Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Додавання.

VІ. Організація домашньої роботи

Опрацювати параграф 18 підручника.

Розробити бізнес-план підприємства.

 

Результат додавання одноцифрових чисел можна знайти:

o перелічуванням суми,

o прилічуванням одиниць другого доданка,

o додаванням другого доданка частинами, а для деяких випадків

o на основі переставної властивості.

Основним в процесі складання таблиць виступає прийом додавання частинами (7+ 8 = 7 + 3 + 5 = 10+ 5 = 15).

Теоретичною основою прийому є сполучна властивість дії додавання, але формулювання її учням не подається. На прак­тичній задачі з'ясовують, що числа можна додавати частина­ми. З метою підготовки до застосування прийому додаван­ня числа частинами треба розвинути в учнів вміння допов­нювати будь-яке одноцифрове число до 10 та подавати одноцифрове число у вигляді суми двох доданків, один з яких заданий. Для цього виконуються вправи на зразок таких.

1. Кожне з чисел 4, 7 і 10 запишіть різними способами у вигляді суми двох доданків (склад числа).

Зразок: 5 = 4+1; 5 = 3 + 2; 5 = 2 + 3; 5=1+4.

2. Доповніть до 10 кожне з чисел.

3. Заповніть пропуски: 10 = 6 + * і т.д.

4. Закінчіть усно кожне з висловлювань: 8 - це 3 і ... (п'ять).

Значну увагу слід приділити виразам на додавання трьох чисел, два з яких у сумі складають 10. Наприклад, 8 + 2 + 5.

Віднімання.

Вивчаючи табличні випадки віднімання з пе­реходом через розряд, застосовують такі прийоми обчислен­ня.

1. Віднімання чисел частинами (13-5 = 13-3-2 = 8).

2. Віднімання числа від 10 з наступним додаванням оди­ниць зменшуваного (12 - 7 = 5 , 10 - 7 = 3, 3 + 2 = 5).

3. Знаходження результату віднімання на основі таблиці додавання (14-6 = 8). Міркування: 14 - це 6 і 8, якщо відня­ти 6, то залишиться 8.

Теоретичною основою першого прийому є правило відні­мання суми від числа, другого - віднімання числа від суми, а третього - зв'язок дій додавання і віднімання. Такі відомості розглядаються в практичному плані.

Віднімання суми від числа розглядається у вигляді відні­мання числа частинами. Пояснення подається за допомогою бесіди на основі дій з предметами чи відповідного малюнка.

Для з'ясування віднімання числа від суми варто практич­но опрацювати відповідне завдання. В результаті вчитель мо­же повідомити, що коли зменшуване складається з двох чи­сел (доданків), то від'ємник можна віднімати від одного з них. Для закріплення та підготовки до виконання прийому слід виконати 2-3 вправи і практикувати розклад числа на розрядні доданки.

Щоб підготувати учнів до використання прийому, який ґрунтується на знанні таблиць додавання, треба повторити зв'язок дій додавання і віднімання.

У багатьох випадках прийоми обчислень зручно ілюструвати за шкалою лінійки. Наприклад, за шкалою лінійки складіть і запи­шіть відповіді прикладів на додавання і віднімання (мал).

 

Після розв'язання цих прикладів (3 + 2 + 3 = 8 і 10 - 3-1 = 6) слід запитати, скільки всього одиниць додали в пер­шому прикладі і скільки всього одиниць відняли в другому прикладі.

2. Складання таблиць додавання і віднімання та їх пер­винне закріплення.

На дошці (в таблиці або підручнику) схематично записа­но всі вирази на табличне додавання числа 2. Першими до­данками є числа - від 1 до 9. Вони записані стовпчиком. Дру­гим доданком у виразах є число 2. Відповіді таблиці дода­вання числа 2 в межах 10 записано так:

Учні читають приклади, до яких записано відповіді і той прик­лад, який їм ще треба розв'язати (9 + 2). Учитель пропонує розглянути малюнок 50, пояснити за ним, як до числа 9 додати 2 (9 + 2 = 9 + 1 + 1 = 10+1 = 11), і підсумовує: щоб виконати додавання, треба другий доданок розкласти на 2 числа, перше з яких доповнювало б перший доданок до числа 10.

Робота над складеною таблицею.

1) Прочитайте таблицю додавання числа 2. Слово "дорів­нює" можна опускати: один плюс два - три, два плюс два - чотири; три плюс два - п'ять і т.д.

2) Прочитайте таблицю додавання числа 2 у порядку від найбільшого результату до найменшого.

3) Прочитайте тільки результати таблиці.

4) Прочитайте результати таблиці від найбільшого до най­меншого.

5) Прочитайте напам'ять таблицю додавання числа (відпо­віді таблиці закриті).


Читайте також:

  1. Додавання і віднімання невід’ємних раціональних чисел. Теореми про існування та єдиність суми і різниці. Властивості (закони) додавання.




Переглядів: 1696

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
V. Систематизація і узагальнення нових знань, умінь і навичок | Фрагменти уроків, на яких вводяться нові прийоми обчислень.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.021 сек.