МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Згортка.Таблиця основних зображень.
Лекція 15 5. Диференціювання та інтегрування оригіналів та зображень. Теорема 1 (про диференціювання оригіналу). Нехай і - оригінал, тоді . Доведення.
Наслідок.Якщо – оригінали з показником росту і , то . Приклад 1. Знайти зображення диференціального виразу за умов Розв’язання.Позначимо через зображення функції . Тоді відповідно до теореми про диференціювання оригіналу ; ; . Тоді, Теорема 2 (про диференціювання зображення). Якщо , то
Доведення.Оскільки, то
Наслідок. Приклад 2. Знайти зображення функції . Розв’язання.Оскільки , то за теоремою про диференціювання зображення , , , ,,, , . Теорема 3 (про інтегрування оригіналу). Якщо і неперервна на інтервалі , то . Доведення.Нехай і . Тоді Приклад 3. Знайти зображення функції . Розв’язання.Нехай Тоді . За теоремою про інтегрування оригіналу . Теорема 4 (про інтегрування зображення). Якщо і – оригінал з показником , то . Приклад 4. Знайти зображення функції . Розв’язання.Маємо Тоді . Зауваження.Якщо , то , за умови, що обидва невластиві інтеграли збіжні. Приклад 5.
Oзначення.Згорткою двох функцій і називається функція , яка визначається рівністю . Операція згортання позначається так: . Теорема 1. . Доведення.. Приклад.Знайти згортку функцій і . Розв’язання.Маємо Теорема 2 (про згортку). Якщо , , то , де . У такому формулюванні цю теорему використовують для знаходження оригіналу за заданим зображенням. Приклад 5. За зображенням знайти . Розв’язання.Подамо це зображення у вигляді добутку двох множників, оригінали яких відомі: ,. Тоді, Теорема 6. Якщо, і – оригінал, то , де , -показники росту оригіналів. Цю формулу називають формулою Дюамеля. Доведення.
Приклад.Знайти оригінал зображення. Розв’язання. . Отже, .
Лекція 16. Знаходження оригіналу за його зображенням. Для знаходження оригіналу за відомим зображенням можна використовувати формулу обернення Мелліна:якщо функція є оригіналом з показником росту , а – її зображенням, то в довільній точці , в якій функція неперервна , де інтегрування здійснюється вздовж довільної прямої . На практиці для знаходження оригіналу використовуються наступні прийоми. А. Розклад на прості дроби. Якщо є дробово-раціональною функцією, причому степінь чисельника менший за степінь знаменника , то цей дріб розкладають на суму простих дробів і знаходять оригінали для кожного простого дробу безпосередньо за таблицею зображень оригіналів. Приклад 1. Знайти оригінал функції . Розв’язання.Функція є простим дробом. Розкладемо її на суму таких дробів, оригінали яких можна знайти за таблицею зображень оригіналів. , . Остаточно, . Приклад 2. Знайти оригінал функції . Розв’язання.Розкладемо функцію на прості дроби: . Тоді, , звідки , , . Таким чином, , . Остаточно, .
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|