Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Організація податкової роботи та діяльність державної податкової служби.

 

Податкова робота — це діяльність держави, її органів, платників подат­ків у процесі правового регламентування, нарахування, сплати та зарахуван­ня податків і податкових платежів, а також контролю за своєчасністю та пов­нотою їх надходження до бюджету.

Суб’єктами податкової роботи в Україні є:

Ø Верховна Рада України — приймає закони загальної та спеціальної дії в сфері оподаткування;

Ø органи виконавчої влади (Кабінет Міністрів України, Міністерство фі­нансів, Державне казначейство, Міністерство економіки) — забезпечують дію механізмів справляння податків і податкових платежів;

Ø органи податкової служби — здійснюють контроль за додержанням по­даткового законодавства, розробляють нормативно-правову базу дії законів про оподаткування, здійснюють облік платників і податкових надходжень, здійснюють нарахування та стягнення окремих податків, проводять роз’яс­нення податкового законодавства, притягують до відповідальності його по­рушників;

Ø платники податків — нараховують і сплачують податки та податкові платежі, подають податкову звітність, несуть відповідальність за порушення податкового законодавства.

Податкова робота містить такі основні елементи:

Ø встановлення правової бази (законодавчої бази та інструктивно-методич­ного забезпечення);

Ø нарахування та обчислення податків і податкових платежів, їх облік;

Ø визначення способів утримання та стягнення податків (з джерела спла­ти, за платіжним повідомленням, за податковою декларацією);

Ø розрахунки із бюджетом — визначення форм (авансові платежі, платежі за фактом) і способів (готівкові, безготівкові).

Основою податкової роботи є правове регламентування порядку встановлен­ня і справляння податків і зборів. Функцію прийняття законодавчих актів у податковій сфері здійснюють вищі органи державної влади. Підготовкою зако­нопроектів з питань оподаткування в Україні займаються Кабінет Міністрів України та Державна податкова адміністрація України, приймає закони Вер­ховна Рада України.

Правовою базою щодо оподаткування є законодавчі акти загальної і спе­ціальної дії.

Основними законами загальної дії є закони України “Про систему оподат­кування” та “Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами”.

Закон України “Про систему оподаткування” визначає принципи системи оподаткування, порядок встановлення податків і зборів, компетенцію органів державної влади щодо оподаткування в державі, права і обов’язки платників податків тощо. Будь-які податки і збори, не передбачені цим законом, не мо­жуть бути обов’язковими до сплати на території України. Зміни та доповнення до цього закону вносяться не пізніше ніж за шість місяців до початку нового бюджетного року і набирають чинності з початку нового бюджетного року.

Закон України “Про порядок погашення зобов’язань платників податків пе­ред бюджетами та державними цільовими фондами” визначає цілісну систему процедур, пов’язаних із забезпеченням боргових зобов’язань платників подат­ків перед державою, регулює відносини між платниками податків, контролю­ючими органами та органами стягнення. Закон визначає порядок подання по­даткових декларацій, узгодження податкового зобов’язання, порядок адміністративного оскарження парахованих контролюючим органом подат­ків, зборів і обов’язкових платежів, установлює норми, пов’язані з нарахуван­ням пені та штрафних санкцій, визначає механізм стягнення податкового бор­гу для юридичних та фізичних осіб, надання відстрочок у сплаті податкового боргу, порядок списання безнадійного боргу тощо.

Законодавчі акти спеціальної дії здійснюють правове регулювання окремих податків, зборів і податкових платежів. У них регламентується порядок нара­хування і сплати конкретних податків, зборів і податкових платежів за елемен­тами справляння. Наприклад, Закони України “Про податок на додану вартість", “Про оподаткування прибутку підприємств”, “Про податок з доходів фізичних осіб”. Декрет Кабінету Міністрів України “Про акцизний збір” тощо.

На основі прийнятих законів органи виконавчої влади розробляють інструктивно-методичну базу, яка забезпечує виконання законодавчих актів за­гальної та спеціальної дії у сфері оподаткування.

Контролюючий орган — державний орган, який у межах своєї компетенції, визначеної законодавством, здійснює контроль за своєчасністю, достовірніс­тю, повнотою нарахування податків, зборів, інших обов’язкових платежів та погашенням податкових зобов'язань чи податкового боргу.

Контролюючими органами є:

Ø митні органи — стосовно ввізного та вивізного мита, акцизного збору, по­датку на додану вартість, інших податків і зборів (обов’язкових платежів), які відповідно до законів справляються при ввезенні (пересиланні) товарів і пред­метів на митну територію України або вивезенні (пересиланні) товарів і пред­метів з митної території України;

Ø установи Пенсійного фонду України — стосовно внесків до Пенсійного фонду України;

Ø установи Фондів соціального страхування України — стосовно внесків до Фондів соціального страхування України;

Ø податкові органи — стосовно податків і зборів (обов’язкових платежів), які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, крім зазначе­них вище.

Перераховані органи є суб’єктами податкового контролю. Інші державні органи не мають права проводити перевірки своєчасності, достовірності, пов­ноти нарахування та сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), у тому числі за запитами правоохоронних органів.

Державна податкова служба (ДПС) — сукупність державних органів, які здійснюють адміністрування податків і податкових платежів, а також органі­зовують і контролюють їх надходження до бюджету та державних цільових фондів .

Основним законодавчим актом, що регулює функціонування ДПС України, є Закон України “Про державну податкову службу в Україні” від 4 грудня 1990 р. № 509-ХІІ зі змінами і доповненнями.

Державна податкова адміністрація України (ДПА України) є централь­ним органом виконавчої влади, займає рівень міністерства в ієрархії держав­ної влади. Її очолює голова ДПА України, якого призначає на посаду і звільняє Президент України за поданням Прем’єр-міністра України. Заступники голо­ви ДПА України призначаються на посаду і звільняються з посади Кабінетом Міністрів України за поданням голови ДПА України. Кількість заступників голови ДПА України визначається Кабінетом Міністрів України.

Основні функції ДПА України:

Ø розробка нормативно-методичного забезпечення механізму дії законів про окремі податки; координування діяльності всієї податкової служби;

Ø роз’яснення окремих норм законодавчих актів про податки, інші пла­тежі;

Ø затвердження методик розрахунку податку та податкових платежів, а також форм податкової звітності;

Ø контроль за діяльністю низових рівнів податкової служби;

Ø кадрова політика;

Ø прогноз, аналіз надходження податків, інших платежів, джерел подат­кових надходжень, розроблення пропозицій щодо їх збільшення та зменшення втрат бюджету;

Ø внесення в установленому порядку пропозицій щодо вдосконалення по­даткового законодавства, розроблення проектів міжнародних договорів сто­совно оподаткування;

Ø розроблення основних напрямів, форм і методів проведення перевірок додержання податкового та валютного законодавства;

Ø інші функції згідно із Законом України “Про державну податкову служ­бу Україні”.

Основним призначенням ДПА в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі є інформаційний і правовий зв’язок між низовою ланкою і ДПА України. Очолюють їх голови, які призначаються на посаду і звільняються з посади Кабінетом Міністрів України за поданням голови ДПА України.

Основні функції ДПА в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі такі:

Ø роз’яснення правової бази щодо оподаткування;

Ø контроль за діяльністю низової ланки;

Ø здійснення перевірок та переперевірок діяльності окремих платників;

Ø кадрова політика;

Ø інші функції згідно із Законом України “Про державну податкову служ­бу в Україні”.

Первинна ланка ДПС України — Державна податкова іпспекція (ДПІ) —безпосередньо виконує податкову роботу. ДПІ очолюють начальники, які при­значаються на посаду і звільняються з посади головою ДПА України за подан­ням голів відповідних державних податкових адміністрацій в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі.

Основні функції ДПІ:

Ø контроль за дотриманням податкового законодавства;

Ø облік платників податків і податкових платежів, їх реєстрація;

Ø облік податкових надходжень до бюджету, цільових бюджетних та поза­бюджетних фондів;

Ø роз’яснення правової бази щодо оподаткування і робота з платниками по­датків;

Ø прийняття та опрацювання податкової звітності;

Ø притягнення до адміністративної відповідальності порушників податко­вого законодавства;

Ø ведення перевірки фактів приховування і заниження сум податків, ін­ших платежів;

Ø контроль за законністю валютних операцій;

Ø проведення роботи, пов’язаної з виявленням, обліком, оцінкою та реалі­зацією безхазяйного майна, майна, що перейшло за правом успадкування до держави, скарбів і конфіскованого майна;

Ø кадрова політика тощо.

У складі органів державної податкової служби діють відповідні спеціальні підрозділи з боротьби із податковими правопорушеннями — податкова мі­ліція.

Основна стратегічна функція Державної податкової служби — контроль за правильністю і своєчасністю надходження податкових коштів, боротьба з по­рушниками податкового законодавства.

Тактику боротьби з порушниками податкового законодавства диктує сама природа фіскальних порушень. Це заходи етично-виховного, профілактично­го, контрольного і карально-репресивного характеру. Вистежуючи податкових зловмисників, які ухиляються від сплати податків, представники податкової служби змушені реагувати на мотиви їхньої поведінки та зміст їхніх дій. Уза­гальнюючи цю проблему, необхідно зазначити, що такий аспект включає два основні напрями роботи податкової служби: контрольний та соціально-психо­логічний. Головне у цій справі — організаційний потенціал, компетентність і професіоналізм представників податкових органів.

 

 


Читайте також:

  1. II. Вимоги безпеки перед початком роботи
  2. II. Вимоги безпеки праці перед початком роботи
  3. II. Організація і проведення спортивних походів
  4. II. Організація перевезень
  5. II. Організація перевезень
  6. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  7. III. Вимоги безпеки під час виконання роботи
  8. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  9. IV. Вимоги безпеки під час роботи на навчально-дослідній ділянці
  10. VII. Прибирання робочих місць учнями (по завершенню роботи) і приміщення майстерні черговими.
  11. А. Організація Острозького колегіуму – Академії
  12. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.




Переглядів: 1708

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Особливості сплати зборів на державне пенсійне і загальнообов’язкове соціальне страхування.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.