Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Для нотаток

 

 

Тема 10. Автотранспортне страхування

 

План

10.1. Необхідність і значення страхування автотранспортних ризиків

10.2. Страхування автомобілів

10.3.Страхування цивільної відповідальності власників автотранспортних засобів. МТСБУ та його функції. Міжнародна система „Зелена карта”

Література

10.1. Необхідність і значення страхування автотранспортних ризиків

 

Автомобільний транспорт – найдоступніший і найзручніший вид транспорту, який водночас є об’єктом підвищеної небезпеки, несе ризик довкіллю, життю та здоров’ю людей та часто сам стає об’єктом ушкодження.

Головними ризиками знищення або пошкодження транспортного засобу є дорожньо – транспортна пригода (ДТП), протиправні дії третіх осіб, викрадання та пограбування, стихійні лиха.

Автотранспортне страхування включає в себе декілька окремих видів страхування:

ü страхування транспортних засобів;

ü страхування цивільної відповідальності власників автотранспортних засобів;

ü страхування вантажів;

ü страхування від нещасних випадків на транспорті.

Сутність автотранспортного страхування полягає в захисті майнових інтересів фізичних і юридичних осіб, які зазнали збитків, що стали наслідком використання автомобілів.

Об’єктом автотранспортного страхування може бути майновий інтерес фізичної чи юридичної особи, пов’язаний з експлуатацією автотранспортних засобів; з життям, здоров’ям, працездатністю страхувальника або застрахованих осіб; з відшкодуванням страхувальником заподіяної ним шкоди фізичної особі або її майну, а також шкоди, заподіяної юридичній особі.

 

 


 

       
 
 
   

 

 


Страхові ризики та орієнтовані страхові тарифи
викрадення або спроба викрадання (4-6%)
стихійне лихо (повінь, буря, ураган, землетрус тощо), падіння дерев, падіння предметів, напад тварин (1%)
протиправні дії третіх осіб (1,5-2%)
пожежа або вибух у транспортному засобі в результаті самозаймання (0,25-1%)

 

 

10.2. Страхування автомобілів

 

Одним з основних видів автотранспортного страхування є страхування автотранспортних засобів.

Об’єкт страхування – майнові інтереси, що не суперечать чинному законодавству України та пов’язані з правом володіння, користування й розпорядження автотранспортним засобом, термін експлуатації якого не перевищує 10 років, а також відповідного приладдя та додаткового обладнання до нього.

Серед умов страхування найбільш ..... обмеження:

Не приймаються на страхування:

ü автотранспортні засоби та причепи, термін експлуатації яких перевищує 10 років;

ü при страхуванні від угону не приймаються на страхування автотранспортні засоби, які не мають протиугінних пристроїв;

ü не підлягає страхуванню багаж;

ü багаж автотранспортних засобів, яке має дефекти та пошкодження;

ü інші.

 

До страхових випадків не належать ситуації при яких було зафіксовано :

ü використання автотранспортного засобу в аварійному стані про який водій має свідомість;

ü керування без посвідчення водія;

ü керування в стадії алкогольного та наркотичного оп’яніння;

ü дії пов’язані з порушенням правил дорожнього руху;

ü порушення правил протипожежної безпеки;

ü порушення правил експлуатації.

 

До страхових випадків не належать:

ü воєнні дії, страйки;

ü пряма чи непряма дія радіації;

ü перевезення автотранспортного засобу іншими видами транспорту;

ü гниття, корозії та інші;

ü природний знос транспортного засобу;

ü збитки майну страхувальника, водія, пасажирів, які знаходилися в транспортному засобі в момент страхового випадку.

 

Страхова сума встановлюється на підставі страхової оцінки автотранспортного засобу, яка може бути визначена експертним шляхом, на підставі каталога офіційного дилера чи рахунка –фактури заводу виробника.

Страхові тарифи пропоновані різними страховими компаніями коливаються в межах 5-7% від страхової суми.

Пропонований страховими компаніями базовий страховий тариф може змінюватися залежно від:

ü типа автотранспортного засобу;

ü стажу водія;

ü наявності та типа протиугінного пристрою.

 

При страхуванні каско автотранспортних засобів обов’язково установлюється безумовна франшиза.

Договір може укладатися на строк від декількох днів до 1 року.

 

 

 

 

           
   
Страхування вантажів – карго
 
 
   
юридична або фізична особа, яка є власником та має в ньому страховий інтерес
 
 
 

 


вантаж страхувальника при його транспортуванні від місця відправлення до місця призначення

 

Страхова сума відповідає дійсній страховій вартості вантажу, з урахуванням умов та особливостей його перевезення та зберігання, митних зборів, фрахту комісійні та інших можливих витрат.

При здійсненні зовнішньоторговельних операцій невіддільною частиною міжнародного торговельного контракту є положення про страхування вантажу, що включено до Incoterms („Міжнародні комерцій терміни”). Найширшого застосування набули чотири основні типи: CIF, CAF, FOB, FAS.

 

10.3. Страхування цивільної відповідальності власників автотранспортних засобів. МТСБУ та його функції. Міжнародна система „Зелена карта”

 

Страхування цивільної відповідальності власників автотранспортних засобів має на меті забезпечити відшкодування збитків завданих ДТП.

 

 


 

В Україні затверджено Закон „Про обов’язкове страхування цивільно – правової відповідальності власників наземних транспортних засобів”, який вступив в дію з 1 січня 2005р.

 
 

 

 


Суб’єкти страхування
треті особи, яким заподіяна шкода в результаті ДТП
МТСБУ (моторне транспортне бюро України)
страховики
страхувальники

 

Згідно з законом “Про обов’язкове страхування цивільної відповідальності власників автотранспортних засобів” обов’язковий ліміт відповідальності страхувальника за шкоду, завдану майну потерпілих, становить 25,5 тис.грн., життю і здоров’ю потерпілих 51 тис.грн.

Виплата страхового відшкодування третій особі здійснюється страховиком на підставі таких документів:

o заяви про виплату страхового відшкодування;

o довідки органів внутрішніх справ про обставини споєння ДТП;

o довідки (висновки експертизи, страхового акта або аварійного сертифіката тощо), яка підтверджує розмір майнової шкоди у разі її виникнення;

o довідки медичних закладів про термін тимчасової непрацездатності або довідки спеціалізованих установ про встановлення інвалідності в разі виникнення;

o копії свідоцтва про смерть (для загиблих під час ДТП або померлих внаслідок цієї пригод) та документа про правонаступництво для спадкоємців.

 

Моторне транспортне бюро України (МТСБУ) – професійне обєднання страхових компаній України, які здійснюють обов’язкове страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів та відшкодувань збитки, спричинені водіями в результаті ДТП життю, здоров’ю та майну третіх осіб.

Участь страховиків у МТСБУ є умовою здійснення діяльності щодо обов’язкового страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів.

Основні функції МТСБУ:

o урегулювання претензій з боку інших країн;

o виконання обов’язків перед третіми особами на внутрішньому ринку;

o акумулювання та використання централізованих резервних фондів, які забезпечують фінансову стійкість в цілому системи обов’язкового страхування цивільної відповідальності.

 

Міжнародна система „Зелена картка” – (система страхування відповідальності автовласників) уніфікований міжнародний страховий продукт, який функціонує з 1 січня 1953 року.

Основним завданням системи „Зелена картка” є створення ефективного захисту потерпілих у ДТП за участю автовласників – нерезидентів країни, у якій трапились така пригода.

Основні умови функціонування система „Зелена картка”:

o держава визнає законність системи;

o національне законодавством повинно містити положення про обов’язкове страхування власників транспортних засобів;

o поліс „Зелена картка” надає страхове покриття на території іноземної держави – члена системи в обсязі законодавства іноземної держави про обов’язкове страхування.

Після вступу України в систему „Зелена картка” МТСБУ зобов’язано сплачувати збитки, які українські громадяни спричиняють іноземними громадянами на їх території, за їх законодавчими нормами. Щорічно з українськими автовласниками, які мають поліси „зелена карта” трапляється за кордоном близько 2000 ДТП і при участі МТСБУ здійснюються виплати майже 6 млн.євро.

 

Питання до обговорення:

1. Що таке страхування „каско”?

2. Розкрийте об’єкти та ризики страхування авто-каско.

3. Що таке страхування „карго”.

4. Як розраховується збиток у випадку знищення чи пошкодження автотранспортного засобу?

5. З якою метою було запроваджено в Україні обов’язкове страхування цивільної відповідальності власників транспортних засобів та хто є суб’єктами цього страхування?

6. Що являється об’єктом страхування цивільної відповідальності?

7. Розкрийте зміст діяльності МТСБУ та його функції.

8. У чому полягає суть діяльності системи “Зелена картка”?

9. Як здійснюється виплата страхова відшкодування?

 

 


Читайте також:

  1. Для нотаток
  2. Для нотаток
  3. Для нотаток
  4. Для нотаток
  5. Для нотаток
  6. Для нотаток
  7. Для нотаток
  8. Для нотаток
  9. Для нотаток
  10. Для нотаток
  11. Для нотаток




Переглядів: 871

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Для нотаток | Для нотаток

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.