Варіант: вибираються непарні або парні номери к останньої цифри залікової книжки (10 і далі – двох останніх цифр; перелік варіантів – таблиця 1.1).
Тип автомобіля: легковий – непарні к; вантажний – парні к.
Максимальна швидкість автомобіля – Vmax, км/год.
Максимальна потужність двигуна – Nmax, кВт.
Питома витрата палива при максимальній потужності – gN, г/Квт∙год.
Вихідні дані розраховуються згідно за формулами, що наведено в таблиці 1.1.
Таблиця 1.1– Вихідні дані для розрахунку автомобіля
Варіант, к
Автомобіль
Двигун
Тип
Vmax,
км/год
Тип
Nmax, кВт
nN, хв.-1
gN,г/Квт∙год
Непарн.
Легк.
95+2∙к
Бенз.
45+ 3∙к
5000+50∙к
220+3∙к
Парний
Вант.
80+1∙к
Дизель
75+5∙к
1600+50∙к
190+3∙к
Повна маса автомобіля (кг), визначається за статистичними даними згідно з формулою:
, (1.1)
де – власна маса автомобіля, кг;
– маса вантажу, який перевозиться, кг;
= 75кг– маса пасажира та водія;
z - число місць для пасажирів;
- маса багажу (для легкових автомобілів і автобусу), кг; для легкового автомобіля приймають масу багажу Мб =50 кг, для приміського та міжміського автобусу із розрахунку по 10 кг на одного пасажира. При розробці міського автобуса масу вантажу не враховують.
При виконанні РГР задається власна вага легкового автомобіля Go (Н), яка змінюється від: 10000 Н (варіант 1) і для наступних варіантів шляхом додавання 300 Н до ваги автомобіля попереднього варіанту (наприклад, для четвертого варіанту – G0= 10900Н).
Для вантажних автомобілів задається повна вага, яка змінюється від: 50000 Н (варіант 1) і для наступних варіантів шляхом додавання 3000 Н до ваги автомобіля попереднього варіанту (наприклад, для четвертого варіанту – G0= 59000Н).
Таблиця 1.2 – Характеристики дорожного покриття
Вид покриття та стан дороги
Коефіцієнти
ψ
Цементо та асфальтобетон:
сухий гладкий
0,012-0,025
0,05-0,06
сухий шорсткий
0,020-0,025
0,07-0,09
брудний
0,025-0,028
0,02-0,03
Таблиця 4.3 – Площа лобового опору автомобілів
Назва параметрів
Класи автомобілів
до 8000
см³
до 5000
см³
до 3000
см³
до 2000
см³
до 1500
см³
до 1100
см³
до 750 см³
до 500 см³
до 350 см³
Площа лобового опору F, м²
1,3 - 1,5
1,3 - 1,5
1,2 - 1,3
1,2 - 1,3
1,1 - 1,2
1,1 - 1,2
1,0 - 1,1
0,9 - 1,1
0,9 - 1,1
Ефективну потужність Ne у функції числа обертів ne колінчастого вала двигуна можна розрахувати, використовуючи формулу С.Р.Лейдермана:
, (1.2)
де nN – частота обертання колінчастого вала двигуна при максимальній (Nemax= Nmax) потужності;