МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
З М І С ТКОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ З КУЛЬТУРОЛОГІЇ для студентів всіх спеціальностей та форм навчання
У Х В А Л Е Н О: На засіданні кафедри політичної історії, філософії та політології Протокол № 2 від 18.09.07 Завідувач кафедри _Ведмецька Н.В.
Кривий Ріг
Укладачі: кандидат філософських наук, доцент кафедри політичної історії, філософії та політології Т.В.Цимбал(лекції І-VІІ, ХІ); старший викладач кафедри політичної історії, філософії та політології С.В.Волинець(лекції VІІІ-Х)
Курс лекцій з культурології розрахований на студентів І та ІІ курсу всіх спеціальностей та форм навчання. За тематикою та змістом лекції відповідають програмі навчальної дисципліни «Культурологія» для студентів вищих навчальних закладів ІІІ-ІV рівня акредитації та «Методичним рекомендаціям з курсу «Культурологія» (укладач – Цимбал Т.В.). В основу курсу лекцій покладено сучасні культурологічні, етичні й естетичні теорії та нові підходи до типології культур. Лекції охоплюють основний зміст трьох модулів: культурологія, етика, естетика. В стислому вигляді подається історія розвитку даних наук, основні поняття та варіанти вирішення актуальних культурологічних та етичних проблем. Посібник сприятиме виробленню у студентів навичок самостійної роботи, яка займає важливе місце у системі сучасної вищої освіти. Курс лекцій допоможе студентам зорієнтуватись в основних завданнях та змістовному наповненні курсу, а також ознайомитись з матеріалом, що необхідно опанувати для успішного складання іспиту.
Рецензент: кандидат філософських наук Т.К.Дацюк
Відповідальна за випуск: кандидат філософських наук, доцент, завідувачка кафедри політичної історії, філософії та політології Н.В.Ведмецька
Вступ...........................................................................................................................4 Лекція І. Культурологія в системі гуманітарних наук. Співвідношення понять «культура» та «цивілізація» …..…………………………………….....7 Лекція ІІ. Концепції культурогенезу та теорії культурних змін…………………………………………………………………..…………….27 Лекція ІІІ. Морфологія та типологія культур…………………………....……..67 Лекція ІV. Культура як знаково-семіотична система. Соціокультурна динаміка. Діалог культур .…………………………………………..91 Лекція V. Особистість у світі культури………………………………...….…..105 Лекція VІ. Модернізаційні та постмодернізаційні процеси в сучасній культурі…………………………………………………….……..135 Лекція VІІ. Феномен української культури. Тенденції розвитку сучасної української культури……………………………….…………….170 Лекція VІІІ. Етика як філософська наука. Основні етичні вчення…………………………………………………………………..…….…..187 Лекція ІX. Основні етичні категорії. Моральні аспекти глобальних проблем сучасної цивілізації………………………….…………………………251 Лекція X. Естетика як філософська наука та історія її становлення. Основні естетичні категорії…………………………………………………………...296 Лекція XІ. Художня культура. Мистецтво як естетичний феномен…………………………………………………..……….363 Список рекомендованої літератури………………………………………..394 Післямова……………………………………………………………………..397
|
||||||||
|