИСТЕМА УКРАЇНИ . 2.1. Структура бюджетної системи України . 2.2. Законодавча база функціонування бюджетної системи. 2.3. Принципи побудови бюджетної системи. _____________________________ 2.1. Структура бюджетної системи України . Бюджетна система країни уявляє собою об'єднання всіх ланок бюджету на єдиних принципах. Існують бюджетні системи двох типів: для унітарних держав характерна дворівнева система, яка включає державний бюджет(перший рівень) та місцеві бюджети(другий рівень). Для держав із федеративним устроєм характерні бюджетні системи з трьома і, бавить, чотирма рівнями(федеральний бюджет, бюджети членів федерації, місцеві бюджети, а також бюджети земель). Економічна природа та суть бюджетної системи проявляється не в її структурі, тобто не в тому скільки в ній ланок, а втому як фінансові можливості законодавчо закріплені за кожною ланкою, який рівень фінансової незалежності мають ці ланки при здійснені покладених них конституцією та законодавством функцій. Водночас рівень фінансової незалежності місцевих органів влади – це найхарактерніший показник рівня розвитку демократії у державі. У зв'язку з цим при побудові бюджетної системи України дуже важливо виробити правильні засади її демократичного становлення та розвитку. Правову основу бюджетної системи становлять конституція України та ухвалений на її основі бюджетний кодекс від 7.08.10. Введення в чинність цього кодексу з 1.01.2011 року припинило дію попереднього бюджетного кодексу. Економічну основу бюджетної системи держави становить економічний та науково–технічний потенціал. Бюджетна система України складається з державних та місцевих бюджетів–бюджет АРК, бюджети областей, бюджети районів, міст обласного підпорядкування, бюджету міст Києва та Севастополя, бюджети районів в містах, бюджети місцевого самоврядування(бюджети територіальних громад, сіл, селищ та їх об'єднань). Зведений бюджет України включає в себе показники усіх бюджетів, що входять до бюджетної системи України , при цьому від ВРУ не затверджується, а використовується для аналізу та визначення засад державного регулювання соціально–економічного розвитку країни.
2.2. Законодавча база функціонування бюджетної системи.
Бюджетний кодекс України – нормативний документ, що регулює відносини, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів та розгляду звітів про їх виконання, а також контролю за виконанням Державного бюджету України та місцевих бюджетів. Функціонування бюджетних відносин в Україні здійснюється на основі законодавчих та нормативних актів, перелік яких визначений ст. 4 Бюджетного кодексу України : 1. Конституція України . 2. Бюджетний кодекс України . 3. Закон про державний бюджет України . 4. Інші закони, що регулюють бюджетні правовідносини. 5. Нормативно–правові акти Кабінету Міністрів України . 6. Нормативно–правові акти центральних органів виконавчої влади. 7. Рішення органів АРК, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування.
2.3. Принципи побудови бюджетної системи.
Організація бюджетної системи охоплює її структуру, принципи побудови та функціонування. Структура БС визначається бюджетним устроєм. Бюджетний устрій – організація і принципи побудови бюджетної системи, її структури, взаємозв'язок між окремими ланками бюджетної системи. Він визначається державним устроєм та адміністративно–територіальним поділом держави. Згідно статі 7 БК до принципів побудови бюджетної системи, відносяться такі: 1) єдності – єдність бюджетної системи України забезпечується єдиною правовою базою, єдиною грошовою системою, єдиним регулюванням бюджетних відносин, єдиною бюджетною класифікацією, єдністю порядку виконання бюджетів та ведення бухгалтерського обліку і звітності; 2) збалансованості – повноваження на здійснення витрат бюджету мають відповідати обсягу надходжень бюджету на відповідний бюджетний період; 3) самостійності – ДБУ та місцеві бюджети є самостійними. Держава коштами ДБ не несе відповідальності за бюджетні зобов'язання органів влади АРК та органів місцевого самоврядування. Органи влади АРК та органи місцевого самоврядування коштами відповідних місцевих бюджетів не несуть відповідальності за бюджетні зобов'язання одне одного, а бюджетні зобов'язання держави. Самостійність бюджетів забезпечується закріпленням за ними відповідних джерел доходів бюджету, правом відповідних органів державної влади, органів влади АРК та органів місцевого самоврядування визначати напрями використання бюджетних коштів відповідно до ЗУ, правом ВР АРК та відповідних місцевих рад самостійно і незалежно одне від одного розглядати та затверджувати відповідні місцеві бюджети; 4) повноти – до складу бюджетів підлягають включенню всі надходження бюджетів та витрати бюджетів, що здійснюються відповідно до нормативно–правових актів органів державної влади, органів влади АРК, органів місцевого самоврядування; 5) обґрунтованості – бюджет формується на реалістичних макро-показниках економічного і соціального розвитку України та розрахунках надходжень бюджету і витрат бюджету, що здійснюються відповідно до затверджених методик та правил; 6) ефективності та результативності – при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення цілей, запланованих на основі національної системи цінностей і завдань інноваційного розвитку економіки, шляхом забезпечення якісного надання послуг, гарантованих державою, при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів; 7) субсидіарності – розподіл видів видатків між державним бюджетом та місцевими бюджетами, між місцевими бюджетами ґрунтується на необхідності максимально можливого наближення надання гарантованих послуг до їх безпосереднього споживача; 8) цільового використання бюджетних коштів – бюджетні кошти використовуються тільки на цілі, визначені бюджетними призначеннями та бюджетними асигнуваннями; 9) справедливості і неупередженості – бюджетна система України будується на засадах справедливого і неупередженого розподілу суспільного багатства між громадянами і територіальними громадами; 10) публічності та прозорості – інформування громадськості з питань складання, розгляду, затвердження, виконання державного бюджету та місцевих бюджетів, контролю за виконанням державного бюджету та місцевих бюджетів.
Читайте також:
|
||||||||
|