МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Додавання.VІ. Організація домашньої роботи Опрацювати параграф 18 підручника. Розробити бізнес-план підприємства.
Результат додавання одноцифрових чисел можна знайти: o перелічуванням суми, o прилічуванням одиниць другого доданка, o додаванням другого доданка частинами, а для деяких випадків o на основі переставної властивості. Основним в процесі складання таблиць виступає прийом додавання частинами (7+ 8 = 7 + 3 + 5 = 10+ 5 = 15). Теоретичною основою прийому є сполучна властивість дії додавання, але формулювання її учням не подається. На практичній задачі з'ясовують, що числа можна додавати частинами. З метою підготовки до застосування прийому додавання числа частинами треба розвинути в учнів вміння доповнювати будь-яке одноцифрове число до 10 та подавати одноцифрове число у вигляді суми двох доданків, один з яких заданий. Для цього виконуються вправи на зразок таких. 1. Кожне з чисел 4, 7 і 10 запишіть різними способами у вигляді суми двох доданків (склад числа). Зразок: 5 = 4+1; 5 = 3 + 2; 5 = 2 + 3; 5=1+4. 2. Доповніть до 10 кожне з чисел. 3. Заповніть пропуски: 10 = 6 + * і т.д. 4. Закінчіть усно кожне з висловлювань: 8 - це 3 і ... (п'ять). Значну увагу слід приділити виразам на додавання трьох чисел, два з яких у сумі складають 10. Наприклад, 8 + 2 + 5. Віднімання. Вивчаючи табличні випадки віднімання з переходом через розряд, застосовують такі прийоми обчислення. 1. Віднімання чисел частинами (13-5 = 13-3-2 = 8). 2. Віднімання числа від 10 з наступним додаванням одиниць зменшуваного (12 - 7 = 5 , 10 - 7 = 3, 3 + 2 = 5). 3. Знаходження результату віднімання на основі таблиці додавання (14-6 = 8). Міркування: 14 - це 6 і 8, якщо відняти 6, то залишиться 8. Теоретичною основою першого прийому є правило віднімання суми від числа, другого - віднімання числа від суми, а третього - зв'язок дій додавання і віднімання. Такі відомості розглядаються в практичному плані. Віднімання суми від числа розглядається у вигляді віднімання числа частинами. Пояснення подається за допомогою бесіди на основі дій з предметами чи відповідного малюнка. Для з'ясування віднімання числа від суми варто практично опрацювати відповідне завдання. В результаті вчитель може повідомити, що коли зменшуване складається з двох чисел (доданків), то від'ємник можна віднімати від одного з них. Для закріплення та підготовки до виконання прийому слід виконати 2-3 вправи і практикувати розклад числа на розрядні доданки. Щоб підготувати учнів до використання прийому, який ґрунтується на знанні таблиць додавання, треба повторити зв'язок дій додавання і віднімання. У багатьох випадках прийоми обчислень зручно ілюструвати за шкалою лінійки. Наприклад, за шкалою лінійки складіть і запишіть відповіді прикладів на додавання і віднімання (мал).
Після розв'язання цих прикладів (3 + 2 + 3 = 8 і 10 - 3-1 = 6) слід запитати, скільки всього одиниць додали в першому прикладі і скільки всього одиниць відняли в другому прикладі. 2. Складання таблиць додавання і віднімання та їх первинне закріплення. На дошці (в таблиці або підручнику) схематично записано всі вирази на табличне додавання числа 2. Першими доданками є числа - від 1 до 9. Вони записані стовпчиком. Другим доданком у виразах є число 2. Відповіді таблиці додавання числа 2 в межах 10 записано так: Учні читають приклади, до яких записано відповіді і той приклад, який їм ще треба розв'язати (9 + 2). Учитель пропонує розглянути малюнок 50, пояснити за ним, як до числа 9 додати 2 (9 + 2 = 9 + 1 + 1 = 10+1 = 11), і підсумовує: щоб виконати додавання, треба другий доданок розкласти на 2 числа, перше з яких доповнювало б перший доданок до числа 10. Робота над складеною таблицею. 1) Прочитайте таблицю додавання числа 2. Слово "дорівнює" можна опускати: один плюс два - три, два плюс два - чотири; три плюс два - п'ять і т.д. 2) Прочитайте таблицю додавання числа 2 у порядку від найбільшого результату до найменшого. 3) Прочитайте тільки результати таблиці. 4) Прочитайте результати таблиці від найбільшого до найменшого. 5) Прочитайте напам'ять таблицю додавання числа (відповіді таблиці закриті). Читайте також:
|
||||||||
|