МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Додавання.VІ. Організація домашньої роботи Опрацювати параграф 18 підручника. Розробити бізнес-план підприємства.
Результат додавання одноцифрових чисел можна знайти: o перелічуванням суми, o прилічуванням одиниць другого доданка, o додаванням другого доданка частинами, а для деяких випадків o на основі переставної властивості. Основним в процесі складання таблиць виступає прийом додавання частинами (7+ 8 = 7 + 3 + 5 = 10+ 5 = 15). Теоретичною основою прийому є сполучна властивість дії додавання, але формулювання її учням не подається. На практичній задачі з'ясовують, що числа можна додавати частинами. З метою підготовки до застосування прийому додавання числа частинами треба розвинути в учнів вміння доповнювати будь-яке одноцифрове число до 10 та подавати одноцифрове число у вигляді суми двох доданків, один з яких заданий. Для цього виконуються вправи на зразок таких. 1. Кожне з чисел 4, 7 і 10 запишіть різними способами у вигляді суми двох доданків (склад числа). Зразок: 5 = 4+1; 5 = 3 + 2; 5 = 2 + 3; 5=1+4. 2. Доповніть до 10 кожне з чисел. 3. Заповніть пропуски: 10 = 6 + * і т.д. 4. Закінчіть усно кожне з висловлювань: 8 - це 3 і ... (п'ять). Значну увагу слід приділити виразам на додавання трьох чисел, два з яких у сумі складають 10. Наприклад, 8 + 2 + 5. Віднімання. Вивчаючи табличні випадки віднімання з переходом через розряд, застосовують такі прийоми обчислення. 1. Віднімання чисел частинами (13-5 = 13-3-2 = 8). 2. Віднімання числа від 10 з наступним додаванням одиниць зменшуваного (12 - 7 = 5 , 10 - 7 = 3, 3 + 2 = 5). 3. Знаходження результату віднімання на основі таблиці додавання (14-6 = 8). Міркування: 14 - це 6 і 8, якщо відняти 6, то залишиться 8. Теоретичною основою першого прийому є правило віднімання суми від числа, другого - віднімання числа від суми, а третього - зв'язок дій додавання і віднімання. Такі відомості розглядаються в практичному плані. Віднімання суми від числа розглядається у вигляді віднімання числа частинами. Пояснення подається за допомогою бесіди на основі дій з предметами чи відповідного малюнка. Для з'ясування віднімання числа від суми варто практично опрацювати відповідне завдання. В результаті вчитель може повідомити, що коли зменшуване складається з двох чисел (доданків), то від'ємник можна віднімати від одного з них. Для закріплення та підготовки до виконання прийому слід виконати 2-3 вправи і практикувати розклад числа на розрядні доданки. Щоб підготувати учнів до використання прийому, який ґрунтується на знанні таблиць додавання, треба повторити зв'язок дій додавання і віднімання. У багатьох випадках прийоми обчислень зручно ілюструвати за шкалою лінійки. Наприклад, за шкалою лінійки складіть і запишіть відповіді прикладів на додавання і віднімання (мал).
Після розв'язання цих прикладів (3 + 2 + 3 = 8 і 10 - 3-1 = 6) слід запитати, скільки всього одиниць додали в першому прикладі і скільки всього одиниць відняли в другому прикладі. 2. Складання таблиць додавання і віднімання та їх первинне закріплення. На дошці (в таблиці або підручнику) схематично записано всі вирази на табличне додавання числа 2. Першими доданками є числа - від 1 до 9. Вони записані стовпчиком. Другим доданком у виразах є число 2. Відповіді таблиці додавання числа 2 в межах 10 записано так: Учні читають приклади, до яких записано відповіді і той приклад, який їм ще треба розв'язати (9 + 2). Учитель пропонує розглянути малюнок 50, пояснити за ним, як до числа 9 додати 2 (9 + 2 = 9 + 1 + 1 = 10+1 = 11), і підсумовує: щоб виконати додавання, треба другий доданок розкласти на 2 числа, перше з яких доповнювало б перший доданок до числа 10. Робота над складеною таблицею. 1) Прочитайте таблицю додавання числа 2. Слово "дорівнює" можна опускати: один плюс два - три, два плюс два - чотири; три плюс два - п'ять і т.д. 2) Прочитайте таблицю додавання числа 2 у порядку від найбільшого результату до найменшого. 3) Прочитайте тільки результати таблиці. 4) Прочитайте результати таблиці від найбільшого до найменшого. 5) Прочитайте напам'ять таблицю додавання числа (відповіді таблиці закриті). Читайте також:
|
||||||||
|