Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Урок № 3

Тема: Лінія, пляма, крапка, штрих як засоби створення форми. Графічні матеріали та інструменти. Прийоми роботи графічними інструментами. Пригоди Лінії та Крапки.

Мета: розкривати поняття «лінія як засіб виразності»; ознайомлювати учнів із поняттями «штрихування» і «силует»; надавати початкові навички роботи з лінією; формувати у дітей уміння сприймати, розрізняти й аналізувати характерні риси лінійних форм; розвивати дрібну моторику руки; виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу; забезпечувати доброзичливу атмосферу; стимулювати розвиток допитливості.

Обладнання: репродукції картин відомих художників; зразки робіт; моток дроту; товстий шпагат; дерев’яна рейка; олівці: графітні, прості (тверді та м’які), воскові (пастельні), вугільні; аркуш паперу формату А1; три товстих чорних маркери.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Актуалізація опорних знань і вмінь

1. Бесіда:

– Які, на вашу думку, матеріали та інструменти допоможуть намалювати малюнок, що складається з ліній?

III. Вивчення нового матеріалу :

1. Пояснення вчителя:

– Є дверцята у пеналі,

Дивовижні, небувалі:

Як відчиняться вони,

Вибігають молодці —

Кольорові олівці.

Т. Коломієць

(Учитель розповідає про те, якими є олівці: на кожному олівці є маркування, що позначає тип грифеля.)

– Літера «Т» на олівці означає, що грифель твердий, а літера «М» – що м’який. Чим більшою є цифра біля літери, тим твердішим або, навпаки, м’якшим є грифель.

– Щоб виконати малюнок у зошиті з математики (креслення або технічний малюнок), краще взяти твердий олівець. Для виконання малюнка в альбомі для малювання знадобиться м’який грифель.

– Грифель – це паличка з пресованого графіту, одягнена в дерев’яний футляр.

– Графітний олівець – це найпоширеніший вид олівців. Його гладкий грифель виготовлений із графіту та мінеральних домішок. Він дає сірий тон і легко видаляється гумкою. Проте отримати чорний колір із його допомогою не можна.

– Кольорові олівці. Грифель у кольоровому олівці виготовлений із кольорових пігментів (фарб), змішаних зі спеціальним воском. Гарний кольоровий олівець дає м’яку лінію та яскравий колір. Проте його складно витирати гумкою.

– Вугільний олівець. Вугільні олівці виготовляють з обпалених березових гілочок. Вугілля краще лягає на папір, ніж графітний олівець. Малюнок є чорним, матовим, його легко розтушовувати (розтирати).

– Автоматичний (цанговий) олівець має графітний грифель без дерев’яного футляра. Його не потрібно застругувати. Грифель можна поступово висувати зі спеціального тримача. Лінія, проведена автоматичним олівцем, є певної товщини.

– Акварельний олівець. Фарба, якою наповнений його грифель, розчиняється у воді. Його можна змочити водою перед початком малювання, або спочатку зробити сухий малюнок, а потім обробити вологим пензликом весь малюнок або його частину. Змочена частина малюнка стає схожою на акварель.

(Учитель демонструє учням малюнки, намальовані різними олівцями. Пропонує відгадати, які малюнки якими олівцями виконані.)

– Давайте подивимося, якими бувають лінії.

(Учитель демонструє різні типи ліній, утворені за допомогою дроту (хвилясті тверді та зиґзаґоподібні), товстого шпагату (хвилясті м’які та петлеподібні), рейки (прямі та ламані), і пропонує розглянути ілюстрації.)

– Зображення, створене за допомогою ліній, може бути штриховим, контурним і силуетним.

– Штриховий малюнок повністю або частково заповнено лініями.

– Контурний малюнок складається лише з ліній, що розташовано по межі зображення.

– Силуетний малюнок заливається повністю всередині контуру.

2. Організація сприйняття творів мистецтва:

Учитель пропонує учням визначити, як утворені зображення на малюнках художників.)

– Уважно розгляньте малюнки. Які лінії використали художнии?

– Який настрій викликає кожен із малюнків?

– Поясніть, як характер ліній пов’язаний із зображенням.

– Складіть невеличку розповідь за малюнком, що сподобався вам найбільше.

IV. Закріплення вивченого матеріалу

1. Робота над формуванням навичок і вмінь:

На дошці заздалегідь закріплений аркуш паперу формату А1. Учитель пропонує учням загадки про олівці. Перші троє учнів, які дають правильні відповіді, допомагають учителеві пояснювати творче завдання. Один із них має малювати лише лініями, решта – крапками та плямами. Учні виконують вправи в альбомах з малювання.

– Душа олив’яна,

Шкіра дерев’яна.

Доки будеш водити,

Буде говорити.

– Тоненьке, кругленьке,

Серце чорненьке.

Хто на його слід погляне,

Думку його взнає.

– Чорний Іван, дерев’яний каптан:

Де носом проведе, там помилку кладе.

2. Слово вчителя:

– Одного разу засперечалися крапка, лінія та пляма: хто з них найважливіший.

— Я — сонячне проміння,— промовила лінія.

— А я — крапельки дощу,— зауважила крапка.

— А я — калюжа на землі,— вихвалялася пляма.

— Дурні, що ви сперечаєтесь,— розсміялася сорока на гілці.

— Ви всі потрібні. А разом ви можете зобразити все, що завгодно.

— Ай справді! — вигукнули подружки. Намалюймо щось разом. Що ж нам намалювати?

Учитель пропонує учням допомогти крапці, лінії та плями намалювати щось цікаве. Для того щоб визначити, що ж саме; намалювати, пропонує виконати декілька вправ.)

3. Пояснення до творчого завдання

(Учитель розповідає, учні ілюструють роз-повідь за допомогою ліній, крапок та плям.

На кожному етапі розповіді вчитель пропонує учням використати певний прийом зображення.

– Якщо стати на пагорбі, то видно далеко-далеко навкруги. Земля розкинулася широко-широко, а над нею небо — високе- високе. Відділіть небо від землі за допомогою хвилястої лінії. (На дошці малює той учень, який має зображувати лінії.)

– Яскраве сонечко освітлювало все навкруги. Намалюйте сонечко за допомогою круглої плями. Воно спрямувало свої промінці на землю. Намалюйте промінці за допомогою ліній різної довжини.

– Дмухнув вітерець, і сонечко затулили пухнасті хмаринки. Намалюйте хмаринки за допомогою хвилястих ліній, а крапками зробіть їх пухнастими.

– Хмари насупилися, потемнішали. Заповніть хмари хвилястими лініями.

– На землю впали перші краплі дощу. І почалася злива. Намалюйте дощ – спочатку окремими краплями, а потім паралельними лініями.

– З хмари зірвалася блискавка та освітила все навкруги. Намалюйте блискавку. Вона схожа на розгалужене коріння дерева.

4. Індивідуальна робота за творчим завданням

Учні виконують творчу роботу. Учитель надає індивідуальну допомогу.

V. Підбиття підсумків:

З малюнків створюють виставку «Портрет блискавки». Наприкінці уроку учні мають розрізняти прийоми виконання малюнка, свідомо їх використовувати.


 




Переглядів: 1005

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Урок № 2 | Урок № 4

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.023 сек.