Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Урок 22

План

1) Клімат;
2) Внутрішні води;
3) Природні зони Австралії.

В Австралії домінує жаркий сухий клімат із великими річними та добовими коливаннями температури. Лише 1∕3 її території одержує достатньо або надміру опадів. Це залежить насамперед від географічного положення материка – майже посередині його перетинає Південний тропік.
На клімат Австралії впливають:
1) переважні вітри;
2) рельєф;
3) океанічні течії;
4) протяжність материка із заходу на схід.
1. У більшій частині Австралії панують пасати.
Крайній південь – західні вітри помірних широт.
Північ – північно-західні вітри.

2. Великий Вододільний хребет не пропускає вологу, що надхожить із Тихого океану.
Східне узбережжя отримує достатню і навіть надмірну кількість опадів – пасати несуть вологе повітря з Тихого океану на материк.
3. Тепла Східноавстралійська течія сприяє насиченню повітря вологою.
4. Континентальність клімату зумовлена великою протяжністю материка із заходу на схід.
Отже, Австралія знаходиться в таких кліматичних поясах:
1). Північ – субекваторіальний;
2). Центральна частина – тропічний (захід та центр ‑ пустельний; схід – вологий)

 

3). Південь – субтропічний: пд-схід – вологий
центр – континентальний
захід – середземноморський (сухе літо, вологіша зима).

В Австралії мало річок та озер. Річки з більшої половини її площі не мають стоку в океан. Для материка характерні тимчасові річки, що пересихають – крики.
Повноводні протягом року річки течуть лише на сході Австралії зі схилів гір, да багато опадів. Живлення річок тільки дощове та від підземних вод.
Найбільша річкова система Австралії – Муррей (Маррі) з великою притокою Дарлінгом. Вони беруть початок у Великому Вододільному хребті. Дарлінг під час посухи пересихає та утворює окремі водойми. Мурей не пересихає, але рівень його різко знижується. Повінь на Мурреї зазвичай настає швидко і триває недовго. Внаслідок різкого коливання води судноплавство на Мурреї та Дарлінгу утруднене.Води річок використовують для зрощення родючих, але посушливих земель.Для цього на них споруджено водосховища.

В Австралії багато озер, але зазвичай вони не мають стоку й засолені.Чимало озер заповнюється водою лише у вологий період.
Найбільше з них озеро Ейр (лежить на 12 м. нижче рівня океану) Названо воно на честьанглійського мандрівника Ейре, що відкрив його у 1840 році.
Австралія має значні запаси підземних вод, велика частина яких знаходиться в артезіанських басейнах. Але, оскільки ці води містять багато солей, вони непридатні для безпосереднього вживання, тому їх використовують для технічних потреб та обводнення пасовиськ.
Проблеми водопостачання в Австралії розв’язуються шляхом створення водосховищ, облаштування нових артезіанських колодязів, очищення підземних вод від солей.

Розглянемо карту природних зон Австралії. Оскільки в Австралії переважає сухий жаркий клімат, її більшу частину (центр та захід) займає зона тропічних пустель та напівпустель з надзвичайно бідною рослинністю.
На півночі, ближче до екватора, ‑ зона екваторіальних, субекваторіальних, та вологих тропічних лісів. У субекваторіальному кліматичному поясі лежать саванни та рідколісся.
Рослинність бідна, але дуже своєрідна. Майже 75% видів рослин трапляються тількив Австралії. Це пояснюється тим, що вона рано відокремилась від інших материків. Одночосно в Австрвлії є такі види рослин, які є в Пд. Америці та в Пд. Африці. Це свідчить про те, що сотні мільйонів років тому материки Пд. півкулі з’єднував суходіл.

Для Австралії характерні численні види евкаліптів, акацій та каузариніз безлистими ниткоподібними гілками, яких немає на інших материках. Евкаліптів налічується кілька сотень видів.
В Австралії багато корисних рослин, які дають істівні плоди, ефірні олії, цінну деревину, дубильні речовини. Проте культурні рослини, що їх тут вирощують, завезені з інших материків.
Тваринний світ Австралії, як і рослинний, дуже своєрідний. Тут водяться тварини, які вимерли в інших частинах земної кулі. Водночас, немає тварин, дуже поширених на інших материках, оскільки тваринний світ Австралії та островів віддавнарозвивався ізольовано.
Ендеміки (зустрічаються лише тут) – єхидна, качконіс, сумчасті, вомбати, коала.
Багато різноманітних, цікавих птахів.

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
опрацювати відповідний текст у підручнику, на контурних картах – річки, озера, природні зони, повідомлення про органічний світ Австралії.

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Тема: Населення Австралії. Австралійський Союз.

Мета: Н: сформувати в учнів поняття про особливості сучасного населення Австралії;

В: Виховувати екологічну свідомість, мовну культуру, культуру мислення.

Р:продовжити формування умінь учнів складати характеристик країни; удосконалити практичні навички учнів працювати з картами атласу.

Обладнання: політична карта світу, атласи, підручники.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА УМІНЬ УЧНІВ

Бесіда за запитаннями і завданнями.
1) Що таке „географічне положення материка”? Яке географічне положення Австралії? Покажіть її на карті.
2) Охарактеризуйте берегову лінію Австралії.
3) Що ви знаєте про відкриття та дослідження Австралії?
4) Які корисні копалини є на території Австралії? Покажіть їх родовища на карті.
5) У межах яких кліматичних поясів розташована Австралія?
6) Назвіть річки та озера Австралії. Чому їх дуже мало?
7) Які особливості річок Австралії?
8) Чому озеро Ейр солоне і має непостійний рівень води?

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Розповідь учителя.

План

1). Склад Австралійського Союзу
2). Населення
3). Господарство.

До складу Австралійського Союзу, крім материка, входять острів Тасманія та прилеглі дрібні острови, загальна площа території країни – 7,7 тис. км. кв.

Австралійський Союз – федерація 6 штатів та 2 територій. Столиця австралійського Союзу – Канберра, державна мова – англійська.

На території Австралійського Союзу мешкає 18,8 млн. чол., більшість яких (96%) – англоавстралійці, тобто вихідці з Великобританії та Ірландії.
Корінних мешканців дуже мало – близько 2%.
Решта переселенці з інших країн (італійці, греки, німці, китайці, українці).
Населення розміщено нерівномірно, переважна більшість мешкає у містах (85%). Природний приріст відносно високий за рахунок високої народжуваності.




Переглядів: 909

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Урок 20 | Урок 23

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.