Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Питання 1 Попит та закон попиту.

Індивідуальний попит – це обсяг благ, який споживач бажає і в змозі придбати на ринку при даному рівні цін.

Ринковий попит – це сума обсягів благ, на які пред’являється індивідуальний попит усією масою споживачів на даному локальному ринку. Він обчислюється додаванням показників величини індивідуального попиту всіх покупців даного товару за кожного значення ціни.

Залежність обсягу попиту від детермінант, що його визначають, виражає функція попиту:

Qd = f (Px, I, Ps, Pc, A).

Дана функція може бути задана як табличним (за допомогою шкали), так і аналітичним або графічним способами. Наприклад:

Табличний спосіб (шкала D):

P, за од.
Q, в од.

Аналітичний спосіб (математично):

Qd = f (P),

Графічний спосіб (за допомогою графіка):

 


Рисунок 16. Графік кривої попиту (традиційний вигляд)

Крива ринкового попиту демонструє загальний обсяг попиту усіх споживачів при будь-якому рівні цін. Вона формується шляхом сумування множини кривих індивідуального попиту. Закон попиту, наголошує: при інших незмінних умовах, зростання ціни блага призводить до скорочення обсягу попиту на нього (і навпаки).

На величину попиту, тобто на пересування точки по незмінній кривій попиту, впливає виключно ціна товару. Всі інші фактори, що впливають на попит, належать до нецінових. Їхня дія призводить до пересування самої кривої попиту на графіку вправо (збільшення попиту) чи вліво (зменшення попиту).

Графічно інтерпретація зміни величини (обсягу) попиту (під впливом зміни ціни блага) і зміни в самому попиті (під впливом його нецінових детермінант) представлена на рис. 17, 18.

Рисунок 17. Зміна величини попиту під впливом цінового фактору Рисунок 18. Зміна в попиті під впливом зміни одного з нецінових факторів попиту

До нецінових факторів ринкового попиту належать:

- доход споживача

- зміна цін на інші товари

- зміна споживацьких переваг під впливом зміни потреб споживача, моди чи реклами цінові очікування споживачів;

- кількість споживачів

В реальній господарчій практиці жоден з перелічених факторів не діє відокремлено, у чистому вигляді. Їхня дія переплітається, створюючи складну й суперечливу систему, але вивчення механізму дії кожного з них дозволяє зрозуміти реалії економічного життя.

 


Читайте також:

  1. I. Теорія граничної продуктивності і попит на ресурси
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. IV. Закони ідеальних газів.
  4. IV. Закономірності структурно-функціональної організації спинного мозку
  5. IV. Питання самоконтролю.
  6. V. Питання для самоконтолю
  7. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  8. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  9. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  10. Авілум – “син чоловіка” – повноправна людина, охороні його життя, здоров’я, захисту його майнових інтересів присвячена значна частина законника.
  11. Аграрне право та законодавство США, Німеччини, Франції, Великої Британії, Ізраїлю, Польщі, Росії
  12. Аграрні закони України




Переглядів: 590

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 5 Попит, пропозиція, їх взаємодія. Еластичність. | Питання 2 Пропозиція та закон пропозиції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.012 сек.