МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
МОСТОВІ ПЕРЕХОДИЗабезпечення будівництва Матеріали про поширення родовищ баластових і будівельних матеріалів уздовж траси дороги для Для кожного родовища повинні бути приведені дані про його геологічну будову, умови залягання корисних копалин, потужність, показники якості і запаси, умови розкриття і розробки. Щоб мати у своєму розпорядженні перераховані матеріали для обґрунтування технічного проекту земляного полотна дороги, необхідно при детальних вишукуваннях виконувати наступні геологічні роботи: 1) інженерно-геологічну зйомку; 2) розвідувальні роботи; 3) дослідні роботи; 4) стаціонарні спостереження; 5) науково-дослідні роботи; 6) лабораторні роботи; 7) камеральні роботи. Перерахований комплекс робіт проводиться аналогічно методикам, описаним вище.
У тих випадках, коли траса залізниці, автомобільної дороги або міської магістралі перетинає ріку, канал або яр, будують мостові переходи. Звичайно перехід складається з власне моста, підходів до нього і регулюючих споруд для пропуску під ним води. Отже, міст — це штучна споруда для прокладання дороги через водний потік. При переході її через інші перешкоди замість назви «міст» вживають інші: віадук (при перетинанні, гірської ущелини), шляхопровід (при переході через іншу дорогу), естакада (при перетинанні міської території), акведук (для пропуску водопостачання). За призначенням розрізняють мости залізничні, автодорожні, пішохідні. За матеріалами, з яких них будують, — металеві, залізобетонні, бетонні, кам'яні і дерев'яні. Кожен міст складається з опор і прогонних будівель, що перекривають простір між опорами і передають на них навантаження від власної ваги і рухливого складу. Прогоном називається відстань по горизонталі між суміжними опорами. При цьому, якщо опор тільки дві, то міст називається однопрогоновим, а якщо мається кілька проміжних опор — багатопрогоновим. Проміжні опори називаються биками, крайні — береговими підвалинами. Відстань між зовнішніми гранями підвалин однопрогонового моста на рівні високих вод називається отвором моста, При декількох прогонах отвором моста є сума всіх прогонів, що пропускають воду. По величині отворів мости прийнятий розділяти на малі (до 25м), середні (від 25 до 100м) і великі (більш 100м). Довжиною моста називається відстань між задніми гранями правих і лівого берегових підвалин. У залежності від умов роботи прогонних будівель під навантаженням і їх конструктивними особливостями мости прозділяють на балкові, аркові, рамні, комбіновані і висячі. Опори моста (берегові, підвалини і бики) є однією з головних його частин. Вони служать для передачі навантаження на гірські породи, що є природною основою їх фундаментів. Від міцності і стійкості гірських порід основ опор залежать стійкість і довговічність моста в цілому. Тому головною задачею інженерних вишукувань для обґрунтування проектів мостів є дослідження стійкості опор. Підходами до мостів на дорогах звичайно є насипи, рідше виїмки, а на міських магістралях часто естакади. Регулюючі споруди — струмененапрямні дамби, траверси, буни, різні види берегоукріплення і зміцнень основи опор направляють річковий потік під мостом і захищають береги і опори моста від підмиву і розмиву. Наприклад, у 1973 р. закінчене будівництво моста через Босфор, у якого довжина середнього прольоту досягає 1067м.
Читайте також:
|
||||||||
|