Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Методика якісного аналізу небезпек.

Кількісна оцінка ризику.

Будь-яка оцінка ризику починається з розгляду інформації про попередні події та їхні наслідки і представляє собою, процес передбачення, заснований на попередньому досвіді.

Оцінка є кількісним описом виявлених ризиків, у ході якого ви­значаються такі їхні характеристики, як ймовірність прояву та розмір можливих наслідків (збитку). Саме на етапі оцінки фор­муються сценарії розвитку несприятливих ситуацій.

Попередня оцінка ризику Аналіз ризику  

Виявлення та кількісна оцінка ризику можуть виконуватися за схемою, що подано на рис. 3. Аналіз небезпек починають з до­слідження, яке дозволяє в основному ідентифікувати джерела не­безпек. Потім, за необхідністю, дослідження можуть бути погли­блені, для чого виконується детальний аналіз.

 

 

Рис. 2.4. Виявлення та кількісна оцінка ризику.

 

Основ­ні критерії, за якими здійснюється якісна оцінка потенційних на­слідків для кожного небезпечного стану досліджуваного об'єкту, наступні:

· клас 1 — безпечний: не спричиняє незворотних наслідків, ушкодження обладнання та нещасних випадків з людьми (стан пов'язаний з помилками персоналу, недоробками конструкції або невідповідності проекту, а також позаштатною роботою дослі­джуваної системи);

· клас 2 — граничний: призводить до порушень в роботі, може бути компенсованим чи взятим під контроль без ушко­дження обладнання або нещасних випадків з персоналом (стан, пов'язаний з помилками персоналу, недостатками конструкції та позаштатною роботою досліджуваної системи);

· клас 3 -— критичний: призводить до великих порушень у роботі, ушкодження обладнання та створення небезпечної ситуа­ції, яка потребує негайних заходів для рятування персоналу та обладнання (стан пов'язаний з помилками персоналу та позашта­тною роботою обладнання);

· клас 4 — катастрофічний: призводить до втрати обладнан­ня та (чи) загибелі або масового травмування персоналу.

Характеристика ризику є продовженням його оцінки, базую­чись на який приймається рішення про найкращий із можливих засобів зменшення ризику.

Методика якісного аналізу ризиків пропонує реалізовувати його за відповідними етапами, а саме, через попередній аналіз небезпек (ПАН), виявлення послідовнос­ті небезпечних ситуацій, аналіз наслідків. ПАН представляє со­бою першу спробу виявити елементи устаткування, технічної си­стеми и окремі події, що можуть привести до виникнення небезпек.

Попередній аналіз небезпек — це аналіз загальних груп небезпек, присутніх в системі, їх розвитку та рекомендацій що­до контролю. Метою ПАН є виявлення у загальних рисах потен­ційних небезпек у будь-якої системі. Етапи реалізації ПАН на­ступні:

· вивчаються технічні характеристики об'єкта, системи чи процесу, а також джерела енергії, що використовуються, робоче середовище, застосовувані матеріали; встановлюються їхні не­безпечні та шкідливі властивості;

· визначаються закони, стандарти, правила, дія яких розпо­всюджується на даний об'єкт, систему чи процес;

· перевіряється технічна документація на її відповідність за­конам, правилам, принципам і нормам безпеки, встановленим для цього об'єкта;

· складається перелік небезпек, в якому зазначають іденти­фіковані джерела небезпек (системи, підсистеми, компоненти), чинники, що спричиняють шкоду, потенційно небезпечні ситуа­ції, виявлені недоліки.

При проведенні ПАН особливу увагу приділяють наявності вибухо-, пожеженебезпечних та токсичних речовин, виявленню ком­понентів об'єкта, в яких можлива їх присутність, потенційно не­безпечних ситуацій від неконтрольованих реакцій чи при перевищенні тиску. Після виявлення крупних систем об'єкта, які є джерелами небезпеки, їх можна розглядати окремо і досліджувати більш детально за допомогою інших методів аналізу.



Читайте також:

  1. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  2. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад
  3. Аналіз зображувальних засобів. Застосування цілісного аналізу
  4. Аналіз руху грошових коштів у контексті нової фінансової звітності Важливим завданням аналізу фінансового стану підприємства є оцінка руху грошових коштів підприємства.
  5. Аналізу соціальної взаємодії присвячено чимало наукових теорій.
  6. Аналізуюче схрещування
  7. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу
  8. Апаратура і методика проведення густинного гамма-гамма-каротажу
  9. Апаратура та методика проведення газометрії свердловин в процесі буріння
  10. Бухгалтерський баланс як інструмент аналізу
  11. Важливою методико-методологічною проблемою є періодизація історії економічної думки, визначення пріоритетів, що підлягають аналізу.
  12. ВИБІР МЕТОДУ (МЕТОДИКИ) АНАЛІЗУ




Переглядів: 734

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Критерії ймовірнісної оцінки ризиків. | Лекція № 9.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.