МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Захистом.Цивільні та воєнні об’єкти. Об’єкти, що знаходяться під
Прийняття певних норм для захисту цивільного населення від наслідків війни є значним досягненням у галузі гуманітарного права. До 1977 року існували лише фрагментарні положення щодо захисту цивільних осіб від наслідків збройних конфліктів. Безумовно прийняття певних норм, які посилили положення, згідно якому сторони, що приймають участь у збройному конфлікті, повинні розрізняти військові об’єкти від цивільних об’єктів та цивільного населення, є великим досягненням Дипломатичної конференції 1974-1977 років. Норми, що містяться у Додатковому Протоколі 1, спрямовані на те, щоб захистити надалі цивільне населення від величезних страждань та драм, подібних до тих, з якими йому довелося зіткнутися під час другої світової війни. Поява нових видів озброєння, які можуть спричинити руйнування далеко від лінії фронту, стало завдавати великої шкоди цивільному населенню та цивільним об’єктам. Тому виникла нагальна потреба розрізняти цивільні об’єкти, що знаходяться під захистом від об’єктів, на які можна нападати і навіть руйнувати. Основне правило вимагає завжди проводити різницю між цивільним населенням і комбатантами, а також між цивільними об'єктами і військовими об'єктами, та, згідно з цим, проводити воєнні операції лише проти військових об'єктів. Що ж таке військовий об'єкт, або об'єкт, на який дозволено нападати? До воєнних об'єктів належать: - збройні сили, окрім військово-медичних служб і військового духовного персоналу та їхнього майна; - установи, будівлі і позиції, де дислокуються збройні формування та їх майно (наприклад, казарми, склади, позиції); - інші об'єкти, що через своє призначення, розміщення, значення чи використання роблять ефективний внесок у воєнні дії і чиє повне або часткове зруйнування, захоплення або нейтралізація за існуючих в даний момент обставин дають певну військову перевагу. Треба зазначити, що воєнний об’єкт залишається воєнним і може бути атакованим, навіть у випадку, якщо на ньому знаходяться цивільні особи. В цьому випадку цивільні особи піддаються тій самій небезпеці, що і ці об’єкти. Виходячи з цього, можна зробити висновок, що цивільними об'єктами є всі ті об'єкти, які не відносяться до категорії військових об'єктів. Однак, об’єкти які звичайно є цивільними об’єктами можуть в залежності від обставин стати військовими об’єктами. У випадку, коли цивільні об’єкти використовуються з воєнною метою, наприклад, в школі влаштовується пункт опору, вони стають військовою ціллю. У сумнівних випадках щодо того, чи є об’єкт, який за звичай призначено для цивільного використання, воєнним, вважається, що цей об’єкт – цивільний.[39] Тепер розглянемо деякі обмеження та заборони, які спрямовані безпосередньо на те, щоб полегшити долю цивільного населення під час бойових дій. По-перше, напади невибіркового характеру забороняються. Цивільні особи та цивільні об'єкти не повинні бути об'єктами нападу, але й при нападі на воєнні об'єкти чи при їх розміщенні повинні бути вжиті усі запобіжні заходи для уникнення, або, щонайменше, зведення до мінімуму випадкових втрат та шкоди об'єктам цивільного характеру. Такі втрати та шкода ні в якому разі не повинні бути надмірні відносно конкретної безпосередньої військової переваги, яку передбачається одержати таким чином. По-друге, забороняються акти насильства чи загрози насильством, що мають основною метою тероризувати цивільне населення. По-третє, забороняється використовувати голод як метод ведення війни проти цивільного населення та піддавати нападові, руйнувати, вивозити чи робити непридатними об'єкти, необхідні для виживання цивільного населення, спеціально з метою викликати голод. Об'єкти, які необхідні для виживання цивільного населення, позбавляються захисту у випадках: - використання їх для збереження і виживання виключно особового складу збройних сил; - використання їх для прямої підтримки воєнних дій; - нагальної потреби у військовому захисті національної території від вторгнення. По-четверте, забороняється використовувати присутність цивільних осіб з метою спроби захистити певні райони чи воєнні об'єкти. Право війни надає захист ще невеликій категорії об’єктів. До яких відносяться: - медичні заклади та об’єкти; - об’єкти та майно релігійного призначення; - об’єкти цивільної оборони; - культурні цінності; - установи і споруди, що містять небезпечні сили; - демілітаризовані, санітарні, безпечні зони та незахищені місцевості. Медичні заклади – це будь-які заклади, які призначені для медичних потреб. Це поняття охоплює лікарні, шпиталі, центри переливання крові, санітарно-транспортні засоби, центри та інститути профілактичної медицини, медичні бази та фармацевтичні склади медичних закладів. Ці об’єкти знаходяться під захистом і не можуть бути об’єктами атакування. Право війни надає однаковий статус цивільним та військовим медичним службам та їх об’єктам. Цивільний медичний персонал, заклади та медичні транспортні засоби можуть надавати допомогу пораненим, хворим та військовослужбовцям, що зазнали корабельну аварію. Однак захисний статус цих об’єктів залишається незмінним. Майно релігійного характеру включає об’єкти та предмети, що використовуються виключно духовним персоналом. Заклади цивільної оборони та транспортні засоби призначені винятково для виконання завдань цивільної оборони користуються захистом міжнародного гуманітарного права. Персонал цивільної оборони і військовослужбовці можуть співробітничати, виконуючи завдання цивільної оборони. Завдання, що стоять перед цивільною обороною, можуть виконуватися під керівництвом чи під контролем військової влади. Військове командування повинно сприяти виконанню завдань, що стоять перед цивільною обороною. В міжнародному гуманітарному праві є положення про захист історичних пам’яток та місць поклоніння, творів мистецтва, що є культурним та духовним надбанням народу. Культурні цінності можуть знаходитися під загальним та особливим захистом. Під загальним захистом знаходяться об’єкти, що мають важливе значення і становлять культурну та духовну спадщину народу. Особливим захистом користуються об’єкти, що мають виняткову культурну цінність. Надання загального захисту культурним цінностям може бути припинено тільки у випадку нагальної воєнної необхідності. Якщо культурні цінності перебувають під особливим захистом, то його надання може бути припинене тільки у виняткових випадках неминучої воєнної необхідності і тільки на час існування цієї необхідності. Наявність такої необхідності визначається тільки командиром дивізії і вище. До установок та споруд, що містять небезпечні сили відносяться греблі, дамби, атомні електростанції, напад на які може викликати звільнення небезпечних сил і наступити великі втрати серед цивільного населення. Захисний статус з цих об’єктів може бути знятий тільки якщо вони забезпечують постійну суттєву і пряму підтримку воєнних операцій та якщо напад на подібні установи та споруди, є єдиним засобом покласти край такій підтримці. Ще одним об’єктом, який користується захисним статусом є демілітаризовані зони та місцевості. Статус демілітаризованої зони набувається у відповідності з угодою зацікавлених сторін. За цією угодою визначаються кордони демілітаризованої зони та встановлюються методи контролю над нею. Демілітаризована зона повинна бути звільнена від військових підрозділів та військового спорядження і на її території повинна бути припинена будь-яка діяльність, що пов’язана з військовими зусиллями. Ведення бойових дій повинно проходити на належній відстані від демілітаризованих зон. З об’єктів, які користуються захистом, якщо вони використовуються для вчинення дій, які шкодять супротивникові, може бути знятий такий захист. Надання захисту може бути припинене тільки після відповідного попередження і якщо це попередження лишилося поза увагою. В кінці треба відзначити, що правила, які стосуються захисту цивільного населення, мають обов'язкову силу в якості норм звичаєвого права навіть для держав, які не пов'язані угодою. Підводячи підсумок, треба зазначити, що глибоке знання норм права війни сприяє не тільки гуманізації збройних конфліктів, але й їх запобіганню.
Читайте також:
|
||||||||
|