Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ревізія операцій по руху основних засобів

 

Метою перевірки обліку надходження основних засобів є підтвер­дження того, що придбані основні засоби були правильно відображені в обліку і являють собою вартість реальних об'єктів, введених в експлуата­цію.

Кількість основних засобів збільшується за рахунок: капітальних інве­стицій з власних джерел, безоплатного надходження та оприбуткування надлишків основних засобів, виявлених під час інвентаризації.

На цьому етапі ревізії необхідно виконати такі процедури:

• одержати список (із зазначенням кількості і вартості) придбаних об'єктів основних засобів, звірити отримані показники з даними оборотів по дебету рахунка 10 «Основні засоби»,

" перевірити первинні документи і фізичну наявність нових придба­них об'єктів

• визначити, що вартість об'єктів основних засобів, введених в екс­плуатацію, належним чином відображена на рахунках бухгалтерсь­кого обліку; і

• визначити, чи дотримані відповідні положення податкового зако­нодавства.

Приступаючи до ревізії надходження основних засобів, варто провес­ти вибіркову перевірку первинних облікових документів з погляду офо­рмлення їх відповідно до встановлених правил.

' Проводячи ревізію, необхідно взяти до уваги, що облік основних засо­бів ведеться на рахунку 10 «Основні засоби» за первісною вартістю, яка складається з таких витрат:

" суми, що сплачують постачальникам активів та підрядникам за ви­конання будівельно-монтажних робіт (без непрямих податків);

• реєстраційні збори, державне мито та аналогічні платежі, що здійс­нюються у зв'язку з придбанням (отриманням) прав на об'єкт ос­новних засобів;

• суми ввізного мита;

• суми непрямих податків у зв'язку з придбанням (створенням) ос­новних засобів (якщо вони не відшкодовуються підприємству);

• витрати зі страхування ризиків доставки основних засобів;

• витрати на установлення, монтаж, налагодження основних засобів;

• інші витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням основних за­собів до стану, у якому вони придатні для використання із заплано­ваною метою.

Слід пам'ятати, що до первісної вартості основних виробничих засо­бів не включаються суми ПДВ, сплачені постачальникам, як такі, що від­шкодовуються з бюджету (якщо підприємство є платником ПДВ). По придбаних невиробничих основних фондах сума ПДВ включається в їх вартість, а по виробничих — відноситься до складу податкового креди­ту. Витрати на сплату відсотків за користування кредитом теж не вклю­чаються до первісної вартості основних засобів, придбаних (створених) повністю або частково за рахунок позикового капіталу. <- Ревізії підлягають основні засоби, що використовуються, та такі, що зберігаються на складі, законсервовані або передані в оренду.

Детальній перевірці підлягають операції із надходження основних засобів за рахунок капітальних інвестицій.

Законність надходження основних засобів в результаті капітальних інвестицій визначають шляхом зіставлення оприбуткованих об'єктів ос­новних засобів з переліком, передбаченим титульним списком, а також з актами приймання-передачі, рахунками, накладними. При цьому ретель­но перевіряють ведення обліку по таких основних засобах і джерелах їх фінансування. Особливу увагу слід приділити перевірці операцій з опри­буткування безоплатно одержаних основних засобів.

В кожному окремому випадку ревізор перевіряє:

1) наявність згоди ревізуючого підприємства на одержання таких об'­єктів основних засобів;

2) економічну доцільність переміщення (це додаткові витрати по де­монтажу , транспортуванню);

3) тривалість процесу передачі і ведення їх в експлуатацію на новому , місці;

4) відображення витрат по доставці.

Під час перевірки правильності та своєчасності оприбуткування основних засобів, що надійшли, ревізору необхідно встановити:

1) дотримання правил оформлення акта прийому-передачі основних засобів;

2) правильність відображення даних операцій на рахунках бухгалтерського обліку.

Несвоєчасне оприбуткування основних засобів призводить до зменшення суми нарахованої амортизації, що у свою чергу спричиняє неп вильне визначення собівартості виготовленої продукції, виконання робіт, послуг, і зрештою призводить до перекручування фінансових результатів.

За усіма незаконними надходженнями основних засобів, переміщен­ням, неправильним оформленням документів, а також за фактами несвоєчасно оприбуткованих основних засобів у реєстрах бухгалтерського о ліку ревізор повинен з'ясувати причину порушень і визначити винних цьому осіб і застосувати відповідні штрафні санкції.

У процесі експлуатації основних засобів підприємство може здійснювати заходи, що ведуть до збільшення економічних вигод, первісно очікуваних від використання відповідних об'єктів основних засобів, й суму витрат, пов'язаних з покращанням основних засобів, збільшується їхня первісна (переоцінена) вартість.

Ревізор повинен перевірити: чи піддавалися переоцінці всі основні) засоби чи їхня частина; чи не відбувалася переоцінка земельних ділянок і об'єктів природокористування, що числяться в складі основних засобів; яким способом відбувалася переоцінка (шляхом чи індексації прямого перерахування за документально підтвердженими ринковими цін, ми); чи мається документальне підтвердження ринкових цін; вибіркової перевірити правильність розрахунків; чи мінявся ступінь зносу після проведення переоцінки, чи відображені результати переоцінки в інвентарних картках, чи правильно відображені результати переоцінки у бухгалтерському обліку, чи враховані результати переоцінки при складанні звітності.

Згідно з П(С)БО 7 «Основні засоби» підприємство переоцінює об'єкт основних засобів, якщо його залишкова вартість значно (більш як на 10 відсотків) відрізняється від справедливої вартості на дату балансу. У разі переоцінки об'єкта основних засобів на ту саму дату здійснюється пере­оцінка всіх об'єктів групи основних засобів, до якої належить цей об'єкт.

Переоцінена первісна вартість та сума зносу об'єкта основних засобів визначається множенням відповідно первісної вартості і суми зносу об'­єкта основних засобів на індекс переоцінки. Індекс переоцінки визначається діленням справедливої вартості об'єкта, який переоцінюється, на його залишкову вартість.

Відомості про зміни первісної вартості та суми зносу основних засобів заносяться до реєстрів їх аналітичного обліку.

Сума дооцінки залишкової вартості об'єкта основних засобів включається до складу додаткового капіталу, а сума уцінки - до складу витрат.

Перевищення суми попередніх уцінок над сумою попередніх дооці­нок залишкової вартості об'єкта основних засобів при черговій дооцінці вартості цього об'єкта основних засобів включається до складу доходів звітного періоду з відображенням різниці між сумою чергової (остан­ньої) дооцінки залишкової вартості об'єкта основних засобів і вказаним перевищенням у складі іншого додаткового капіталу.

Перевищення суми попередніх дооцінок над сумою попередніх уці­нок залишкової вартості об'єкта основних засобів при черговій уцінці залишкової вартості цього об'єкта основних засобів спрямовується на зменшення іншого додаткового капіталу із включенням різниці між су­мою чергової (останньої) уцінки залишкової вартості об'єкта основних засобів і вказаним перевищенням до витрат звітного періоду.

Метою перевірки операцій, зв'язаних з вибуттям основних засобів, є встановлення того, що:

    • первісна вартість і сума накопиченої амортизації цілком і належ­ним чином списані з рахунків їхнього обліку;
    • фінансові результати (прибуток чи збиток), що утворилися в ре­зультаті цих операцій, правильно відображені на рахунках 7 та 9 класів.

· При цьому повинні бути виконані такі процедури:

    • одержати список об'єктів основних засобів, що вибули протягом звітного періоду, із зазначенням первісної вартості і суми накопи­ченої амортизації на день вибуття; причин вибуття; продажної ціни;
    • фінансового результату від операції. Звірити дані отриманої інфо­рмації з даними по кредиту рахунка 10 «Основні засоби», дебету рахунка 131 «Знос основних засобів», даними рахунків 972 «Собі­вартість реалізованих необоротних активів» та 742 «Дохід від реа­лізації необоротних активів»;
    • перевірити наявність відповідного дозволу на операції з вибуття основних засобів та їхнє документальне оформлення;
    • проаналізувати по кожній операції вибуття (при значних обсягах вибірково) правильність списання основних засобів і визначення фінансового результату.

У ході перевірки вибуття основних засобів установлюється причина списання, доцільність і законність операції. Для цього використовують­ся договори на реалізацію основних засобів, акти на списання, акти при­йому-передачі основних засобів, дані аналітичного обліку.

У разі вибуття об'єктів основних засобів, які раніше були переоцінені, перевищення сум попередніх дооцінок над сумою попередніх уцінок зали­шкової вартості цього об'єкта основних засобів включається до складу не­розподіленого прибутку з одночасним зменшенням додаткового капіталу.

Ревізору слід пам'ятати, що згідно із Законом України «Про оподат­кування прибутку підприємств» для цілей оподаткування, у разі виве­дення з експлуатації окремих об'єктів основних фондів групи 1 у зв'яз­ку із реалізацією балансова вартість групи 1 зменшується на суму балансової вартості такого об'єкта (якщо балансова вартість менша від виручки, то різниця відноситься до валових доходів, і навпаки, якщо балансова вартість більша, ніж виручка - до валових витрат).

У разі виведення з експлуатації основних фондів груп 2 і 3 в зв'язку із реалізацією балансова вартість групи зменшується на суму вартості реалізації таких основних фондів.

У разі виведення з експлуатації окремого об'єкта основних фонді; групи 1 у зв'язку з ліквідацією, капітальним ремонтом, реконструкцією консервацією за рішенням підприємства балансова вартість такого об'єкта для цілей амортизації прирівнюється до 0.

У разі виведення з експлуатації окремих фондів груп 2, 3 в зв'язку ліквідацією, капітальним ремонтом, реконструкцією, модернізацією, консервацією за рішенням підприємства балансова вартість груп не зміню­ється.

В актах обстеження основних засобів, що підлягають ліквідації, по­стійно діюча комісія вказує причини ліквідації описує технічний стані об'єкта основних засобів, а також у певних випадках вказує винуватців. До актів додаються відомості, які підтверджують оприбуткування прида­тних матеріальних цінностей після ліквідації списаних об'єктів та їх вартості за цінами можливого використання, та акти ліквідації основних засобів.

Перевіряючи операції зі списання основних засобів вибулих із екс­плуатації внаслідок стихійного лиха, аварій та інших надзвичайних си­туацій, ревізор повинен вияснити:

1) підставу для списання таких основних засобів (акти, висновки відповідних органів тощо); |

2) факти допущеної халатності при збереженніабо порушеннях правил експлуатації основних засобів, внаслідок чого відбулася аварія;

3) встановлення винуватців аварій та вжиття заходівіз відшкодуван­ня втрат і недопущення таких втрат надалі.

 

Після цього ревізор перевіряє правильність, своєчасність відображен­ня в обліку операцій з ліквідації основних засобів, зокрема визначення зносу за об'єктами, що вибувають, оприбуткування матеріальних ціннос­тей, які були отримані під час розбирання та демонтажу об'єктів,за ці­ною їхнього можливого використання.

Завершується ревізія основних засобів перевіркою операцій з пере­дачі в оренду. Ревізор повинен перевірити наявність угод про оренду, правильність та обґрунтованість ставок орендної плати, що розраховані відповідно до П(С)БО 14 «Оренда», правильність передачі засобів орен­дарю. При цьому з'ясовується, чи не віддані в оренду основні засоби, які необхідні підприємству, що ревізується, чи не перевищує сума амортиза­ційних відрахувань за відданими в оренду основними засобами орендну плату, чи своєчасно та повною мірою вноситься орендна плата.


Читайте також:

  1. Cтруктура апаратних засобів ІВС
  2. IV. Політика держав, юридична регламентація операцій із золотом.
  3. POS -Інтелект - відеоконтроль касових операцій
  4. Автоматизація касових операцій
  5. АДАПТАЦІЯ ОПЕРАЦІЙНОЇ СИСТЕМИ ДО ЗМІНИ ЇЇ ЗАВАНТАЖЕННЯ.
  6. Алгоритми арифметичних операцій над цілими невід’ємними числами у десятковій системі числення.
  7. Амортизація основних засобів
  8. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  9. Амортизація основних засобів.
  10. Амортизація основних фондів
  11. Амортизація основних фондів
  12. Амортизація основних фондів підприємства. Методи нарахування амортизації




Переглядів: 736

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ревізія дотримання умов збереження основних засобів | Метод зменшення залишкової вартості

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.087 сек.